Browse "ME-Theses_Ph.D.(박사논문) " by Author 최세범

Showing results 18 to 24 of 24

18
Study on gear shift control based on multivariable MPC for optimization of shift performance of a transmission vehiclelink

Park, Jinrak; Choi, Seibum; et al, 2021

19
Study on situation awareness for autonomous driving safety in the mixed trafficlink

Hwang, Yunhyoung; Choi, Seibum; et al, 2021

20
Torque estimator-based control of gear shift for shift performance increase on automatic transmissions of heavy-duty vehicles = 중부하 차량용 자동 변속기의 변속 성능 향상을 위한 토크 추정 기반 변속 제어link

Choi, Hyunseok; Choi, Seibum; et al, 한국과학기술원, 2020

21
Torque observer-based control of self-energizing clutch actuator for dual clutch transmission = 듀얼 클러치 변속기용 자기강화클러치 액추에이터의 토크 관측기 기반 제어link

Oh, Jiwon; 오지원; et al, 한국과학기술원, 2016

22
Vehicle collision avoidance strategy based on real-time estimation of tire-road friction coefficient = 실시간 노면 마찰 추정 기반 차량 충돌회피 전략link

Lee, Hwangjae; 이황재; et al, 한국과학기술원, 2024

23
외란 추정기를 이용한 비 구형 기어 브레이크 시스템의 제동 토크 적응 제어 = Adaptive braking torque control of electronic non-circular gear brake system using disturbance observerlink

박희람; Park, Heeram; et al, 한국과학기술원, 2017

24
전기자동차용 변속기를 위한 새로운 방식의 클러치 기구에 대한 연구 = (A) study on the new clutch mechanism for the electric vehicle transmissionlink

박승욱; 최세범; Choi, Sei Bum; 김경웅; et al, 한국과학기술원, 2019

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