11 | Financial characteristics and a stage theory of e-tailers = 사이버 유통업체의 재무적 특성과 발전 단계에 관한 연구link Kang, Hee-Goo; 강희구; Lee, Jae-Kyu; 이재규, 한국과학기술원, 2001 |
12 | 새로운 e-BUSINESS 모델의 도출과 마케팅 전략수립을 위한 사례 연구 = A case study for derivation of new e-business model & marketing strategy planninglink 김민식; Kim, Min-Sik; 한민희; Han, Min-Hi, 한국과학기술원, 2001 |
13 | 환경산업에서의 전자상거래 실행전략에 관한 연구 = A study on practical strategy of electronic commerce in environmental industrylink 권희동; Kwon, Hee-Dong; 차근호; Cha, Geun-Ho, 한국과학기술원, 2001 |
14 | 웹 기반 구매시스템이 기업간 거래관계에 미치는 영향에 대한 연구 = A study on the effects of the introduction of Web-based purchasing systems on the buyer-supplier relationshipslink 정영조; Jung, Young-Jo; 안병훈; Ahn, Byong-Hun, 한국과학기술원, 2000 |
15 | 전자상거래의 부가가치세 과세방안에 관한 연구 = Value-added tax system for electronic commercelink 차병주; Cha, Byung-Joo; 박성주; Park, Sung-Joo, 한국과학기술원, 2001 |
16 | Managerial characteristics of electronic shopping malls = 전자쇼핑몰관리특성에 관한 연구link Park, Bong-Won; 박봉원; Lee, Jae-Kyu; 이재규, 한국과학기술원, 1997 |
17 | (The) relationships between IS control, control environment, and risks : focused on applications of EC = 정보시스템 통제, 통제환경 및 위험간의 관계에 관한 연구 : 전자상거래 응용시스템을 중심으로link Park, Jong-Moon; 박종문; Han, In-Goo; 한인구, 한국과학기술원, 2000 |
18 | Strategic impact of e-business on an industry : medidas in Korea health care industry = E-business가 산업에 미치는 전략적 영향에 관한 연구 : 한국 의료 산업과 메디다스를 사레로link Kim, Hyun-Hee; 김현희; Kim, Steven; 김형관, 한국과학기술원, 2001 |
19 | 온라인 소비자행동과 인터넷상점의 초기신뢰 구축 전략 : 패션 상품 중심으로 = Online consumer behavior & initial trust building strategy of an internet store : focused on an online fashion goods retailerlink 박영조; Park, Young-Jo; 이병태; Lee, Byung-Tae, 한국과학기술원, 2003 |
20 | 성공적인 B2B e-Marketplace 운영을 위한 전략 : MRO사례를 중심으로 = Successful strategies for B2B e-Marketplace operation : a case study of MROlink 정지연; Chung, Ji-Yon; 이병태; Lee, Byung-Tae, 한국과학기술원, 2003 |