Browse "GCT-Theses_Master(석사논문) " byTitle

Showing results 1 to 20 of 366

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2D animation style rendering of water = 물에 대한 2D 애니메이션 스타일의 렌더링link

You, Mi; 유미; et al, 한국과학기술원, 2009

2
360 image upright adjustment via deep learning = 딥러닝을 이용한 360 이미지의 직립보정link

Jung, Raehyuk; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2020

3
3D LAYERED SPHERE: 대규모 문화콘텐츠의 복잡한 다변수 네트워크 시각화 모델 디자인 = 3D layered sphere : large, complex, multivariate cultural contents network visualizationlink

염혜정; Yeum, Hea Jeong; et al, 한국과학기술원, 2015

4
3D Object-grabbing hand tracking based on prior knowledge of grasp = 물체를 쥔 손에 대한 사전 지식을 이용한 손 관절 자세 추적link

Cho,Woojin; Woo, woontack; et al, 한국과학기술원, 2019

5
3D 실내 공간 배치를 위한 조명 레이아웃 최적화 = lighting layout optimization for 3D indoor scene arrangementlink

진샘; 이성희; et al, 한국과학기술원, 2018

6
3D홀로그램 공연에서의 관객 몰입요인 분석: 넌버벌 퍼포먼스 'SYNO SHOW'를 중심으로 = The determinants of audience's immersion into performance: a study on the role of 3D holographic media in nonverbal performanceslink

박은아; Park, Eun-Ah; 김이경; Kim, Yi-Kyung; et al, 한국과학기술원, 2012

7
3차원 다수 객체 추적을 위한 상호보완적 카메라 자세 관리 기법 = Complementary inter-camera pose management for multiple 3D object Trackinglink

박노영; Park, Noh-Young; et al, 한국과학기술원, 2014

8
A comparative study on locomotion in desktop VR and the real world = 데스크탑 가상현실과 실제 환경에서의 이동에 관한 비교 연구link

Kim, Jae-Hyeon; 김재현; et al, 한국과학기술원, 2012

9
A comparative study on thematic building color usages based on digital image analysis : Focusing on regional and cultural differences in global theme parks = 디지털 이미지 분석을 통한 테마 건물 색채 비교 연구link

Lee, Ji Ho; 이지호; et al, 한국과학기술원, 2016

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A framework for the relationship between psychological persuasion and empowerment towards sustainable heritage tourism: A case of seokguram grotto = 지속 가능한 문화 관광을 위한 심리학적인 설득과 권한 사이의 관계에 대한 프레임워크: 경주(慶州) 석굴암(石窟庵) 사례를 중심으로link

Tufail, Muhammad; 무하마드 투페일; et al, 한국과학기술원, 2014

11
A new advertising method on interactive tv using content-related information = 양방향 방송에서 콘텐트 관련정보를 이용한 새로운 광고방법 연구link

Cho, Jae-Hoon; 조재훈; et al, 한국과학기술원, 2008

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A procedural flow generation method using coordinate transformation = 좌표변환을 활용한 절차적 유동생성기법link

Kang, Ji-Hyung; 강지형; et al, 한국과학기술원, 2012

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A study of developing an instrument for measuring the user satisfaction of Web 2.0 services - with emphasis on blogs and SNS - = 웹 2.0 서비스에서의 사용자 만족 측정 도구 개발: 블로그와 SNS를 중심으로link

Lee, Sang-Won; 이상원; Han, Sang-Ki; Han, Steve; et al, 한국과학기술원, 2008

14
A study of online reputation system for blogosphere based on relationship and activity = 블로그스피어에서의 온라인 평판에 관한 연구 및 개발 : 관계성과 활동성에 기인하여link

Kim, Gi-Hong; 김기홍; Han, Sang-Ki; Han, Steve; et al, 한국과학기술원, 2008

15
A study on control system that consists of full body motion and speech input : focusing on gameplay experience and interface learning = 전신동작과 음성으로 이루어진 조작체계에 대한 연구: 게임경험과 인터페이스 학습을 중심으로link

Lee, Jang-Won; 이장원; et al, 한국과학기술원, 2013

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A study on the effect of visualization in computer-assisted music education for education of musical dynamics = 컴퓨터를 활용한 음악 교육에서 시각화 방법이 셈여림 학습에 미치는 영향 연구link

Park, Eun-Ji; 박은지; et al, 한국과학기술원, 2014

17
A user study on content-based visual music thumbnailing = 콘텐츠 기반 음악 썸네일링 시각화에 관한 사용자 연구link

Kim, Taewan; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2020

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(A) design of a cross-media 3.0 production model with a bridged narrative. = 연결형 내러티브 구조를 가진 크로스미디어 3.0 제작모델 디자인link

Ha, Si-Nae; 하시내; et al, 한국과학기술원, 2011

19
(A) new online ad model for UGC based on qualitative social tagging = 정성적 소셜태깅 기반의 새로운 UGC 광고 모델link

Shin, Seung-Eui; 신승의; et al, 한국과학기술원, 2009

20
(A) proposal of gesture-based input method for VR rhythm game = VR 리듬게임을 위한 제스처 기반 입력 기법 제안link

Moon, JaeHoon; Doh, Young Yim; et al, 한국과학기술원, 2020

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