Browse "ME-Theses_Ph.D.(박사논문) " by Author 최세범

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1
A mechatronic study on a self-energizing clutch actuator system: modeling, estimation, and control = 자기강화클러치 구동 시스템에 관한 메카트로닉스적 연구: 모델링, 추정 및 제어기 설계link

Kim, Jin-Sung; 김진성; et al, 한국과학기술원, 2013

2
A robust model-based control design for turbocharged diesel engine air management system = 디젤 엔진 공기 순환계를 위한 강건한 모델 기반 제어기의 설계link

Jin, Hyo-Min; 진효민; et al, 한국과학기술원, 2014

3
A study on a system architecture of model predictive control for vehicle lateral stability = 차량의 횡방향 안정성 향상을 위한 모델예측제어의 시스템 구조에 관한 연구link

Choi, Moo-Ryong; 최무룡; et al, 한국과학기술원, 2014

4
(A) study of stochastic estimation method for driver acceptance evaluation of autonomous driving systems = 자율주행시스템의 운전자 수용성 평가를 위한 확률적 추정방법 연구link

Moon, Chulwoo; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2018

5
(A) study on improving the performance of chassis control systems using vehicle understeer characteristics = 언더스티어 특성을 활용한 차량 샤시 제어 시스템의 성능 향상에 관한 연구link

Han, Kyoung-Seok; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2018

6
(A) study on lateral motion control of electronic-four-wheel drive vehicle using sensor fusion algorithm = 센서 융합 알고리즘을 활용한 전자식 사륜 구동 차량의 횡방향 거동 제어에 관한 연구link

Park, Gi-Seo; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2020

7
(A) study on model-based fault diagnosis and countermeasures of vehicle suspension system using machine learning techniquelink

Jeong, Kicheol; Choi, Seibum; et al, 2021

8
Advanced motion control of PMLSM based on a novel scaleless position estimation method = 새로운 방식의 스케일리스 위치 추정 기법을 이용한 영구자석 리니어 모터의 정밀 모션 제어link

Kim, Jonghwa; 김종화; et al, 한국과학기술원, 2017

9
Advanced precision motion control of a permanent magnet linear synchronous motor with novel disturbance estimation methods = 새로운 외란 추정 기법들을 이용한 영구자석 리니어 동기 모터의 고성능 정밀 제어link

Cho, Kwang-Hyun; 조광현; et al, 한국과학기술원, 2014

10
Design and control of ball-ramp dual clutch transmission using self-energizing principle = 자기 강화 원리를 이용한 볼-램프 듀얼 클러치 변속기의 설계 및 제어link

Kim, Dong-Hyun; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2022

11
Design of a model-based robust controller for vehicle with wet type dual clutch transmission = 습식 듀얼 클러치 변속기가 장착된 차량의 모델 기반 강인 제어 시스템 개발link

Jung, Sanghun; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2022

12
Model predictive control of an all-wheel drive system considering vehicle dynamics change by clutch engagement state = 클러치 체결 상태에 따른 차량 동역학 변화를 고려한 사륜구동 시스템의 모델 예측 기반 제어link

Jung, Hojin; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2019

13
Observer-based multivariable control of gear shift for parallel hybrid electric vehicles with dual-clutch transmission = 듀얼 클러치 변속기가 장착된 병렬형 하이브리드 차량의 추정기 기반 다변수 변속 제어link

Kim, Sooyoung; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2018

14
Robust predictive control based on multi-point linearized model for high-speed path tracking control = 고속에서의 경로 추종을 위한 다점 선형화 모델 기반 강건 예측 제어link

Lee, Jonghyup; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2023

15
Study on gear shift control based on multivariable MPC for optimization of shift performance of a transmission vehiclelink

Park, Jinrak; Choi, Seibum; et al, 2021

16
Study on situation awareness for autonomous driving safety in the mixed trafficlink

Hwang, Yunhyoung; Choi, Seibum; et al, 2021

17
Torque estimator-based control of gear shift for shift performance increase on automatic transmissions of heavy-duty vehicles = 중부하 차량용 자동 변속기의 변속 성능 향상을 위한 토크 추정 기반 변속 제어link

Choi, Hyunseok; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2020

18
Torque observer-based control of self-energizing clutch actuator for dual clutch transmission = 듀얼 클러치 변속기용 자기강화클러치 액추에이터의 토크 관측기 기반 제어link

Oh, Jiwon; 오지원; et al, 한국과학기술원, 2016

19
외란 추정기를 이용한 비 구형 기어 브레이크 시스템의 제동 토크 적응 제어 = Adaptive braking torque control of electronic non-circular gear brake system using disturbance observerlink

박희람; Park, Heeram; et al, 한국과학기술원, 2017

20
전기자동차용 변속기를 위한 새로운 방식의 클러치 기구에 대한 연구 = (A) study on the new clutch mechanism for the electric vehicle transmissionlink

박승욱; 최세범; Choi, Sei Bum; 김경웅; et al, 한국과학기술원, 2019

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