11 | 가변궤도 차량의 장애물 접촉충격 감소를 위한 궤도 접근각변화 연구 = A study on the attack angle adjustment for impact force reduction of variable configuration tracked vehiclelink 이충열; Lee, Choong-Yeol; 김수현; Kim, Soo-Hyun, 한국과학기술원, 2007 |
12 | 유리섬유 복합재료 샌드위치 구조의 접착 특성 향상에 대한 연구 = A study on the improvement of adhesive joining characteristics for glass fiber composite sandwich structureslink 이관호; Lee, Kwan-Ho; 이대길; Lee, Dai-Gil, 한국과학기술원, 2007 |
13 | (A) study on a driver model for vehicle lateral dynamics = 횡-방향 차량동역학을 위한 운전자 모델에 관한 연구link Moon, Chul-Woo; 문철우; Choi, Sei-bum B.; 최세범, 한국과학기술원, 2008 |
14 | 배터리로 구동되는 차량로봇의 효율적인 에너지 소비를 위한 경로계획 및 제어시스템 설계 구현 = Development of energy-efficient trajectory planning and control system for battery-powered car-like robotslink 유승범; You, Seung-bum; 김병국; Kim, Byung-Kook, 한국과학기술원, 2008 |
15 | 레벨셋 기반 위상최적화를 이용한 토션빔 최적설계 = Optimal design for torsion beam using level set based topology optimizationlink 이병규; Lee, Byung-Kyu; 윤성기; Youn, Sung-Kie, 한국과학기술원, 2008 |
16 | 바이모프의 생성 운동량을 이용한 압전 모터의 개발 = Development of piezoelectric motor using momentum generated by bimorphlink 최현도; Choi, Hyun-Do; 곽윤근; Kwak, Yoon-Keun, 한국과학기술원, 2004 |
17 | 전동식 직접 구동형 능동 엔진 마운트의 적응제어 = Adaptive control of direct drive electro-dynamic type active engine mountlink 조한규; Cho, Han-Gyu; 이종원; Lee, Chong-Won, 한국과학기술원, 2008 |
18 | (The) development of robust control logic for electronic wedge brake and adaptation scheme for pad friction-coefficient estimation = Electronic wedge brake의 강인제어 및 브레이크 패드 마찰계수 추정을 위한 적응제어 기법의 개발link Hwang, Yun-Hyoung; 황윤형; Choi, Sei-bum; 최세범, 한국과학기술원, 2008 |
19 | Feedback linearization of ABS with time delay input using adaptive sliding mode control = 적응 슬라이딩 모드 제어를 이용한 시간지연이 있는 ABS의 궤환 선형화 기법link Park, Kyun-Sang; 박균상; Lim, Jong-Tae; 임종태, 한국과학기술원, 2008 |
20 | 병렬형 디젤 하이브리드 자동차의 엔진 성능 개선에 관한 연구 = Performance improvement of engine for parallel diesel hybrid electric vehiclelink 양재식; Yang, Jae-Sik; 배충식; Bae, Choong-Sik, 한국과학기술원, 2007 |