1 | Characterizing and classifying clickbaits on fashion brands in visual-centric social media = 시각 중심 소셜미디어에서의 패션 브랜드 관련 클릭베이트 특성화 및 분류 연구link HA, Yu-i; Cha, Meeyoung; 차미영, 한국과학기술원, 2019 |
2 | Scene-space video extrapolation = 장면 정보 기반 비디오 영역 확장 기술link Lee, Sang-Woo; Noh, Junyong; 노준용, 한국과학기술원, 2018 |
3 | Risk management of architectural heritage in virtual reality = 가상현실에서 건축문화유산 위험 관리link Lee, Jongwook; Woo, Woontack; 우운택; Ahn, Jaehong; 안재홍, 한국과학기술원, 2019 |
4 | Identifying darwinian evolutionary dynamics of contemporary culture based on the life trajectory data of cultural products and memes = 문화콘텐츠와 밈의 생애 데이터 기반 현대문화의 다윈 진화 역학 분석link Shin, Seungkyu; Park, Juyong; 박주용, 한국과학기술원, 2019 |
5 | (A) study on designing exhibition on socio-scientific issues using a narrative method = 내러티브를 활용한 사회과학적 이슈 전시 기획 방법론 연구link Yun, A Yon; Jun, Bong Gwan; 전봉관, 한국과학기술원, 2019 |
6 | (An) exploratory study of the value of online reviews as cultural metadata in movie organization and filtering = 영화 분류 및 필터링을 위한 문화적 메타데이터로서의 온라인 리뷰에 관한 연구link Ahn, Shin-Hyun; 안신현; Shi, Chung-Kon; 시정곤, 한국과학기술원, 2011 |
7 | (A) study on the affective quality of interactivity by motion feedback in touchscreen user interfaces = 터치스크린 인터페이스에서 모션 피드백에 의한 인터랙티비티가 감성에 미치는 영향에 대한 연구link Park, Do-Yun; 박도연; Lee, Ji-Hyun; 이지현, 한국과학기술원, 2011 |
8 | (The) framework of systematic creation process and methods for designing novel conceptual character's appearance = 새로운 개념 캐릭터 외형 디자인을 위한 체계적인 창작 과정과 방법에 대한 프레임워크link Yi, Ji Hyun; 이지현; Shi, Chung-kon; 시정곤, 한국과학기술원, 2016 |
9 | Verification of the spatial design adequacy for the prospective occupants’ amenity and efficiency needs = 잠재적 거주자의 쾌적성 및 편리성 니즈 충족을 위한 공간디자인 적합성 검증link Lee, Sang Won; 이상원; Wohn, Kwang Yun; 원광연, 한국과학기술원, 2016 |
10 | Essays on consumer behavior under digital communication channels in the mobile era = 모바일 시대 디지털 커뮤니케이션 채널의 소비자 행동 영향에 관한 연구link Kim, Songmi; 김송미; Kim, Wonjoon; 김원준, 한국과학기술원, 2017 |