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Showing results 244 to 263 of 427

244
Who are you behind the review? The effect of reviewers' profiles on consumer response = 리뷰작성자의 회원정보가 소비자 반응에 미치는 영향에 대한 연구link

Lee, Ji-Sun; 이지선; et al, 한국과학기술원, 2012

245
YM2413-MDB : a collection of multi-instrumental symbolic music and 1980s FM music generation for video game = YM2413-MDB : 게임음악 악보 데이터셋의 수집과 이를 활용한 1980년대 비디오 게임 음악 자동 생성link

Choi, Eunjin; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2022

246
Zero-shot learning for audio-based music classification and tagging = 오디오 기반 음악 자동 태깅 및 분류를 위한 제로샷 학습 모델에 대한 연구link

Choi, Jeong; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2020

247
가사가 있는 배경음악이 광고 메시지 전달에 미치는 영향 = Effects of background music with vocal on message processing in advertisinglink

김진우; Kim, Jin-Woo; et al, 한국과학기술원, 2011

248
가상의복 디자인을 위한 인터랙티브한 패턴조작 = Automatic pattern manipulation for virtual garment designlink

정휘룡; Jung, Hwi-Ryong; 원광연; 코디어, 프레데릭; et al, 한국과학기술원, 2007

249
가상현실에서의 컨템포러리아트 전시관 구축 방안 연구 = A study on the building a virtual museum of contemporary art : issues and possibilitieslink

박주희; Park, Ju-Hee; et al, 한국과학기술원, 2009

250
가상환경기반의 발레교육을 위한 발레기본자세 분석에 관한 연구 = An analysis of basic ballet postures for ballet education based on VR environmentlink

고상아; Ko, sang ah; 원광연; Wohn, Kwang Yun; et al, 한국과학기술원, 2015

251
가속도 센서를 이용한 지휘 동작 인식 시스템 = The conducting motion recognizing system using acceleration sensors for the virtual orchestralink

손동관; Son, Dong-Kwan; 원광연; 노영해; et al, 한국과학기술원, 2006

252
감정 메시지와 가치 메시지의 확산 분석을 통한 트위터 상의 공중 연구 = The public on Twitter: testing social diffusion of emotion and valuelink

유소라; Yu, So-Ra; et al, 한국과학기술원, 2013

253
개인 기부자들의 비영리단체에 대한 후원의사를 증진시키기 위한 기능성 게임 디자인 연구 = A study of serious game design for enhancing intention of individual donors to donate to non-profit organizations.link

도민석; Do, Min Seok; 도영임; Doh, Young Yim; et al, 한국과학기술원, 2015

254
공공 앰비언트 디스플레이에서의 정보시각화를 위한 추상화 모델 = An abstraction model for information visualization on public ambient displayslink

김희선; Kim, Hee-Sun; et al, 한국과학기술원, 2014

255
공공디스플레이에서 공간적 상관관계를 고려한 인간과 디지털 아트의 상호작용 = From ambient to interactive: human-digital art interaction on public display based on the spatial relationshiplink

안미혜; An, Mi-hye; 원광연; Wohn, Kwang-Yeon; et al, 한국과학기술원, 2008

256
공연 창작의 발상지원을 위한 어플리케이션 ‘random character creator’ 개발 연구 = Developing 'random character creator' application for creative support for performancelink

임호경; Im, Ho Kyoung; et al, 한국과학기술원, 2013

257
과학 커뮤니케이션 관점에서 본 과학 전시 콘텐츠 기획 방법론에 관한 연구 = A research on the methodology of contents planning for science exhibition as a way of science communicationlink

윤아연; Yun, A-Yon; 김정화; Kim, Jung-wha; et al, 한국과학기술원, 2008

258
교육용게임 효과성평가모형 개선연구 = A study on improvement of education effectiveness evaluation model for educational serious gameslink

임익수; Leem, Eek-Su; et al, 한국과학기술원, 2009

259
구형스크린 프로젝션 시스템의 전시 및 공연에서의 활용 = Exploration of spherical screen projection for exhibits and performanceslink

안명욱; An, Myoung-Uk; et al, 한국과학기술원, 2010

260
규칙성을 가진 벡터 텍스처의 합성에 관한 연구 = Synthesis of near-regular vector texture patternslink

서재우; Seo, Jae-Woo; et al, 한국과학기술원, 2007

261
금전적 보상 시 가상 화폐와 현실 화폐의 차이에 의한 행동 및 생리 반응 비교 연구 = Virtual and real money related difference in behavioral and physiological responses to the monetary reward stimulilink

윤상섭; Yoon, Sang Sup; et al, 한국과학기술원, 2011

262
기술관련 갈등을 둘러싼 대중간 갈등의 성격 규명 : 4차산업혁명 갈등 관련 네이버뉴스 기사 및 댓글을 중심으로(2016-2020) = Public conflicts over technology-related conflicts : analyzing naver news articles and comments on the 4th industrial revolution conflict (2016-2020)link

양지성, 한국과학기술원, 2022

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기업 및 브랜드 아이덴티티와 대중적 이미지에 기초한 CI/BI 로고 색채 및 형태 추천 시스템 = Color and shape recommendation system for CI/BI logos based on corporate/brand identity and public imageslink

이상은; Lee, Sang Eun; et al, 한국과학기술원, 2016

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