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Showing results 7012 to 7031 of 11221

7012
Yen-Synchronization of Floating East-Asian Currencies: A Regime Switching Regression Model and Micro-Structural Analysis

Kim, B.; Min, Hong Ghi; MCDonald, J.; Hwang, Y, The International Conference on Financial Management and Economics, SOCIAL SCIENCES RESEARCH SOCIETY, 2011-07-03

7013
Yield curve 리스크 관리에 대한 연구 : 주성분분석 및 KRD 모형 중심으로 = A study on the yield curve risk management : using the principal components model and the key rate duration modellink

이우성; Lee, Wu-Seong; et al, 한국과학기술원, 2004

7014
가격 충격 이후에 주가 수익률과 정보 사이의 관계에 대한 실증 분석 = An empirical analysis of the relationship between stock returns and information after price shocklink

박지형; Park, Ji-Hyoung; et al, 한국과학기술원, 2014

7015
가격변화와 거래량의 관계에 관한 연구: 시장미시구조의 영향

Kim, TongSuk; 김인준; 도원탁, 한국증권학회지, v.24, no.0, pp.273 - 299, 1999-07

7016
가격이 소비자의 인지가치에 미치는 영향을 고려한 변형된 바퀴살 모형에 대한 분석 = Price effect on consumer perceived value in a modified spokes model analysislink

유승원; Yu, Seungwon; et al, 한국과학기술원, 2016

7017
가격할인 추구소비자에 대한 특성분석 = Identifying the characteristics of the deal-prone consumerslink

이호석; Lee, Ho-Suk; et al, 한국과학기술원, 1994

7018
가계 통신비 지출 증가와 온라인으로의 소비행태 전환

이동희; 이덕희, 2010 정보통신정책학회 추계학술대회, 정보통신정책학회, 2010-11-26

7019
가구 및 주거 행태에 따른 가정용 전력수요 예측 모형 = Residential electricity demand forecast model based on household and dwelling characteristicslink

오혁진; Oh, Hyeok-Jin; et al, 한국과학기술원, 2014

7020
가구 특성에 따른 사적 연금 크기 및 동태적 가입행태 분석 = Analysis on the amount of payment and dynamic insurance behavior of private pension by household characteristicslink

최현준; Choi Hyeon-Jun; et al, 한국과학기술원, 2014

7021
가변적 데이터 생성법 적용한 딥러닝 시계열 알고리즘 기반 기업부도 예측 모형의 효과성에 관한 연구 = (A) study on the effectiveness of the corporate default prediction model based on the deep learning time series algorithm using the variable data generation methodlink

차성재; 강장구; et al, 한국과학기술원, 2019

7022
가상 가치 접근법을 이용한 수질 개선 사업의 편익 측정 : 금강 유역 사례

조홍진; 이병남; 김지수, 산업공학(IE INTERFACE), v.11, no.3, pp.209 - 218, 1998-11

7023
가상 인간에 대한 소비자의 일차적인 반응과 그것이 브랜드 이미지와 구매 의도에 미치는 영향 = (The) effect of consumers’ response to virtual humans on brand image and purchase intentlink

이민경; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2022

7024
가상 재화의 현금 거래 규모에 따른 게임 제작사의 매출 영향도 분석 = A study on the effect of real-money trading to the sales of the online game companieslink

서하연; Suh, Ha Yearn; et al, 한국과학기술원, 2012

7025
가상가치접근법을 이용한 군(軍)부대 수질오염 개선사업의 타당성 분석 연구 = A study on the project validity for the improvement of water pollution problem in the military sector - Using contingent valuation methodlink

조홍진; Cho, Hong-Jin; et al, 한국과학기술원, 1996

7026
가상공간에서 속성화된 웹문서를 이용한 시장세분화 기법

김성희; 이동훈, 한국경영정보학회 '98 춘계학술대회, 한국지능정보시스템학회, 1998

7027
가상공간에서의 기업활동이 브랜드 태도 및 구매 의도에 미치는 영향: 세컨드라이프를 중심으로 = The effects of corporate activity in virtual space on brand behavior and intention to purchase with a focus on second lifelink

김상엽; Kim, Sang-Yup; et al, 한국과학기술원, 2008

7028
가상이동통신사업자(MVNO)의 시장진입전략분석: 소비자의 전환요인 분석을 중심으로

이상만; 장영훈; 박명철, Entrue Journal of Information Technology, v.11, no.2, pp.115 - 131, 2012-08

7029
가상제조기업의 구현전략에 관한 연구 = A research of implementation strategy for virtual manufacturing enterpriselink

김은교; Kim, Eun-Kyo; et al, 한국과학기술원, 1997

7030
가상통화거래소의 계정 및 자산 보호에 관한 사례연구 : 유관기관의 프로세스를 중심으로

이윤주; 이동원; 한인구, Information Systems Review, v.22, no.4, pp.135 - 161, 2020-11

7031
가상통화거래소의 신뢰도 제고를 위한 계정 및 자산의 보호 전략 = (The) strategy for the account and asset protection to improve the reliability of the crypto currency exchangelink

이윤주; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2018

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