Browse "Graduate School of Culture Technology(문화기술대학원)" by Type Thesis(Ph.D)

Showing results 1 to 20 of 92

1
Augmented proximity in urban network for visitor mobility : a conceptual proposal and application to cities = 증강 근접성 개념 정립 및 활용 방안 연구: 도시 방문자 이동성 네트워크 분석을 중심으로link

Chang, Mi; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Lee, Jeong Mi; et al, 한국과학기술원, 2023

2
Learning conditional motion distribution for generating human motions in indoor environments = 실내 환경 내 인간 동작 생성을 위한 환경 조건부 동작 분포 학습link

Jin, Taeil; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2023

3
Manifold learning and stylization of human motion = 인간 행동의 매니폴드 학습 및 스타일화link

Jang, Deok-Kyeong; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2023

4
(A) natural language processing approach to quantitative measurement of symbolic melodic similarity = 멜로디 유사성의 정량적 측정: 자연어 처리 기법을 중심으로link

Park, Saebyul; Nam, Juhan; 남주한; Kim, Jeounghoon; et al, 한국과학기술원, 2023

5
(A) study on a new distance education platform for medical skill training in the non-face-to-face era : focusing on CPR skill training = 비대면 시대의 의료 술기교육을 위한 새로운 원격 교육 플랫폼 연구 – CPR 술기를 중심으로link

Kwon, Yeram; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2023

6
(A) unified voice model for data-efficient singing voice synthesis = 통합 음성 모델을 통한 데이터 효율적인 가창 합성link

Choi, Soonbeom; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2023

7
Reconstructing sewing pattern structures from 3D point clouds of garments = 3D 점군으로 표현된 의복의 바느질 패턴 복원 기법 연구link

Maria, Korosteleva; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2022

8
Museum informatics centered on visitor experience in art museum = 미술관 관람객 경험 중심의 정보화 방안 연구link

Yi, Taeha; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Lee, Jeong Mi; et al, 한국과학기술원, 2022

9
(A) user-oriented design framework of narrative space for space-adaptive storytelling in wearable augmented reality environments = 착용형 증강현실 환경에서의 공간적응적 스토리텔링을 위한 사용자 중심의 서사 공간 디자인 프레임워크link

Shin, Jae-eun; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2022

10
Real-time content projection onto a tunnel from a moving subway train = 움직이는 지하철 열차에서 터널 위 실시간 콘텐츠 투사link

Kim, Jaedong; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022

11
Motion recommendation for online character control = 온라인 캐릭터 제어를 위한 모션 추천 시스템link

Cho, Kyungmin; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022

12
Understanding the role and system of competition in the development of cultural product = 문화 상품의 발전 과정에서 경쟁의 역할과 경쟁 체계의 이해link

Jeon, Gyuhyeon; Park, Juyong; et al, 한국과학기술원, 2022

13
User-friendly object and display registration method for a mid-air pointing interface = 공중 포인팅 인터페이스를 위한 사용자 친화적인 오브젝트 및 디스플레이 레지스트레이션 방법link

Seo, Hyung-Goog; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022

14
Disruptive activities of interactive artwork = 인터랙티브 아트웍에서의 관객의 전복적 행동 연구link

Oh, Je-ho; Shi, Chung-kon; et al, 한국과학기술원, 2022

15
Multi-contact motion retargeting and synthesis for a virtual human character = 인간형 가상 캐릭터의 다중 접촉 모션 리타게팅 및 생성link

Kim, Yeonjoon; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2020

16
Transcription and modeling of expressive piano performance using machine learning = 기계학습을 이용한 피아노 연주 채보와 모델링link

Jeong, Dasaem; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2020

17
Enhanced interactive 360° viewing via automatic guidance = 자동 안내를 통한 향상된 360° 비디오 관람 방법link

Cha, Seunghoon; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020

18
Physics-based full-body soccer motion control for dribbling and shooting = 축구 동작 생성을 위한 물리 기반 전신 동작 제어link

Hong, Seokpyo; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020

19
Neural network-based learning of sleep patterns and application-driven interventions = 신경망 기반 수면 패턴 학습과 애플리케이션 주도 중재 연구link

Park, Sungkyu; Kim, Wonjoon; 김원준; Cha, Meeyoung; et al, 한국과학기술원, 2020

20
Pose estimation of a fast-moving articulated hand = 빠른 움직임의 손 관절 자세 추정link

Park, Gabyong; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2020

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0