Browse "Graduate School of Culture Technology(문화기술대학원)" by Type Thesis(Master)

Showing results 10 to 29 of 427

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A comparative study on locomotion in desktop VR and the real world = 데스크탑 가상현실과 실제 환경에서의 이동에 관한 비교 연구link

Kim, Jae-Hyeon; 김재현; et al, 한국과학기술원, 2012

11
A comparative study on thematic building color usages based on digital image analysis = 디지털 이미지 분석을 통한 테마 건물 색채 비교 연구link

Lee, Ji Ho; 이지호; et al, 한국과학기술원, 2016

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A framework for the relationship between psychological persuasion and empowerment towards sustainable heritage tourism: A case of seokguram grotto = 지속 가능한 문화 관광을 위한 심리학적인 설득과 권한 사이의 관계에 대한 프레임워크: 경주(慶州) 석굴암(石窟庵) 사례를 중심으로link

Tufail, Muhammad; 무하마드 투페일; et al, 한국과학기술원, 2014

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A new advertising method on interactive tv using content-related information = 양방향 방송에서 콘텐트 관련정보를 이용한 새로운 광고방법 연구link

Cho, Jae-Hoon; 조재훈; et al, 한국과학기술원, 2008

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A procedural flow generation method using coordinate transformation = 좌표변환을 활용한 절차적 유동생성기법link

Kang, Ji-Hyung; 강지형; et al, 한국과학기술원, 2012

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A study of developing an instrument for measuring the user satisfaction of Web 2.0 services - with emphasis on blogs and SNS - = 웹 2.0 서비스에서의 사용자 만족 측정 도구 개발: 블로그와 SNS를 중심으로link

Lee, Sang-Won; 이상원; Han, Sang-Ki; Han, Steve; et al, 한국과학기술원, 2008

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A study of online reputation system for blogosphere based on relationship and activity = 블로그스피어에서의 온라인 평판에 관한 연구 및 개발 : 관계성과 활동성에 기인하여link

Kim, Gi-Hong; 김기홍; Han, Sang-Ki; Han, Steve; et al, 한국과학기술원, 2008

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A study on control system that consists of full body motion and speech input : focusing on gameplay experience and interface learning = 전신동작과 음성으로 이루어진 조작체계에 대한 연구: 게임경험과 인터페이스 학습을 중심으로link

Lee, Jang-Won; 이장원; et al, 한국과학기술원, 2013

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A study on the effect of visualization in computer-assisted music education for education of musical dynamics = 컴퓨터를 활용한 음악 교육에서 시각화 방법이 셈여림 학습에 미치는 영향 연구link

Park, Eun-Ji; 박은지; et al, 한국과학기술원, 2014

19
A user study on content-based visual music thumbnailing = 콘텐츠 기반 음악 썸네일링 시각화에 관한 사용자 연구link

Kim, Taewan; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2020

20
(A) design of a cross-media 3.0 production model with a bridged narrative. = 연결형 내러티브 구조를 가진 크로스미디어 3.0 제작모델 디자인link

Ha, Si-Nae; 하시내; et al, 한국과학기술원, 2011

21
(A) new online ad model for UGC based on qualitative social tagging = 정성적 소셜태깅 기반의 새로운 UGC 광고 모델link

Shin, Seung-Eui; 신승의; et al, 한국과학기술원, 2009

22
(A) proposal of gesture-based input method for VR rhythm game = VR 리듬게임을 위한 제스처 기반 입력 기법 제안link

Moon, JaeHoon; Doh, Young Yim; et al, 한국과학기술원, 2020

23
(A) qualitative method to find influencers using similarity-based approach in the blogosphere = 블로거의 영향력 분석을 위한 유사도 기반 정량화 모델에 관한 연구link

Moon, Eun-Young; 문은영; et al, 한국과학기술원, 2010

24
(A) scene graph-based facing-formation seat matching method for generating a collaboration space between heterogeneous spaces = 이질적인 공간 간의 협업 공간을 만들기 위한 장면 그래프 기반의 대면 좌석 매칭 방식link

Kim, Seonji; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2023

25
(A) study of a travel guide using tag information of places = 장소의 태그 정보를 이용한 여행 가이드의 연구link

Kim, Jin-Young; 김진영; et al, 한국과학기술원, 2009

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(A) study of waste management behaviours : group identification, social dominance orientation, and the theory of planned behaviour = 폐기물 관리 행동에 관한 연구: 집단 동일시와 사회지배 지향성의 역할과 계획행동이론의 적용link

Lai, Po Yan; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Lee, Wonjae; et al, 한국과학기술원, 2022

27
(A) study on complexity measure of rhythmic pattern and human preference in evolutionary art = 진화 생성 예술에서의 리듬 패턴 복잡성 측정과 사람의 선호도 정량화link

Kim, Hyungjoong; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2017

28
(A) study on constructing dictionary for Korean hate speech classification : focusing on online news comments = 한글 혐오 발언 분류를 위한 사전 구축 연구 : 온라인 뉴스 댓글을 중심으로link

Kang, Seungche; Lee, Wonjae; 이원재; Cha, Meeyoung; et al, 한국과학기술원, 2018

29
(A) study on the feasibility and future of digital art therapy = 디지털 미술치료의 가능성 및 발전방향에 대한 연구link

Lee, Sang-Hee; 이상희; Wohn, Kwang-Yeon; 원광연; et al, 한국과학기술원, 2009

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