MG-Theses_Master(석사논문)

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(The) body speaks: the effects of machine-extracted body pose in image content = 머신러닝을 이용한 이미지 콘텐츠 속 모델 포즈의 효과 탐색link

Lee, Yeonsoo; 이연수; et al, 한국과학기술원, 2024

2
(An) interview study of users’ perceptions of digital content diversity in over-the-top (OTT) platforms = OTT 플랫폼 사용자의 디지털 컨텐츠 다양성 인식에 대한 인터뷰 연구link

Yildiz, Beyza Hilal; 베이자 힐랄 이룰디즈; et al, 한국과학기술원, 2024

3
Investigating the impact of short-form video advertising features on consumer purchase intention = 숏폼 비디오 광고의 특성이 소비자 구매 의도에 미치는 영향link

Cho, Yeram; 조예람; et al, 한국과학기술원, 2024

4
Blockchain in the luxury industry: measuring consumers’ acceptance of Blockchain-based applications = 럭셔리 산업의 블록체인: 블록체인 기반 애플리케이션에 대한 소비자의 수용도 측정link

Niakate, Kadidiatou; 카디디아투 니아카테; et al, 한국과학기술원, 2024

5
Investigating the impact of AI recruiter's anthropomorphism and decision valence on organizational justice and attractiveness in AI recruitment = AI 면접관의 의인화 정도와 면접 결과가 지원자의 기업에 대한 공정성 인식과 매력도에 미치는 영향link

Kwon, Donghwan, 한국과학기술원, 2024

6
(The) effect of pricing strategies on user satisfaction = 가격전략이 이용자 만족도에 미치는 영향link

Sabillon Guzman, Angel Ramon; 사빌리온엔젤; et al, 한국과학기술원, 2024

7
(The) impact of typicality on invention performance: a study on the significance of search target combinations = 전형성이 특허 성과에 미치는 영향: 기술 탐색 조합의 의의에 대한 고찰link

Park, Kyunam; 박규남; et al, 한국과학기술원, 2022

8
(The) effect of sponsorship signals on performance of reward-based crowdfunding projects = 스폰서십 신호가 후원형 크라우드펀딩 프로젝트의 성과에 미치는 영향link

Lee, Jae yeong; 이재영; et al, 한국과학기술원, 2023

9
Feelings of phishied: detection of the effects of phishing emails on human emotions via face reader and eye tracker = 피싱 이메일 수신자의 감정 연구: 안면 인식 및 시선 추적 데이터를 바탕으로link

Kim, Zisu; 김지수; et al, 한국과학기술원, 2023

10
Evaluation of the impact of the video assistant referee technology on home advantage and referee bias in professional football = 비디오 보조 심판(VAR)이 홈 어드밴티지와 심판 편파 판정에 미치는 영향에 대한 탐구link

Kim, Chang Hyun; 김창현; et al, 한국과학기술원, 2023

11
(The) role of remixing for generating innovative ideas in online innovation communities = 온라인 혁신 커뮤니티에서 혁신적인 아이디어를 생성하기 위한 리믹싱의 역할link

Baik, Seungyeop; 백승엽; et al, 한국과학기술원, 2023

12
(The) impact of virtual communication on task performance: the mediating effect of disparity in member influence = 가상 팀 커뮤니케이션이 팀 성과에 미치는 영향: 팀 멤버간 불균형적 영향의 매개효과link

Kim, HongKeun; 김홍근; et al, 한국과학기술원, 2023

13
(The) impact of voice trustworthiness on crowdfunding success: evidence from kickstarter = 신뢰를 주는 목소리가 크라우드 펀딩 성공에 미치는 영향: 킥스타터를 중심으로link

Jo, Woori; 조우리; et al, 한국과학기술원, 2023

14
(The) impact of patent characteristics on fundraising potential in biopharmaceutical startups = 제약산업 특허의 특징이 스타트업의 자금 조달 가능성에 미치는 영향link

Lee, Seung Hee; 이승희; et al, 한국과학기술원, 2023

15
(The) impact of swift trust on message credibility assessment in online virtual meetings: exploring the moderating role of media naturalness based on evolution theory = 가상회의에서 속성신뢰가 메시지 신뢰도 평가에 미치는 영향: 진화 이론에 기반한 미디어 자연성의 조절 역할 연구link

Choi, Janghyun; 최장현; et al, 한국과학기술원, 2023

16
Understanding the trust build mechanism for AI-based fully self-driving car: the perspective of dual-process and trust transfer theory = AI 기반 완전자율주행 차량의 신뢰 형성 메커니즘에 대한 이해: 이중처리과정이론과 신뢰전이이론을 중심으로link

Hwang, Jeong-Seop; 황정섭; et al, 한국과학기술원, 2023

17
Comparative study between data protection authorities and data protection tendencies = 개인정보보호에 있어 EU 정보보호기관(DPA)의 비균질성에 관한 연구link

Gelard, Lisa-Lou; et al, 한국과학기술원, 2023

18
Robot umpire vs uuman umpire: the spectators’ perception of algorithm errors in baseball games = 로봇 심판의 야구 경기 오심에 대한 관중들의 이해link

Choi, Sunyoung; 최선영; et al, 한국과학기술원, 2023

19
(The) effect of mandatory ESG disclosure on firms’ reputational risk = 의무 ESG 공시가 기업의 평판 리스크에 미치는 영향에 대하여link

Choi, Moonseok; 최문석; et al, 한국과학기술원, 2023

20
User perception and continuous intention to use dynamic consent in the healthcare industry = 의료 산업에서 동적 동의를 사용하려는 사용자 인식 및 지속적인 의도link

Iraj, Jaroof; 이라즈 야로프; et al, 한국과학기술원, 2023

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