LNG 선의 차세대 극저온 화물창 기술 개발Development of Next Generation LNG Shipping Containment System Technology

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LNG 선의 차세대 극저온 화물창 기술 개발 세계 LNG선 시장 선도 기반 마련 이대길 교수 연구팀은 LNG선 화물창의 2차 방벽을 스테인리스 스틸(Stainless steel)과 알루미늄(Aluminum) 박판으로 구성한 후, 두 박판을 항공우주용 필름 접착제로 접합해 극저온에서도 높은 기밀성을 가진 화물창을 개발했다. 이는 40년 동안 사용해도 전혀 가스 누출이 없는 신뢰성 높은 화물창 건조기술을 세계 최초로 확립한 것이다.
Foundation to Lead Global LNG Market Professor Lee and his research team developed a new cryogenic containment system for a LNG ship which guarantees gas-tightness at the cryogenic temperature of 163(degree). They developed the secondary barrier using stainless steel, aluminum, and film adhesives with aerospace-quality bonding technologies for the first time in the world. This is the world's most advanced cryogenic containment system technology, capable of lasting 40 years without gas leakage.
Description
한국과학기술원 : 기계공학전공
Publisher
한국과학기술원
Issue Date
2011
Language
kor
Description

KAIST 2011 대표 연구성과 10선

Link
https://archives.kaist.ac.kr/research.jsp?year=2011&view=view05 
https://archives.kaist.ac.kr/eng/research.jsp?year=2011&view=view05 
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2011 KAIST 대표 연구성과 10선
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