1 | 오버 데어!: 주행 중 외부 오브젝트 선택을 위한 인터페이스 디자인 = Over there!: Designing in-vehicle pointing interface for external object selection in driving contextlink 편재훈; 이우훈; Lee, Woohun, 한국과학기술원, 2021 |
2 | 시간 기반 영상 가상전시에서 사용자의 공간적 항행 지원을 위한 지도 인터페이스 디자인 = Designing a map interface for spatial navigation in time-based video virtual exhibitionlink 이채은; 이우훈; Lee, Woohun, 한국과학기술원, 2021 |
3 | The effects of the progress indicator's design on online surveys = 온라인 설문조사에서 프로그레스 인디케이터의 디자인이 미치는 영향link Park, Wonyoung; Lee, Sangsu; 이상수, 한국과학기술원, 2021 |
4 | Design of novel haptic device for rendering kinesthetic haptic feedback of flexible object in VR = VR에서 유연한 물체의 동적 촉감 피드백을 재현하는 새로운 촉감 디바이스의 개발link Ryu, Neung; Andrea, Bianchi; 안드리아, 한국과학기술원, 2021 |
5 | NoteToon: exploring the effects of visual narratives within the notebook interface to improve communication = 노트툰: 시각적 내러티브를 활용한 노트북 인터페이스의 소통 개선 연구link Kang, Daye; Andrea, Bianchi; 안드리아, 한국과학기술원, 2021 |
6 | 전문가 시스템에서 음성 인터랙션을 통한 에이전트 디자인 가능성 탐구 = Exploring how to design the agent for expert system through voice interactionlink 황재진; 이상수; Lee, Sangsu, 한국과학기술원, 2021 |
7 | Exploring pseudo hand-eye interaction on the head-mounted display as a novel interaction technique = 새로운 상호작용 기법으로 헤드마운트 디스플레이의 유사 손-눈 상호작용 탐구link Kim, Myung Jin; Andrea, Bianchi; 안드리아, 한국과학기술원, 2021 |
8 | Designing an interaction technique using spatial sound for remote guidance in 360-degree video call = 원격 지도를 위한 360도 영상 통화에서 입체 음향을 활용한 상호작용 방식 설계link Lee, Yugin; Lee, Woohun; 이우훈, 한국과학기술원, 2021 |
9 | Design guidelines for speech rate in conversational agent for people with vision impairments = 시각장애인을 위한 대화형 에이전트의 발화 속도 디자인 가이드라인link Choi, Dasom; Lee, Sangsu; 이상수, 한국과학기술원, 2021 |
10 | 실험실 작업대 개발을 위한 실무 기반 디자인 연구 = Practice-based design research for the development of a laboratory workbenchlink 김정우; 배상민; Bae, Sangmin, 한국과학기술원, 2021 |