Browse "Graduate School of Culture Technology(문화기술대학원)" by Type Thesis(Ph.D)

Showing results 67 to 92 of 92

67
Quantification of styling strategies for the management of design = 디자인 경영을 위한 스타일링 전략 정량화link

Hyun, Kyung Hoon; 현경훈; et al, 한국과학기술원, 2016

68
Quantitative understanding of the co-feature and innovation in the creation of western classical music using complex systems theory = 복잡계 이론 기반 서양 고전 음악 제작에서 나타나는 동일음반출현과 혁신에 대한 정량적 이해link

Park, Doheum; Park, Juyong; et al, 한국과학기술원, 2018

69
Real-time content projection onto a tunnel from a moving subway train = 움직이는 지하철 열차에서 터널 위 실시간 콘텐츠 투사link

Kim, Jaedong; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022

70
Reconstructing sewing pattern structures from 3D point clouds of garments = 3D 점군으로 표현된 의복의 바느질 패턴 복원 기법 연구link

Maria, Korosteleva; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2022

71
Research on game as praxis = 실천으로서의 게임의 정체성 탐구link

Leem, Eek Su; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Woo, Tack; et al, 한국과학기술원, 2019

72
Rig space motion retargeting for efficient animation production pipeline = 애니메이션 제작 작업 공정의 효율성을 위한 캐릭터 리그 공간으로의 동작 전달 기술link

Song, Jaewon; 송재원; et al, 한국과학기술원, 2017

73
Risk management of architectural heritage in virtual reality = 가상현실에서 건축문화유산 위험 관리link

Lee, Jongwook; Woo, Woontack; 우운택; Ahn, Jaehong; et al, 한국과학기술원, 2019

74
Scene-space video extrapolation = 장면 정보 기반 비디오 영역 확장 기술link

Lee, Sang-Woo; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2018

75
Self-adjusting facial animation retargeting = 부드러운 메쉬 표면 및 대응점 움직임의 주성분에 의해 조정된 얼굴 애니메이션 리타겟팅link

Blanco i Ribera, Roger; 블란코 리베라, 루제; et al, 한국과학기술원, 2017

76
Sketch-based motion editing for 3D articulated characters = 3차원 다 관절체 캐릭터를 위한 스케치 기반 동작 편집link

Choi, Byungkuk; 최병국; et al, 한국과학기술원, 2016

77
Social-value embedded ethical decision-making framework of autonomous vehicles : a cross-cultural study = 사회적 가치를 반영하는 자율주행 자동차의 윤리적 의사결정 프레임워크 : 문화적 비교 연구link

Rhim, Jimin; Lee, Ji-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2020

78
Sonic control of audio feedback and its artistic uses according to environmental openness = 공간 개방성에 따른 오디오 피드백의 음향 특성 제어와 이에 기반한 예술적 활용 연구link

Kim, Seunghun; 김승훈; et al, 한국과학기술원, 2016

79
Spline interface for intuitive skinning weight editing = 직관적 스키닝 웨이트 수정을 위한 스플라인 인터페이스link

Bang, Seungbae; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2019

80
Study on related search terms stimuli for creative concept generation = 창의적 컨셉 전개에 있어서 연관 검색어 자극에 관한 연구link

Huh, Yoon-Jung; 허윤정; Kim, Myung-Suk; 김명석; et al, 한국과학기술원, 2014

81
Tangible user interface based virtual 3d object manipulation method for augmented reality authoring = 증강현실 저작을 위한 감각형 사용자 인터페이스기반 가상 3D 객체 조작 방법link

Ha, Tae-Jin; 하태진; et al, 한국과학기술원, 2013

82
The creation of realistic paint simulation reflecting the real painting characteristics = 실제 페인팅 특징을 반영한 사실적인 페인트 시뮬레이션 생성link

You, Mi; 유미; et al, 한국과학기술원, 2014

83
The embodiment of mediated transformation: presence technologies and their effects on the notion of medium = 매개적 변형의 체현: 현존 기술이 매체 개념에 미친 영향link

Oh, Jun-Ho; 오준호; et al, 한국과학기술원, 2012

84
(The) framework of systematic creation process and methods for designing novel conceptual character's appearance = 새로운 개념 캐릭터 외형 디자인을 위한 체계적인 창작 과정과 방법에 대한 프레임워크link

Yi, Ji Hyun; 이지현; et al, 한국과학기술원, 2016

85
Theoretical and experimental approaches on game remediation strategy = 게임의 재매개 전략에 대한 이론 및 실험적 접근 : 동작 기반 게임의 비매개성과 하이퍼매개성의 상관 관계를 중심으로link

Lee, Ji-Young; 이지영; et al, 한국과학기술원, 2017

86
Transcription and modeling of expressive piano performance using machine learning = 기계학습을 이용한 피아노 연주 채보와 모델링link

Jeong, Dasaem; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2020

87
Understanding the role and system of competition in the development of cultural product = 문화 상품의 발전 과정에서 경쟁의 역할과 경쟁 체계의 이해link

Jeon, Gyuhyeon; Park, Juyong; et al, 한국과학기술원, 2022

88
User-friendly object and display registration method for a mid-air pointing interface = 공중 포인팅 인터페이스를 위한 사용자 친화적인 오브젝트 및 디스플레이 레지스트레이션 방법link

Seo, Hyung-Goog; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022

89
Verification of the spatial design adequacy for the prospective occupants’ amenity and efficiency needs = 잠재적 거주자의 쾌적성 및 편리성 니즈 충족을 위한 공간디자인 적합성 검증link

Lee, Sang Won; 이상원; et al, 한국과학기술원, 2016

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Virtual landscape in digital games : from classification to large-scale database and design methodologies. = 가상경관 분류 방법론을 활용한 디지털 게임 데이터베이스 및 가상경관 설계 방법론의 구축link

Kim, Ikhwan; Bazin, Jean-Charles; et al, 한국과학기술원, 2019

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스마트패드 한글타이포그래피 인터페이스에 대한 가독성 요인평가 및 포뮬러 개발에 관한 연구 = Korean typography interface evaluation and development of legibility formula in smartpad devicelink

정주연; Chong, Choo-Youn; et al, 한국과학기술원, 2012

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흥미와 내적동기를 높이는 e-Learning System의 개발과 효과 검증에 관한 연구 = Developing and verifying the effectiveness of an E-learning system to improve students’ interest and intrinsic motivationlink

방미향; Bang, Mi-Hyang; et al, 한국과학기술원, 2012

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