Browse "GCT-Theses_Ph.D.(박사논문) " byTitle

Showing results 1 to 20 of 78

1
A computational approach for design creativity assessment in product design = 제품 디자인에서의 디자인창의력 평가를 위한 계산학적 접근link

Yuan, Xiaofang; 유안샤오팡; et al, 한국과학기술원, 2013

2
A framework for product-service system design case similarity measurement = 제품 서비스 시스템 디자인 사례 유사도 측정을 위한 프레임 워크 개발link

Wu,Yu; 오유; et al, 한국과학기술원, 2013

3
A hybrid parallel approach to a multigrid poisson solver for incompressible fluid simulation = 비압축성 유체 시뮬레이션을 위한 CPU와 GPU의 병렬처리를 동시에 활용하는 멀티그리드 포아송 기법link

Jung, Hwi-Ryong; 정휘룡; et al, 한국과학기술원, 2013

4
A study on the affective responses of user-centered storytelling interaction = 사용자 중심 스토리텔링 인터랙션의 감성적인 반응에 대한 연구link

Kang, Ji-Young; 강지영; et al, 한국과학기술원, 2013

5
(A) bayesian learning model for measuring social influence : new music diffusion on twitter = 사회적 영향력 측정을 위한 베이지안 학습 모델 : 트위터에서의 음악 전파 과정을 중심으로link

Go, Geon Hyeok; 고건혁; Kim, Minki; 김민기; et al, 한국과학기술원, 2016

6
(A) single image representation model for efficient multi-view stereoscopic content creation = 효율적인 입체영상 생성을 위한 단일 이미지 표현 방법link

Kim, Young-Hui; 김영휘; et al, 한국과학기술원, 2014

7
(A) study on designing exhibition on socio-scientific issues using a narrative method = 내러티브를 활용한 사회과학적 이슈 전시 기획 방법론 연구link

Yun, A Yon; Jun, Bong Gwan; et al, 한국과학기술원, 2019

8
(A) study on metadata structure and recommenders of biological systems to support bio-inspired design = 생체모방설계에서의 생물학적 시스템 탐색을 위한 메타데이터 설계 및 추천 시스템 개발 연구link

KIM, Sun-Joong; Lee, Ji-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2016

9
(A) study on selection and manipulation of a distant subspace in wearable augmented reality = 착용형 증강현실에서의 원거리 부분공간 선택 및 조작 상호작용 기술 연구link

Lee, Hyeongmook; 이형묵; et al, 한국과학기술원, 2017

10
(A) study on the affective quality of interactivity by motion feedback in touchscreen user interfaces = 터치스크린 인터페이스에서 모션 피드백에 의한 인터랙티비티가 감성에 미치는 영향에 대한 연구link

Park, Do-Yun; 박도연; et al, 한국과학기술원, 2011

11
(A) study on the influences of social functions on urban human mobility with scalable approaches = 사회적 기능이 도시 인구 이동에 미치는 영향에 관한 규모가변적 접근 연구link

Kim, Jungmin; Park, Juyong; 박주용; Lee, Wonjae; et al, 한국과학기술원, 2018

12
(An) Approach to the efficient creation of creature animation = 크리쳐 애니메이션의 효율적인 생성 방법link

Seo, Jae-Woo; 서재우; et al, 한국과학기술원, 2012

13
(An) exploratory study of the value of online reviews as cultural metadata in movie organization and filtering = 영화 분류 및 필터링을 위한 문화적 메타데이터로서의 온라인 리뷰에 관한 연구link

Ahn, Shin-Hyun; 안신현; et al, 한국과학기술원, 2011

14
Analysis on the evolutionary process of the artistic network = 화가 간 네트워크의 진화 과정을 통한 미술사조 분석link

Kim, Minseo; Kim, Jeounghoon; et al, 한국과학기술원, 2019

15
Artist friendly retargeting and editing in producing high quality facial animation = 고품질 얼굴 애니메이션 제작을 위한 아티스트 친화적 리타겟팅과 에디팅link

Seol, Yeong-Ho; 설영호; et al, 한국과학기술원, 2012

16
Attribute of screen-based virtual space and its artistic uses = 스크린 기반 가상공간의 속성 분석과 예술적 활용link

Park, Jungsun; Noh, Junyong; 노준용; Wohn, Kwangyun; et al, 한국과학기술원, 2018

17
Audio-visual cocktail : bringing cocktail mixology to digital media contents = 오디오-비주얼 칵테일 : 칵테일제조기법을 바탕으로 한 디지털 콘텐츠 디자인 연구link

Lee, Zune; 이준; et al, 한국과학기술원, 2011

18
Augmented presentation for immersive information visualization and delivery = 몰입적 정보 표현과 전달을 위한 증강 프레젠테이션 디자인link

Kim, Minju; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2018

19
Automatic path generation for group dance performance using a genetic algorithm = 유전 알고리즘을 이용한 군무 동선 자동 생성link

Lee, Jeong-seob; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2019

20
Characteristics of rumor spreading in online social media and classification = 온라인 소셜미디어 내의 루머 전파의 특징과 초기 루머 구분 연구link

Kwon, Sejeong; 권세정; et al, 한국과학기술원, 2017

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0