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1
온라인 리뷰 데이터 기반의 조직몰입도 측정 체계 구축 : 글래스도어 리뷰 데이터를 활용하여 = Establishment of organizational engagement measurement system based on online review data : using glassdoor review datalink

김영석; 강금석; Kang, Keumseok, 한국과학기술원, 2021

2
빅데이터 거버넌스 모델 제안 및 효과 검증을 위한 이론 연구 = Theoretical study for a proposing big data governance model and verifying its effectlink

강종철; 강금석; Kang, Keumseok, 한국과학기술원, 2021

3
딥러닝 기반 고객 인테리어 취향 분류 모델의 성능 변화 : 고객의 데이터 기입 능동성과 불균형 데이터의 오버샘플링 수준을 중심으로 = Performance changes in deep learning-based customer interior taste classification models : focusing on the active level of customer attitude in data input and the level of oversamplinglink

김준섭; 박성혁; Park, Sung-Hyuk, 한국과학기술원, 2021

4
농업 디지털 기술(애그테크 - AgTech) 기술 수용에 대한 연구 : 글로벌 기업 CEO 인터뷰를 중심으로 = (A) case study on the technical acceptance of AgTech : focusing on CEO interviews of global companieslink

김형섭; 박병호; Park, Byungho, 한국과학기술원, 2021

5
공인인증서 서비스에서 모바일 앱 기반 간편 인증 모델로의 소비자 전환 의도에 관한 연구: 카카오 인증을 중심으로 = Understanding factors influencing customers' intention to switch from accredited certificate to app-based certificate service: focusing on Kakao signlink

민준홍; 박성혁; Park, Sung-Hyuk, 한국과학기술원, 2021

6
선행 사건에 의한 온라인 검색어 트렌드와 관련광고관심도변화분석: COVID-19 상황 속 온라인 매체 광고를 중심으로 = Analysis of changes in online search trends and related advertising interest due to preceding events: focused on advertisements in online media sites in the context of COVID-19 pandemiclink

이승엽; 박병호; Park, Byungho, 한국과학기술원, 2021

7
배너광고 요소에 따른 광고효과 분석: 색의 3요소(색상, 명도, 채도)와 메시지 요소를 중심으로 = The Advertising Effects of Online Banner Advertisement Elements: Based on Three Dimensions of Color (Hue, Brightness, and Saturation) and Message Elementslink

맹소연; 박병호; Park, Byungho, 한국과학기술원, 2021

8
개인 데이터 저장소를 활용한 디지털마케팅 에코시스템 확대 방안에 대한 사례 연구 = Case study on expansion of the digital marketing ecosystem using personal data storelink

백승민; 박성혁; Park, Sung-Hyuk, 한국과학기술원, 2021

9
NFT 블록체인 기반 사업화 사례연구 -디지털 자산 영역 확대를 중심으로 = NFT blockchain-based business case study - focus on expanding digital assetslink

박지원; 박성혁; Park, Sung-Hyuk, 한국과학기술원, 2021

10
키워드 네트워크 분석을 이용한 고객센터 상담 유형에 관한 연구 : A 통신사 고객센터 상담 사례 중심 = Study on type of consultations using keyword network analysis: focusing on a telecom call centerlink

이승환; 강금석; Kang, Keumseok, 한국과학기술원, 2021

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