Browse "ME-Theses_Ph.D.(박사논문) " by Author 최세범

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Model predictive control of an all-wheel drive system considering vehicle dynamics change by clutch engagement state = 클러치 체결 상태에 따른 차량 동역학 변화를 고려한 사륜구동 시스템의 모델 예측 기반 제어link

Jung, Hojin; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2019

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Observer-based multivariable control of gear shift for parallel hybrid electric vehicles with dual-clutch transmission = 듀얼 클러치 변속기가 장착된 병렬형 하이브리드 차량의 추정기 기반 다변수 변속 제어link

Kim, Sooyoung; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2018

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Robust predictive control based on multi-point linearized model for high-speed path tracking control = 고속에서의 경로 추종을 위한 다점 선형화 모델 기반 강건 예측 제어link

Lee, Jonghyup; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2023

15
Study on gear shift control based on multivariable MPC for optimization of shift performance of a transmission vehiclelink

Park, Jinrak; Choi, Seibum; et al, 2021

16
Study on situation awareness for autonomous driving safety in the mixed trafficlink

Hwang, Yunhyoung; Choi, Seibum; et al, 2021

17
Torque estimator-based control of gear shift for shift performance increase on automatic transmissions of heavy-duty vehicles = 중부하 차량용 자동 변속기의 변속 성능 향상을 위한 토크 추정 기반 변속 제어link

Choi, Hyunseok; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2020

18
Torque observer-based control of self-energizing clutch actuator for dual clutch transmission = 듀얼 클러치 변속기용 자기강화클러치 액추에이터의 토크 관측기 기반 제어link

Oh, Jiwon; 오지원; et al, 한국과학기술원, 2016

19
외란 추정기를 이용한 비 구형 기어 브레이크 시스템의 제동 토크 적응 제어 = Adaptive braking torque control of electronic non-circular gear brake system using disturbance observerlink

박희람; Park, Heeram; et al, 한국과학기술원, 2017

20
전기자동차용 변속기를 위한 새로운 방식의 클러치 기구에 대한 연구 = (A) study on the new clutch mechanism for the electric vehicle transmissionlink

박승욱; 최세범; Choi, Sei Bum; 김경웅; et al, 한국과학기술원, 2019

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