Browse "College of Business(경영대학)" by Author Lee, Byung Tae

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B2B 온라인 광고 상호 효과에 대한 실증 연구 : 검색 엔진과 디스플레이 광고를 중심으로 = Empirical research on B2B online advertising interaction effect : Focusing on search engine and display advertisinglink

김경동; 이병태; et al, 한국과학기술원, 2018

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Contents Creation by Users and the Sustainability of Community Based Search on the Web

Shim, Seon Young; Lee, Byung Tae, 한국경영정보학회, pp.447 - 454, The Korea Society of Management Information Systems, 2006

3
Essays on impacts of online platform business models on consumer behaviors and firm strategies = 온라인 플랫폼 비즈니스 모델이 소비자 행동 및 기업 전략에 미치는 영향 연구link

Lee, Eunkyoung; 이은경; et al, 한국과학기술원, 2015

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IT 예산 관리 효율화를 위한 비용 청구 사례 연구 = (A) case study of chargeback model for the better IT budget controllink

강준우; 이병태; et al, 한국과학기술원, 2017

5
P2P보험 탐색적 연구 = (An) exploratory study on P2P insurancelink

민동환; 이병태; et al, 한국과학기술원, 2017

6
소프트웨어 연구개발 과정에서의 오픈소스 소프트웨어 활용이 업무 성과에 미치는 영향에 관한 연구 = The effect on the job performance of open source software usage in software developmentlink

김윤우; Kim, Yoonwoo; et al, 한국과학기술원, 2015

7
숙박 O2O 서비스의 지속이용의도에 관한 연구 : 정보시스템 품질특성과 개인적 특성을 중심으로 = Determinants of continuous usage intention of online to offline (O2O) accommodation service : focusing on quality factors of the information system and individual characteristicslink

이주형; 이병태; et al, 한국과학기술원, 2017

8
스마트워크 사용자저항 연구 :혁신특성과 사용자특성을 중심으로 = A study on user’s resist in the smartwork context : based on innovation characteristics and user characteristicslink

오승훈; Oh, Seung Hun; et al, 한국과학기술원, 2015

9
스마트폰 브랜드 사용 경험을 통해 형성된 이용만족도가 동일브랜드의 다른 스마트 디바이스 구매에 미치는 영향 = A study on the influence of smart phone brand satisfaction on the purchase intention of other smart devices under the same brandlink

노민영; Noh, Min Young; et al, 한국과학기술원, 2015

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신규상장기업의 소유구조 및 업종이 IPO 이후 기업가치에 미치는 영향에 관한 연구 : IT산업 해당 여부를 중심으로 = (The) effect of newly listed company’s ownership structure and the type of business on the valuation after IPO : focused on IT industrylink

장상혁; 이병태; et al, 한국과학기술원, 2017

11
음성인식 기반 인공지능 비서 구매의도에 대한 연구 = (A) study on purchase intention of speech recognition based AI (artificial intelligence) assistantlink

김민규; 이병태; et al, 한국과학기술원, 2017

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텍스트마이닝을 통한 최고경영자 대상 이러닝 콘텐츠 트렌드 분석 = Text mining-based emerging trend analysis for e-learning contents targeting of CEOlink

김경훈; Kim, Kyung Hoon; et al, 한국과학기술원, 2016

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