1 | Deep learning-based object detection of “Four-Panel Cartoon" in big data: object detection, data analysis of image-based cultural contents in digital documents, and exploration of practical applications = 빅데이터에서 딥러닝 기반 “네컷만화" 이미지 객체 탐지: 디지털 문서에서 이미지 기반 문화 콘텐츠 탐지, 데이터 분석, 활용 연구link Lee, Seojoon; 이서준; et al, 한국과학기술원, 2024 |
2 | Impact of interaction on awe experience in virtual environments: a comparative study of interactive and non-interactive conditions = 가상 환경에서의 상호작용이 경외감에 미치는 영향: 상호작용 및 비상호작용 조건 비교 연구link Lee, Ain; 이아인; et al, 한국과학기술원, 2024 |
3 | RC-SMPL : Real-time Cumulative SMPL-based avatar body generation system = SMPL 기반의 텍스쳐 누적 방식을 통한 실시간 3D 아바타 생성 시스템link Song, Hail; 송하일; et al, 한국과학기술원, 2024 |
4 | LeGO: Leveraging a surface deformation network for animatable stylized face generation with one example = 표면 변형 네트워크를 활용한 하나의 예시 기반의 애니메이션 가능한 스타일화 된 얼굴 생성link Yoon, Soyeon; 윤소연; et al, 한국과학기술원, 2024 |
5 | Comparing performance and user experience of teleportation using controller, head-tracking, and eye-tracking in dynamic situation = 움직이는 목표물이 있는 동적인 상황의 가상현실에서 컨트롤러, 헤드트래킹 그리고 아이트래킹을 사용한 텔레포테이션 방법의 성능 및 사용 경험 비교link Lee, Jihyeon; 이지현; et al, 한국과학기술원, 2024 |
6 | CMNet : Cascading Moglow models for environment-aware motion synthesis = 환경 인식 모션 합성을 위한 계단식 모글로우 모델link Jin, Yurhee; 진유리; et al, 한국과학기술원, 2024 |
7 | Research on methodology for generating real-time bio-signal-based data sculptures using EEG device. = EEG기기를 활용한 실시간 생체신호 기반 데이터 스컬쳐 조형 방법론 연구link Han, Yeeun; 한예은; et al, 한국과학기술원, 2024 |
8 | Relationship between trustworthy museum instagram posts cues and museum brand attitudes: a focus on users in their 20s = 신뢰할 수 있는 미술관 인스타그램 포스트 신호와 미술관 브랜드 태도의 관계: 20대 사용자를 중심으로link Yun, Jiyoung; 윤지영; et al, 한국과학기술원, 2024 |
9 | Shared empathic process in music and social contexts: exploring empathic accuracy and physiological responses across modalities and valence = 음악 연주와 사회의 정서적 상황에서 나타나는 공감 비교 연구: 모달리티와 정서가에 따른 공감 정확도 및 심전도 반응을 중심으로link Oh, Eun Ji; 오은지; et al, 한국과학기술원, 2024 |
10 | Full-body motion control of simulated 3D avatar from sparse sensor and direction control with deep reinforcement learning = 강화학습 및 희소 센서와 방향 컨트롤을 사용한 시뮬레이션된 3D 아바타의 전신 동작 제어link Shin, Yerim; 신예림; et al, 한국과학기술원, 2024 |
11 | Enabling context-aware micro hand gesture recognition using bio-acoustic sensing technique = 생체음향을 활용한 맥락 기반 미세 손 동작 감지 기법link Kim, Jina; 김진아; et al, 한국과학기술원, 2024 |
12 | SyncPIE: mobile heads-up XR information access via bezel-based smartwatch touch interface = SyncPIE: 베젤 기반 스마트워치 터치 인터페이스를 통한 모바일 헤드업 XR 정보 접근link Baeck, Minju; 백민주; et al, 한국과학기술원, 2024 |
13 | Automatic rhythm game action generation from music using deep learning = 딥러닝 기반 음악 게임 액션 생성link Carusi, Carolina; 카루지카롤리나; et al, 한국과학기술원, 2024 |
14 | Development of an exhibit-feature based virtual museum space generation framework = 전시물 기반 가상전시 공간 생성 프레임워크 개발link Du, Jieon; 두지언; et al, 한국과학기술원, 2024 |
15 | Video outpainting with human-in-the-loop system and dual-domain propagation framework = 휴먼 인 더 루프 시스템과 이중 도메인 프레임워크를 이용한 영상 아웃페인팅link Yun, Hyun Ho; 윤현호; et al, 한국과학기술원, 2024 |
16 | Neural audio fingerprinting for broadcast monitoring with source separation = 음원 분리를 적용한 방송 모니터링용 신경망 기반 오디오 핑거프린팅 기법link Kim, Jongsoo; 김종수; et al, 한국과학기술원, 2024 |
17 | Real-time musical cue detection using gesture analysis for reactive accompaniment system = 제스처 분석을 이용한 실시간 음악적 큐 검출 및 반응형 반주 시스템link Choi, Jaeran; 최재란; et al, 한국과학기술원, 2024 |
18 | (The) differential effects of multisensory attentional cues on task performance in VR depending on the level of cognitive load and cognitive capacity = 가상현실 상에서의 인지 부하와 개인의 인지 능력에 따라 다감각 주의유도 단서가 개인의 수행 능력에 미치는 영향link Jeong, Sihyun; 정시현; et al, 한국과학기술원, 2024 |
19 | Effects of visual auditory heart rate representation on collaboration and decision-making in a shared virtual environment = 공유된 가상 환경에서 시청각적 심박수 표현 방식이 협업과 의사결정에 미치는 효과link Ahn, Cheeyoung; 안치영; et al, 한국과학기술원, 2024 |
20 | Exploring the influence of spatial design on interpersonal space in virtual reality = 가상 현실에서의 공간 디자인이 대인 공간에 미치는 영향 탐구link Eum, Yujeung; 엄유정; et al, 한국과학기술원, 2024 |