Browse "Graduate School of Culture Technology(문화기술대학원)" byTypeThesis(Ph.D)

Showing results 1 to 20 of 78

1
Neural network-based learning of sleep patterns and application-driven interventions = 신경망 기반 수면 패턴 학습과 애플리케이션 주도 중재 연구link

Park, Sungkyu; Kim, Wonjoon; 김원준; Cha, Meeyoung; et al, 한국과학기술원, 2020

2
Perceptual disambiguation by audiovisual information association & congruence and its applications on brain-machine interface = 시청각정보연합과 동일맥락형성에 의한 인지적모호성 감소와 뇌-기계 인터페이스 응용 연구link

Kim, Sungyong; Kim, Jeounghoon; et al, 한국과학기술원, 2020

3
Pose estimation of a fast-moving articulated hand = 빠른 움직임의 손 관절 자세 추정link

Park, Gabyong; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2020

4
Lords and strangers: Two network contexts of social influence = 사회적명성에영향을미치는두가지상반된 네트워크 위치: 문화 시장과 온라인 트롤링link

Wi, Hyeung-Seok; Lee, Wonjae; et al, 한국과학기술원, 2020

5
Enhanced interactive 360° viewing via automatic guidance = 자동 안내를 통한 향상된 360° 비디오 관람 방법link

Cha, Seunghoon; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020

6
Social-value embedded ethical decision-making framework of autonomous vehicles : a cross-cultural study = 사회적 가치를 반영하는 자율주행 자동차의 윤리적 의사결정 프레임워크 : 문화적 비교 연구link

Rhim, Jimin; Lee, Ji-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2020

7
Multi-contact motion retargeting and synthesis for a virtual human character = 인간형 가상 캐릭터의 다중 접촉 모션 리타게팅 및 생성link

Kim, Yeonjoon; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2020

8
Model predictive control with a visuomotor system for physics-based character animation = 물리 기반 캐릭터 애니메이션을 위한 시각운동 시스템을 결합한 모델 예측 제어link

Eom, Haegwang; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020

9
Physics-based full-body soccer motion control for dribbling and shooting = 축구 동작 생성을 위한 물리 기반 전신 동작 제어link

Hong, Seokpyo; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020

10
Transcription and modeling of expressive piano performance using machine learning = 기계학습을 이용한 피아노 연주 채보와 모델링link

Jeong, Dasaem; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2020

11
Research on game as praxis = 실천으로서의 게임의 정체성 탐구link

Leem, Eek Su; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Woo, Tack; et al, 한국과학기술원, 2019

12
Projection-based method for analysis and generation on the multi-contact motion data = 제약 공간 투영 방법을 이용한 다 접촉 운동 데이타 분석과 생성link

Lee, Sukwon; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2019

13
Spline interface for intuitive skinning weight editing = 직관적 스키닝 웨이트 수정을 위한 스플라인 인터페이스link

Bang, Seungbae; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2019

14
Analysis on the evolutionary process of the artistic network = 화가 간 네트워크의 진화 과정을 통한 미술사조 분석link

Kim, Minseo; Kim, Jeounghoon; et al, 한국과학기술원, 2019

15
Individual and gender difference of the cognitive style in modulating the cognitive conflict on information processing = 정보처리에서 인지갈등 조절에 미치는 인지양식의 개인 및 성별 차이link

Chung, Chongwook; Shi, Chung-Kon; et al, 한국과학기술원, 2019

16
Automatic path generation for group dance performance using a genetic algorithm = 유전 알고리즘을 이용한 군무 동선 자동 생성link

Lee, Jeong-seob; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2019

17
Identifying darwinian evolutionary dynamics of contemporary culture based on the life trajectory data of cultural products and memes = 문화콘텐츠와 밈의 생애 데이터 기반 현대문화의 다윈 진화 역학 분석link

Shin, Seungkyu; Park, Juyong; et al, 한국과학기술원, 2019

18
(A) study on designing exhibition on socio-scientific issues using a narrative method = 내러티브를 활용한 사회과학적 이슈 전시 기획 방법론 연구link

Yun, A Yon; Jun, Bong Gwan; et al, 한국과학기술원, 2019

19
Characterizing and classifying clickbaits on fashion brands in visual-centric social media = 시각 중심 소셜미디어에서의 패션 브랜드 관련 클릭베이트 특성화 및 분류 연구link

HA, Yu-i; Cha, Meeyoung; et al, 한국과학기술원, 2019

20
Risk management of architectural heritage in virtual reality = 가상현실에서 건축문화유산 위험 관리link

Lee, Jongwook; Woo, Woontack; 우운택; Ahn, Jaehong; et al, 한국과학기술원, 2019

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0