Browse "Graduate School of Culture Technology(문화기술대학원)" by Type Thesis(Ph.D)

Showing results 29 to 48 of 92

29
Design and applications of shape-changing display with closed surface based on spherical coordinate system = 구형 좌표계 기반 닫힌 표면을 갖는 형상변환 디스플레이 시스템의 설계 및 활용link

Ban, Seonghoon; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2018

30
Designing an adaptive input modality decision model for elderly’s universal accessibility in a smart environment = 스마트 공간에서 노인의 보편적 접근성을 강화하기 위한 적응적 인풋 모달리티 결정 모델link

Choi, In Kyung; 최인경; Lee, Dong Man; 이동만; et al, 한국과학기술원, 2017

31
Disruptive activities of interactive artwork = 인터랙티브 아트웍에서의 관객의 전복적 행동 연구link

Oh, Je-ho; Shi, Chung-kon; et al, 한국과학기술원, 2022

32
Effects of self-image use in interactive digital media = 자기이미지 기반 인터랙티브 디지털 미디어의 영향에 관한 연구link

Jang, Ye-Beet; 장예빛; Ryu, Seung-Ho; 유승호; et al, 한국과학기술원, 2013

33
Enhanced interactive 360° viewing via automatic guidance = 자동 안내를 통한 향상된 360° 비디오 관람 방법link

Cha, Seunghoon; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020

34
Essays on consumer behavior under digital communication channels in the mobile era = 모바일 시대 디지털 커뮤니케이션 채널의 소비자 행동 영향에 관한 연구link

Kim, Songmi; 김송미; et al, 한국과학기술원, 2017

35
Essays on consumer-generated information and its applications in creative industries = 창조산업에서 소비자생산정보 활용에 관한 연구link

Yang, Joonhyuk; 양준혁; et al, 한국과학기술원, 2014

36
Expansive sound organization = 확장형 사운드 조직화 연구 : 비쥬얼 뮤직 실험연구와 사운드 아트 현역활동을 기반으로 한 추상적 멀티미디어 표현 작품의 미적 지각에 있어서 보조적인 고양 효과에 대한 고찰link

Lee, Irene Eunyoung; 이은영; et al, 한국과학기술원, 2017

37
From innovation to econovation : a study of new paradigm towards market oriented innovation system = 혁신에서 이코노베이션으로: 시장 지향 신 혁신시스템 패러다임 연구link

Oh, Choon-Ho; 오춘호; Kim, Won-Joon; 김원준; et al, 한국과학기술원, 2013

38
Haptic and audio authentication: empirically exploring the usability, security and feasibility of non-visual passwords = Haptic and audio authentication: empirically exploring the usability, security and feasibility of non-visual passwordslink

Andrea Bianchi; 안드리아; Wohn, Kwang-Yun; 원광연; et al, 한국과학기술원, 2012

39
Identifying darwinian evolutionary dynamics of contemporary culture based on the life trajectory data of cultural products and memes = 문화콘텐츠와 밈의 생애 데이터 기반 현대문화의 다윈 진화 역학 분석link

Shin, Seungkyu; Park, Juyong; et al, 한국과학기술원, 2019

40
Identity play : self-presentation and transformations in MMORPG = 아이덴티티 플레이 : MMORPG 아바타 커스터마이징에서 자기 표현과 변형link

Paik, Paul Chul-ho; 백철호; et al, 한국과학기술원, 2012

41
Implicit image tagging via image-based CAPTCHAs = 캡챠(CAPTCHA)를 통한 암묵적 사진 주석 생성 방법link

Kim, Jong-Hak; 김종학; et al, 한국과학기술원, 2013

42
Individual and gender difference of the cognitive style in modulating the cognitive conflict on information processing = 정보처리에서 인지갈등 조절에 미치는 인지양식의 개인 및 성별 차이link

Chung, Chongwook; Shi, Chung-Kon; et al, 한국과학기술원, 2019

43
Interactive scan planning for heritage recording = 문화유산의 기록을 위한 인터랙티브 스캔 플래닝link

Ahn, Jaehong; 안재홍; et al, 한국과학기술원, 2015

44
Learning conditional motion distribution for generating human motions in indoor environments = 실내 환경 내 인간 동작 생성을 위한 환경 조건부 동작 분포 학습link

Jin, Taeil; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2023

45
Lords and strangers: Two network contexts of social influence = 사회적명성에영향을미치는두가지상반된 네트워크 위치: 문화 시장과 온라인 트롤링link

Wi, Hyeung-Seok; Lee, Wonjae; et al, 한국과학기술원, 2020

46
Manifold learning and stylization of human motion = 인간 행동의 매니폴드 학습 및 스타일화link

Jang, Deok-Kyeong; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2023

47
Model predictive control with a visuomotor system for physics-based character animation = 물리 기반 캐릭터 애니메이션을 위한 시각운동 시스템을 결합한 모델 예측 제어link

Eom, Haegwang; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020

48
Motion recommendation for online character control = 온라인 캐릭터 제어를 위한 모션 추천 시스템link

Cho, Kyungmin; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0