Browse "College of Business(경영대학)" by Subject TAM

Showing results 1 to 18 of 18

1
Accepting financial transactions using blockchain technology and cryptocurrency: A customer perspective approach

Albayati, Hayder; Kim, Suk Kyoung; Rho, Jae Jeung, TECHNOLOGY IN SOCIETY, v.62, 2020-08

2
(An) exploratory study on determinants of e-Government service adoption : based on technology acceptance model = 전자정부 서비스 수용의도에 영향을 주는 요인들에 관한 탐색적 연구 : 기술수용모델(Technology acceptance model) 을 기반으로link

Yoon, Myung-Suk; 윤명석; et al, 한국과학기술원, 2003

3
Extension of TAM including consumer perception variables : focused on next generation smart phones = 소비자 지각 변수를 통한 TAM의 확장link

Bang, So-Yoon; 방소윤; et al, 한국정보통신대학교, 2007

4
The open service platform strategy for IPTV Service provider: K company case = IPTV 서비스 사업자의 서비스플랫폼 Open 전략 사례연구: K사 중심으로link

Jeong, Yong-Kee; 정용기; et al, 한국과학기술원, 2011

5
(The) determinants of the user acceptance for the Web sites = 웹사이트 이용자 수용성의 결정요소link

Ahn, Dong-Hui; 안동희; et al, 한국과학기술원, 2004

6
Three essays of behavioral studies : understanding customers and employees = 조직 내 시민행위 결정요인에 관한 연구link

Cheong, Je-Ho; 정제호; et al, 한국정보통신대학교, 2006

7
Two essays on the telecommunication convergence : user adoption model and market return of takeovers = 통신시장 내 컨버전스에 관한 연구link

Ryu, Min-Ho; 류민호; et al, 한국정보통신대학교, 2008

8
개인혁신성향에 따른 방송시청장치간 선호도 분석과 태블릿을 통한 방송시청 이용의도 = The effect of personal innovativeness on device preference and tablet adoption intent for television viewinglink

장지환; Jang, Jihwan; et al, 한국과학기술원, 2015

9
기업 이미지에 영향을 미치는 CEO 블로그의 요인 분석 = Analysis of the factors of CEO blogs that affect the image of corporationlink

윤형원; Yoon, Hyoung-Won; et al, 한국과학기술원, 2010

10
모니터링 기능에 대한 인식이 효과적인 BPMS 도입에 미치는 영향

채, 명신; 박, 진석; 이, 병태; Chae, Myungsin; Park, Jinsuk; Lee, Byungtae, 경영정보학연구, Vol.17, No.3, pp.105-130, 2007

11
소셜 네트워크 게임의 지속적 이용 및 아이템 구매 의도에 관한 연구 = A study on the Intention to continue to play and to purchase items in the Social Network Gamelink

정민우; Jeong, Min-Woo; et al, 한국과학기술원, 2013

12
스마트폰 애플리케이션의 채택과 이용: 이용정도, 지속이용의사, 추천의사에 영향을 미치는 요인

김영주; 정재민; 이은주, 한국언론학보, v.55, no.6, pp.227 - 252, 2011-12

13
온라인 생명보험 서비스 사용의도와 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on the factors affecting intent to use and acceptance of online life insurance serviceslink

박재률; Park, Jae Ryul; 이병태; Lee, Byungtae; et al, 한국과학기술원, 2016

14
온라인게임의 개인적 수용 요인에 관한 연구

윤건우; 김원준; 유승호, 한국게임학회 논문지, v.9, no.3, pp.107 - 119, 2009-06

15
온라인증권서비스 재사용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on the factors of reuse intention of online trading servicelink

신상훈; Shin, Sang-Hoon; et al, 한국과학기술원, 2007

16
이마켓플레이스의 마켓메이커의 역할에 관한 연구 : 소비자의 지각된 위험감소전략 관점에서 = A study on the market maker's role in the e-marketplace : a perspecive of reducing the consumer's perceived risklink

이동후; Lee, Dong-Hoo; et al, 한국과학기술원, 2006

17
지각된 가치와 위험이 와이브로 서비스의 이용의도에 미치는 영향에 관한 연구

박명철; 김문구, Telecommunications Review, v.17, no.6, pp.1092 - 1104, 2007-12

18
지각된 보안의식이 모바일 결제 서비스 수용에 미치는 영향 = The impact of perceived security on the adoption of mobile payment serviceslink

김성수; Kim, Sungsoo; et al, 한국과학기술원, 2015

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0