1 | Proxemics-based mobile messenger design = 프로세믹스 기반 모바일 메신저 디자인link Shin, In-geon; Lim, Youn-kyung; 임윤경, 한국과학기술원, 2019 |
2 | (A) prototyping tool in designing light of product = 제품의 빛을 디자인하기 위한 도구 개발 및 활용link Jeong, Kyeong Ah; Suk, Hyeon-Jeong; 석현정, 한국과학기술원, 2020 |
3 | Co-design approaches to inclusive policy agenda setting through autogenous civic engagement with a focus on the unengaged: Shy attenders, lone whiners and I-Don't-Carers = 자기발생적 시민참여를 통한 정책의제의 포용성 증진을 위한 공동디자인 소외된 타겟 그룹을 중심으로link Kim, Chorong; Nam, Ki-Young; 남기영, 한국과학기술원, 2020 |
4 | Interaction design for In-Situ assistance in physical computing prototyping = 피지컬 컴퓨팅 프로토타이핑 상황 기반 지원을 위한 인터랙션 디자인link Kim, Yoonji; Andrea, Bianchi; 안드리아, 한국과학기술원, 2020 |
5 | Design with a pet dog analogy for intimate interaction of smart products = 스마트 제품의 친밀한 인터랙션을 위한 반려견 비유 디자인link Row, Yea-Kyung; Nam, Tek-Jin; 남택진, 한국과학기술원, 2020 |
6 | Embodied design toolkits for consumers and creators = 소비자와 크리에이터를 위한 신체 기반 디자인 툴킷 연구link Lee, Bokyung; Saakes, Daniel; 석 다니엘, 한국과학기술원, 2020 |
7 | (The) exploration of design thinking process using sketch analysis = 컨셉스케치분석을 통한 디자인사고과정의 탐구link Kim, Ji-Hoon; 김지훈; Kim, Myung-Suk; 김명석, 한국과학기술원, 2009 |
8 | (The) prototyping framework for the robot platform styling and mechanical design = 로봇 플랫폼 스타일링과 기구적 디자인을 위한 프로토타이핑 프레임워크 구축에 관한 연구link Kim, Won-Sup; 김원섭; Lim, Chang-Young; 임창영, 한국과학기술원, 2008 |
9 | (The) effects of the usability of products on user’s emotions = 제품의 사용성이 사용자의 감성에 미치는 영향에 관한 연구link Jeong, Sang-Hoon; 정상훈; Lee, Kun-Pyo; 이건표, 한국과학기술원, 2007 |
10 | The dynamics of design activity by determinization level = 확정화 수준에 따른 디자인 행위의 동적 변화link Kwak, Sonya-Sona; 곽소나; Kim, Myung-Suk; 김명석, 한국과학기술원, 2008 |