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Off-screen area visualization for 3D orientation based on focus+context and dynamic magnification = 3 차원 방향전환을 위한 시야각 외부영역 시각화: 포커스+컨텍스트와 동적 확대기법을 중심으로link

Jo, Hyun-Geun; 조현근; et al, 한국과학기술원, 2012

57
Online-offline integrated analysis of social link formation : focusing on the process of social link formation through social potential model = 소셜 연결 형성의 온/오프라인 통합 연구 : 소셜 포텐셜 모델을 통한 소셜 연결 형성 과정의 해석link

Kwak, Doyeon; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2018

58
Optimized image-space representations of panoramic contents = 이미지 공간 내 최적화를 통한 파노라마 콘텐츠의 표현link

Lee, Jungjin; 이정진; et al, 한국과학기술원, 2017

59
Perceptual disambiguation by audiovisual information association & congruence and its applications on brain-machine interface = 시청각정보연합과 동일맥락형성에 의한 인지적모호성 감소와 뇌-기계 인터페이스 응용 연구link

Kim, Sungyong; Kim, Jeounghoon; et al, 한국과학기술원, 2020

60
Physical layer modeling and parameter estimation for efficient human soft tissue animation = 효율적인 인체연조직애니메이션을 위한 물리적인 레이어 모델링과 파라미터 추정link

Kim, Meekyoung; 김미경; et al, 한국과학기술원, 2017

61
Physics-based full-body soccer motion control for dribbling and shooting = 축구 동작 생성을 위한 물리 기반 전신 동작 제어link

Hong, Seokpyo; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020

62
Pose estimation of a fast-moving articulated hand = 빠른 움직임의 손 관절 자세 추정link

Park, Gabyong; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2020

63
Prediction of localization error in generation of virtual source = 가상음원 구현에 따른 음상정위 오차link

Song, Min-Ho; 송민호; et al, 한국과학기술원, 2013

64
Projection-based method for analysis and generation on the multi-contact motion data = 제약 공간 투영 방법을 이용한 다 접촉 운동 데이타 분석과 생성link

Lee, Sukwon; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2019

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PseudoSensor: emulation of input modality by repurposing sensors on mobile devices = 슈도센서: 모바일 기기의 센서 재목적화를 통한 입력 모달리티 에뮬레이션link

Hwang, Sungjae; 황성재; et al, 한국과학기술원, 2015

66
Psychological and neural influences of public apology on audience responses in corporate crisis situations. = 위기상황에서 기업의 공개사과가 대중 반응에 미치는 인지적 영향에 대한 연구link

Kim, Hoh; 김호; et al, 한국과학기술원, 2015

67
Quantification of styling strategies for the management of design = 디자인 경영을 위한 스타일링 전략 정량화link

Hyun, Kyung Hoon; 현경훈; et al, 한국과학기술원, 2016

68
Quantitative understanding of the co-feature and innovation in the creation of western classical music using complex systems theory = 복잡계 이론 기반 서양 고전 음악 제작에서 나타나는 동일음반출현과 혁신에 대한 정량적 이해link

Park, Doheum; Park, Juyong; et al, 한국과학기술원, 2018

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Real-time content projection onto a tunnel from a moving subway train = 움직이는 지하철 열차에서 터널 위 실시간 콘텐츠 투사link

Kim, Jaedong; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022

70
Reconstructing sewing pattern structures from 3D point clouds of garments = 3D 점군으로 표현된 의복의 바느질 패턴 복원 기법 연구link

Maria, Korosteleva; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2022

71
Research on game as praxis = 실천으로서의 게임의 정체성 탐구link

Leem, Eek Su; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Woo, Tack; et al, 한국과학기술원, 2019

72
Rig space motion retargeting for efficient animation production pipeline = 애니메이션 제작 작업 공정의 효율성을 위한 캐릭터 리그 공간으로의 동작 전달 기술link

Song, Jaewon; 송재원; et al, 한국과학기술원, 2017

73
Risk management of architectural heritage in virtual reality = 가상현실에서 건축문화유산 위험 관리link

Lee, Jongwook; Woo, Woontack; 우운택; Ahn, Jaehong; et al, 한국과학기술원, 2019

74
Scene-space video extrapolation = 장면 정보 기반 비디오 영역 확장 기술link

Lee, Sang-Woo; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2018

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Self-adjusting facial animation retargeting = 부드러운 메쉬 표면 및 대응점 움직임의 주성분에 의해 조정된 얼굴 애니메이션 리타겟팅link

Blanco i Ribera, Roger; 블란코 리베라, 루제; et al, 한국과학기술원, 2017

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