31 | 지역정체성 기반 지역 브랜드 디자인 자원의 참여적 발굴 전략 = Strategies for participatory discovery of design resources for identity-driven local brand designlink 강동원; 남기영; Nam, Ki-Young, 한국과학기술원, 2022 |
32 | Design interventions in online petition for empowering users’ deliberation = 사용자의 숙의성을 강화하는 온라인 청원 인터페이스의 인터벤션 디자인link Kim, Jini; Nam, Ki-Young; 남기영, 한국과학기술원, 2022 |
33 | ConCreate: 일관된 브랜드 정체성 유지를 위한 그래픽 디자인 보조 도구 = ConCreate: A graphic design editor for guiding consistent visual brand identitylink 장서연; 남택진; Nam, Tek-Jin, 한국과학기술원, 2022 |
34 | Design exploration on a real-time text-to-speech speaking tool for videoconferencing = 화상회의를 위한 실시간 TTS 말하기 도구에 대한 디자인 탐색link Kim, Wooseok; Lee, Sangsu; 이상수, 한국과학기술원, 2023 |
35 | Exploring different augmented reality visualization methods of fitness videos and their effects on the exercise experience = 피트니스 비디오의 다양한 증강 현실 시각화 방법이 운동 경험에 미치는 영향 탐구link Jo, Hye-Young; Andrea, Bianchi; 안드리아, 한국과학기술원, 2022 |
36 | Design guidelines for enhancing videoconferencing experience by mitigating distractions = 화상 회의 시 사용자 주의 분산 경험 개선을 위한 디자인 가이드라인 도출link Lee, Minha; Lee, Sangsu; 이상수, 한국과학기술원, 2022 |
37 | 비접촉 시대에 바이러스 감염을 줄이기 위해 손의 사용을 최소화한 부착형 손잡이 디자인 = Design hands free attachable door handle for virus infection in non-contact societylink 한재윤; 배상민; Bae, Sangmin, 한국과학기술원, 2022 |
38 | Design evaluation guideline for light interfaces of home appliances = 가전제품 라이트 인터페이스 디자인 품질 평가 가이드라인link Park, Hyeonju; Suk, Hyeon-Jeong; 석현정, 한국과학기술원, 2022 |
39 | 친환경을 고려한 롤클리너 개발: 3R을 중심으로 = Development of a lint roller considering environment-friendly: focusing on 3Rlink 김재홍; 배상민; Bae, Sangmin, 한국과학기술원, 2023 |
40 | 원격 즉흥 합주에서의 비언어적 의사소통을 위한 화상 회의 툴 디자인 기회 발굴 = Video conferencing tool design opportunities for non-verbal communication in remote improvisation ensemblelink 신준범; 이우훈; Lee, Woohun, 한국과학기술원, 2023 |