GCT-Theses_Ph.D.(박사논문)

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Augmented proximity in urban network for visitor mobility : a conceptual proposal and application to cities = 증강 근접성 개념 정립 및 활용 방안 연구: 도시 방문자 이동성 네트워크 분석을 중심으로link

Chang, Mi; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Lee, Jeong Mi; et al, 한국과학기술원, 2023

2
Museum informatics centered on visitor experience in art museum = 미술관 관람객 경험 중심의 정보화 방안 연구link

Yi, Taeha; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Lee, Jeong Mi; et al, 한국과학기술원, 2022

3
Reconstructing sewing pattern structures from 3D point clouds of garments = 3D 점군으로 표현된 의복의 바느질 패턴 복원 기법 연구link

Maria, Korosteleva; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2022

4
Learning conditional motion distribution for generating human motions in indoor environments = 실내 환경 내 인간 동작 생성을 위한 환경 조건부 동작 분포 학습link

Jin, Taeil; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2023

5
Manifold learning and stylization of human motion = 인간 행동의 매니폴드 학습 및 스타일화link

Jang, Deok-Kyeong; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2023

6
(A) user-oriented design framework of narrative space for space-adaptive storytelling in wearable augmented reality environments = 착용형 증강현실 환경에서의 공간적응적 스토리텔링을 위한 사용자 중심의 서사 공간 디자인 프레임워크link

Shin, Jae-eun; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2022

7
Understanding the role and system of competition in the development of cultural product = 문화 상품의 발전 과정에서 경쟁의 역할과 경쟁 체계의 이해link

Jeon, Gyuhyeon; Park, Juyong; et al, 한국과학기술원, 2022

8
Disruptive activities of interactive artwork = 인터랙티브 아트웍에서의 관객의 전복적 행동 연구link

Oh, Je-ho; Shi, Chung-kon; et al, 한국과학기술원, 2022

9
Real-time content projection onto a tunnel from a moving subway train = 움직이는 지하철 열차에서 터널 위 실시간 콘텐츠 투사link

Kim, Jaedong; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022

10
Motion recommendation for online character control = 온라인 캐릭터 제어를 위한 모션 추천 시스템link

Cho, Kyungmin; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022

11
User-friendly object and display registration method for a mid-air pointing interface = 공중 포인팅 인터페이스를 위한 사용자 친화적인 오브젝트 및 디스플레이 레지스트레이션 방법link

Seo, Hyung-Goog; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022

12
(A) natural language processing approach to quantitative measurement of symbolic melodic similarity = 멜로디 유사성의 정량적 측정: 자연어 처리 기법을 중심으로link

Park, Saebyul; Nam, Juhan; 남주한; Kim, Jeounghoon; et al, 한국과학기술원, 2023

13
(A) study on a new distance education platform for medical skill training in the non-face-to-face era : focusing on CPR skill training = 비대면 시대의 의료 술기교육을 위한 새로운 원격 교육 플랫폼 연구 – CPR 술기를 중심으로link

Kwon, Yeram; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2023

14
(A) unified voice model for data-efficient singing voice synthesis = 통합 음성 모델을 통한 데이터 효율적인 가창 합성link

Choi, Soonbeom; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2023

15
(The) acquisition and application of ecological wisdom for space planning: in the case of Korean traditional gardenslink

Min, Deedee Aram; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Lee, Won Jae; et al, 2021

16
Perceptual features of motion style frameworkslink

Kim, Hye Ji; Lee, Sung-Hee; et al, 2021

17
Placement retargeting of virtual avatars to dissimilar indoor spaceslink

Yoon, Leonard; Lee, Sung-Hee; et al, 2021

18
Real-time lighting estimation for photorealistic augmented realitylink

Park, Jinwoo; Woo, Woontack; 우운택; Yoon, Sung Eui; et al, 2021

19
Middle-aged and older adults’digital game experience and perception change: connecting generations through game playlink

Lee, Seyeon; Shi, Chung-Kon; 시정곤; Doh, Young Yim; et al, 2021

20
Utilizing digital fashion in the process of fashion designlink

한아영; Noh, Junyong; 노준용; Ahn, Jaehong; et al, 2020

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