Browse "MG-Theses_Master(석사논문) " by Author Lee, Chul Ho

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Ambiguous tone of M&A filings depending on M&A announcement market reaction = 인수합병 공시 반응에 따른 인수합병 배경 문서의 모호함link

Seo, Jeongkwon; Lee, Chul Ho; et al, 한국과학기술원, 2022

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Is airbnb still for sharing economy or speculation? evidence from dynamic impacts on house prices = 에어비엔비는 공유경제인가, 투기를 위한 것인가? 주택가격에 대한 동적 영향을 중심으로link

Yang, Woojin; Lee, Chul Ho; et al, 한국과학기술원, 2020

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Smart retail, replaces all? or some? : different influences of amazon go on the local industry = 스마트 편의점의 진입이 인접 지역에 미치는 영향에 대한 계량적 분석 : 아마존 고 사례를 중심으로link

Choi, Joo Young; Lee, Chul Ho; et al, 한국과학기술원, 2022

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(The) effectiveness of market signals : (an) empirical investigation of online textual reviews = 온라인 마켓에서의 신호 효과: 온라인 텍스트 리뷰의 실증분석을 중심으로link

Mun, Hyejin; Lee, Chul Ho; et al, 한국과학기술원, 2018

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(The) impact of risk and benefit's display on intention of healthcare data sharing = 위험 및 유익성 관련 정보의 표시가 의료 데이터 공유 의도에 미치는 영향link

Samy Chawki Zegadi; Ceran, Yasin; 야신 제란; Lee, Chul Ho; et al, 한국과학기술원, 2022

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(The) signaling effect of group-type profile pictures in the sharing economy: the case of Airbnb = 호스트의 프로필 사진이 에어비앤비 숙소 예약률에 미치는 영향: 단체사진의 신호효과를 중심으로link

Min, Donggyu; Lee, Chul Ho; et al, 한국과학기술원, 2021

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