게임로봇 MoleBot의 탄생MoleBot: Organic User Interface-based Game Robot

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게임로봇 MoleBot의 탄생 유비쿼터스 컴퓨팅의 관점에서 볼 때 현재 데스크탑이나 노트북을 사용하여 수행하는 작업들은 먼 미래 대부분 일상적인 사물로도 더 편하게 할 수 있을 것이다. 이 때 우리 주변의 사물들은 컴퓨팅 파워와 사용자와 상호 작용을 위한 유기적인 유저 인터페이스(OUI)를 갖고 있을 것이다. 전통적인 GUI가 사각형의 평평한 스크린에 갇혀 있었다면 OUI는 일상 사물에 완전히 내장되어 비트(정보)와 아톰(물질)이 강하게 결합된 상태로 구현될 것이다. 따라서 OUI는 평 평하거나 고정적이지 않고 부드러우며 가변적인 형태가 될 것이다. 마치 서유기의 손오공이 사용하던 여의봉처럼 OUI는 사용자의 요구나 상호작용 시나리오에 따라 형태가 자유롭게 변할 수 있을 것이다.
Based on the idea of ubiquitous computing, in the future, it is expected that computer-supported human activities with desktops or laptops could be done more efficiently even with ordinary objects. Everyday objects in the future would involve computing power and organic user interfaces (OUIs), with which users can interact. Traditional GUIs have been confined to a flat rectangular screen, but OUIs would be completely embedded in everyday objects and implemented based on the tight coupling of bits and atoms. In consequence, OUIs should be organic or malleable, rather than flat or fixed. They can transform depending on a user's needs and on interaction scenarios just like the compliant rod, which is a magical weapon possessed by the monkey king Sun Wukong in the Chinese classic novel, Journey to the West.
Description
한국과학기술원 : 산업디자인학과
Publisher
한국과학기술원
Issue Date
2012
Language
kor
Description

KAIST 2012 대표 연구성과 10선

Link
https://archives.kaist.ac.kr/research.jsp?year=2012&view=view10
https://archives.kaist.ac.kr/eng/research.jsp?year=2012&view=view10
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2012 KAIST 대표 연구성과 10선
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