1 | (The) framework of systematic creation process and methods for designing novel conceptual character's appearance = 새로운 개념 캐릭터 외형 디자인을 위한 체계적인 창작 과정과 방법에 대한 프레임워크link Yi, Ji Hyun; 이지현; Shi, Chung-kon; 시정곤, 한국과학기술원, 2016 |
2 | Verification of the spatial design adequacy for the prospective occupants’ amenity and efficiency needs = 잠재적 거주자의 쾌적성 및 편리성 니즈 충족을 위한 공간디자인 적합성 검증link Lee, Sang Won; 이상원; Wohn, Kwang Yun; 원광연, 한국과학기술원, 2016 |
3 | Sketch-based motion editing for 3D articulated characters = 3차원 다 관절체 캐릭터를 위한 스케치 기반 동작 편집link Choi, Byungkuk; 최병국; Noh, Junyong; 노준용, 한국과학기술원, 2016 |
4 | (A) study on metadata structure and recommenders of biological systems to support bio-inspired design = 생체모방설계에서의 생물학적 시스템 탐색을 위한 메타데이터 설계 및 추천 시스템 개발 연구link KIM, Sun-Joong; Lee, Ji-Hyun; 이지현, 한국과학기술원, 2016 |
5 | Sonic control of audio feedback and its artistic uses according to environmental openness = 공간 개방성에 따른 오디오 피드백의 음향 특성 제어와 이에 기반한 예술적 활용 연구link Kim, Seunghun; 김승훈; Nam, Juhan; 남주한, 한국과학기술원, 2016 |
6 | Quantification of styling strategies for the management of design = 디자인 경영을 위한 스타일링 전략 정량화link Hyun, Kyung Hoon; 현경훈; Lee, Ji-Hyun; 이지현, 한국과학기술원, 2016 |
7 | (A) bayesian learning model for measuring social influence = 사회적 영향력 측정을 위한 베이지안 학습 모델 : 트위터에서의 음악 전파 과정을 중심으로link Go, Geon Hyeok; 고건혁; Kim, Minki; 김민기; Lee, Wonjae; 이원재, 한국과학기술원, 2016 |