Browse "ME-Theses_Master(석사논문)" by Author Choi, Seibum

Showing results 1 to 18 of 18

1
(A) study on improvement of tire force estimation by vehicle mass estimation in practical approach = 차량 중량 추정을 통한 타이어 힘 추정 개선에 관한 연구link

Ga, Han-Seon; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2017

2
Brake-by-wire 차량의 고장 진단 알고리즘 개발 및 고장 허용 제어 = Design of fault detection and isolation algorithm and fault tolerant control logic for brake-by-wire vehicleslink

성시현; 최세범; et al, 한국과학기술원, 2020

3
Distance and velocity measurement method of ultrasonic sensor using single-bit signal correlation = 단일 비트 신호 코릴레이션을 이용한 초음파센서의 거리 및 속도 측정 방법link

Shin, Seungin; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2018

4
듀얼 클러치 변속기의 변속 성능 향상을 위한 슬라이딩 모드 제어기 개발에 대한 연구 = A design of sliding mode controller for shift performance improvement of dual clutch transmissionlink

조이형; Cho, Lee-Hyoung; et al, 한국과학기술원, 2008

5
멀티모달 센서퓨전 기반의 강건한 차량 경로 재구성 및 매개변수화된 차선 지도 구축 = Robust vehicle trajectory reconstruction and parameterized lane map generation via multi-modal sensor fusionlink

전진환; 최세범; et al, 한국과학기술원, 2023

6
모델 예측 제어 기반 자동변속기 락업 클러치의 최적 슬립 제어 전략 = Optimal slip control strategy of lock-up clutch in automatic transmission based on model predictive controllink

이해우; 최세범; et al, 한국과학기술원, 2022

7
세미-액티브 3륜 틸팅 차량을 위한 노면 추정 및 제어 = Road angle estimation and control for three wheeled semi-active tilting vehiclelink

정기철; 최세범; et al, 한국과학기술원, 2017

8
슬라이딩 모드 제어기법을 이용한 무단변속기의 슬립과 기어 비 동시 제어 = Slip and gear ratio simultaneous control of a continuously variable transmission using sliding mode controllink

김광희; Kim, Kwang-Hui; et al, 한국과학기술원, 2008

9
자기 강화 클러치 액추에이터 시스템 모델 기반 클러치 토크 추정 및 제어 = Self-energizing clutch actuator system model based clutch torque estimation and controllink

김진욱; 최세범; et al, 한국과학기술원, 2021

10
자동변속기용 유압 클러치 액추에이터의 축약 모델링 = Reduced-order modeling of a hydraulic clutch actuator for an automatic transmissionlink

김윤태; 최세범; et al, 한국과학기술원, 2020

11
전·후륜 브레이크 마찰계수 개별 추정 및 승차감 향상을 위한 제동 제어 = Individual estimation of front and rear brake friction coefficients, and braking control for improving ride comfortlink

이종협; 최세범; et al, 한국과학기술원, 2017

12
지능형 타이어와 차량 동역학을 활용한 사이드 슬립 앵글 및 코너링 강성계수 추정 = Side slip angle and cornering stiffness estimation using intelligent tire and vehicle dynamicslink

김승택; 최세범; et al, 한국과학기술원, 2021

13
차량 과도 역학 모델링 및 감쇠 자유진동을 이용한 무게중심 높이 추정 = Modeling of vehicle transient dynamics and CG height estimation using free decay responselink

고건희; 최세범; et al, 한국과학기술원, 2021

14
코너 모듈의 스티어 바이 와이어 시스템 센서 고장 진단 = Sensor fault diagnosis of steer-by-wire system in corner modulelink

진현우; 최세범; et al, 한국과학기술원, 2023

15
타이어 다이나믹스를 고려한 종방향 타이어 강성계수 실시간 추정 = Real-time estimation of longitudinal tire stiffness coefficient considering tire dynamicslink

도종용; 최세범; et al, 한국과학기술원, 2021

16
타이어 선회 강성 계수 추정을 통한 차량의 사이드 슬립각 추정 개선에 관한 연구 = Theoretical study on improvement of the vehicle side slip angle estimation by tire cornering stiffness adaptationlink

이진승; 최세범; et al, 한국과학기술원, 2018

17
타이어-차량 인터랙티브 모델 기반 인휠 모터 차량의 토크 분배 전략 = Torque distribution strategy of a in-wheel-motored vehicle based on tire-vehicle interactive modellink

오지열; 최세범; et al, 한국과학기술원, 2022

18
흡기/배기밸브 디액티베이션에 따른 연료소비율변화 및 가변배기량을 적용한 공회전에서의 연비저감에 관한 연구 = A study of brake specific fuel consumption variation for the intake/exhaust valve deactivation and reducing fuel consumption using variable displacement at idlinglink

고종민; Koh, Jong Min; 최세범; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2008

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