1 | Multi-contact motion retargeting and synthesis for a virtual human character = 인간형 가상 캐릭터의 다중 접촉 모션 리타게팅 및 생성link Kim, Yeonjoon; Lee, Sung-Hee; 이성희, 한국과학기술원, 2020 |
2 | Transcription and modeling of expressive piano performance using machine learning = 기계학습을 이용한 피아노 연주 채보와 모델링link Jeong, Dasaem; Nam, Juhan; 남주한, 한국과학기술원, 2020 |
3 | Enhanced interactive 360° viewing via automatic guidance = 자동 안내를 통한 향상된 360° 비디오 관람 방법link Cha, Seunghoon; Noh, Junyong; 노준용, 한국과학기술원, 2020 |
4 | Physics-based full-body soccer motion control for dribbling and shooting = 축구 동작 생성을 위한 물리 기반 전신 동작 제어link Hong, Seokpyo; Noh, Junyong; 노준용, 한국과학기술원, 2020 |
5 | Neural network-based learning of sleep patterns and application-driven interventions = 신경망 기반 수면 패턴 학습과 애플리케이션 주도 중재 연구link Park, Sungkyu; Kim, Wonjoon; 김원준; Cha, Meeyoung; 차미영, 한국과학기술원, 2020 |
6 | Pose estimation of a fast-moving articulated hand = 빠른 움직임의 손 관절 자세 추정link Park, Gabyong; Woo, Woontack; 우운택, 한국과학기술원, 2020 |
7 | Model predictive control with a visuomotor system for physics-based character animation = 물리 기반 캐릭터 애니메이션을 위한 시각운동 시스템을 결합한 모델 예측 제어link Eom, Haegwang; Noh, Junyong; 노준용, 한국과학기술원, 2020 |
8 | Perceptual disambiguation by audiovisual information association & congruence and its applications on brain-machine interface = 시청각정보연합과 동일맥락형성에 의한 인지적모호성 감소와 뇌-기계 인터페이스 응용 연구link Kim, Sungyong; Kim, Jeounghoon; 김정훈, 한국과학기술원, 2020 |
9 | Lords and strangers: Two network contexts of social influence = 사회적명성에영향을미치는두가지상반된 네트워크 위치: 문화 시장과 온라인 트롤링link Wi, Hyeung-Seok; Lee, Wonjae; 이원재, 한국과학기술원, 2020 |
10 | Social-value embedded ethical decision-making framework of autonomous vehicles : a cross-cultural study = 사회적 가치를 반영하는 자율주행 자동차의 윤리적 의사결정 프레임워크 : 문화적 비교 연구link Rhim, Jimin; Lee, Ji-Hyun; 이지현, 한국과학기술원, 2020 |