Browse "College of Business(경영대학)" by Author Hahn, Min-Hi

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105
타협전환자료를 이용한 시장구조분석 = Market structure analysis using compromise switching datalink

김기수; Kim, Kee-Soo; et al, 한국과학기술원, 1990

106
판매촉진 유형과 소비자 및 제품 유형간 일치성이 제품 선택에 미치는 영향 = The effect of congruency among the types of sales promotion, consumer and product on brand choicelink

박종욱; Park, Jong-Wook; et al, 한국과학기술원, 2002

107
판매촉진광고에 대한 소비자 반응의 이론적 체계 및 전략적 활용방법 = Theoretical framework and strategic implementation of SPAD (sales promotional advertising)link

김익태; Kim, Ik-Tae; et al, 한국과학기술원, 1995

108
표적집단면접 정보특성 및 정보개선을 위한 연구 = A study on the identification and improvement of focus group interview(FGI)'s informationlink

이장희; Lee, Jang-Hee; et al, 한국과학기술원, 1999

109
혁신제품에 대한 소비자 반응에 영향을 미치는 선행변수에 관한 연구 : 소비자의 전문성, 혁신의 연속성, 광고메시지 유형을 중심으로 = A study on antecedents of consumer response to new products : based on consumer expertise, innovation continuity and type of messagelink

김문용; Kim, Moon-Yong; et al, 한국과학기술원, 2003

110
확산모형을 이용한 수요예측모형의 개발 : 한국의 가전제품을 중심으로 = Sales forecasting of korean electronic products using diffusion modelslink

김태명; Kim, Tai-Myoung; et al, 한국과학기술원, 1988

111
확장 제품 군 내 지배적 경쟁 브랜드에 대한 브랜드 몰입이 브랜드 확장 제품 평가에 미치는 영향 = How the brand commitment in a dominant competitor influences consumer evaluation of brand extensionlink

김주희; Kim, Jue-Hee; et al, 한국과학기술원, 2009

112
환경이미지광고 실행의 위험성 해소에 관한 연구 : 광고 주장의 진실성 평가를 중심으로 = A study on the reduction of the risk in the execution of eco-image advertising : based on the evaluation of truthfulness in advertising claimslink

장길연; Jang, Gil-Yeon; et al, 한국과학기술원, 1999

113
효과적 산업고객관리를 위한 고객만족지수 개발 및 활용에 관한 사례연구 : 철강기업을 중심으로 = A case study on design and application of customer satisfaction index for effective industrial customer relationship management : a steel company caselink

박종호; Park, Jong-Ho; et al, 한국과학기술원, 2003

114
中國 消費財市場의 媒體廣告 戰略 硏究 : 4대 매체를 중심으로 = A study of media strategies for Chinese consumer marketslink

김흥수; Kim, Heung-Soo; et al, 한국과학기술원, 1997

115
中國에서의 新商品 마케팅 成敗要因 : 國內企業의 中國市場 進入觀点에서 = Success and failure factors of marketing for Korean firms entering consumer electronic in Chinalink

한창호; Han, Chang-Ho; et al, 한국과학기술원, 1997

116
核心力量에 根據한 統合的 戰略計劃 樹立의 硏究 = A framework for integrated strategic planning based on core competencelink

권재중; Kwon, Jae-Joong; et al, 한국과학기술원, 1997

117
流通經路 行態變數의 相對的認識 = Relative perception of behavioral dimensions in the marketing channellink

원재환; Won, Jae-Hwan; et al, 한국과학기술원, 1988

118
海外生産基地 進出의 動態的 戰略模型에 關한 硏究 = A study of dynamic strategic planning model for oversea plantslink

강병문; Kang, Byung-Mun; et al, 한국과학기술원, 1997

119
說得 過程에서 注意分散이 否定的 사고에 미치는 영향 = Effect of distraction on counter-argumentation in persuasion processlink

민태기; Min, Tae-Gi; et al, 한국과학기술원, 1988

120
關與度와 時間制約을 고려한 情報負荷의 意思決定에 대한 影響 = Effect of involvement and time pressure on information overloadlink

이영규; Lee, Young-Gyu; et al, 한국과학기술원, 1988

121
韓國 石油化學産業의 國際競爭力 分析 및 强化에 關한 硏究 = A study on international competitive power of Korean petrochemical industrylink

고정석; Koh, Jung-Suk; et al, 한국과학기술원, 1997

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