77 | 엔지니어링 산업의 신규사업 개발 프로세스에 관한 연구 = A study on new business development processes for the engineering industrylink 이해식; Lee, Hae-Sik; et al, 한국과학기술원, 1997 |
78 | 영화 흥행 결정 요인에 대한 통합적 연구 : 정보 가능 시기별 경로 분석을 기반으로 = Integrated research on motion picture success factor : based on information available periodlink 김대승; Kim, Dae-Seung; et al, 한국과학기술원, 2006 |
79 | 온라인 구매의사결정에서 신뢰의 역할에 관한 실증연구 = An empirical study on the role of trust in online purchase decision makinglink 김도형; Kim, Do-Hyung; et al, 한국과학기술원, 2001 |
80 | 온라인 브랜드 커뮤니티 구축 및 발전에 관한 연구 : 커뮤니티에의 몰입을 중심으로 = Building online brand community : focused on commitment to the communitylink 조윤정; Cho, Yun-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2004 |
81 | 온라인 증권 거래 서비스 시장 세분화에 관한 연구 = A study of market segmentation in the online trading servicelink 민지현; Min, Ji-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2008 |
82 | 우리나라 승용차 수요함수 추정에 관한 연구 = A study of demand function for passenger cars in Korealink 이영권; Lee, Young-Gwon; et al, 한국과학기술원, 1997 |
83 | 의료 광고에서 메시지초점과 표현의 구체성이 소비자 태도에 미치는 영향 : 시간적 간격과 조절초점의 매개효과를 중심으로 = The effects of message focus and concreteness of medical advertisements on consumer attitude : focusing on temporal distance and regulatory focus as moderatorslink 김향희; Kim, Hyang-Hee; et al, 한국과학기술원, 2009 |
84 | 인터넷 FPD(Flat Panel Display) TV 시장의 고객 특성에 대한 연구 = A study of characteristics of customers in the Internet FPD(Flat Panel Display) TV marketlink 문일호; Moon, Il-Ho; et al, 한국과학기술원, 2007 |
85 | 인터넷 Navigation 행위 및 광고 반응 : 자연주의적 탐구방법론에 의한 연구 = Navigation behavior and response to the advertising in the internet : a study by the naturalistic inquiry methodologylink 권두안; Kwon, Doo-An; 김지수; 한민희; et al, 한국과학기술원, 1999 |
86 | 인터넷 쇼핑몰의 고객 지원 서비스에 관한 연구 = A study on customer support service of the internet shopping malllink 이규희; Lee, Kyu-Hee; et al, 한국과학기술원, 2001 |
87 | 인터넷 자동차 시장의 고객 특성에 대한 연구 = A study on characteristics of customer in the internet automotive marketlink 차광섭; Kwang-Sup Cha; et al, 한국과학기술원, 2002 |
88 | 인터넷기업의 국제화전략 수립 모형에 관한 연구 = A study on a model to establish a strategy for the globalization of internet company based on the analysis of successful companieslink 이병희; Lee, Byung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2001 |
89 | 일반전자부품 기업의 성장에 따른 마케팅전략 변환에 관한 고찰 : 일본의 松下電子部品과 村田製作所를 중심으로 = Marketing strategies in different stages of life cycle of electronic components' firmlink 이성준; Lee, Sung-Joon; et al, 한국과학기술원, 1997 |
90 | 자기기록재용 산화철 국산화에 대한 경제성 분석 = An economic analysis on the localization of iron oxide for magnetic recording medialink 이옥산; Lee, Ok-San; 김지수; 한민희; et al, 한국과학기술원, 1999 |
91 | 전략적 유통경로 설계 : 가전 제조업체 시각에서 = Designing strategic marketing channels for consumer electronics manufacuturerslink 송호근; Song, Ho-Keun; 한민희; 김상용; et al, 한국과학기술원, 2000 |
92 | 전자산업에서 글로벌 사업화 프로세스의 연구 = A study of globalization process of Korean electronic businesseslink 민영진; Min, Young-Jin; et al, 한국과학기술원, 1997 |
93 | 정보탐색비용과 효익을 고려한 소비자의 사전지식과 외부정보탐색량의 관계 = Effects of search cost and search benefit on the relationship between prior knowledge and external search amountlink 한두희; Hahn, Doo-Hee; et al, 한국과학기술원, 1989 |
94 | 제빵체인 고객의 시장세분화에 관한 연구 : 국내 프랜차이즈 베이커리 3사를 중심으로 = A study of market segmentation in the franchised bakery marketlink 고명아; Ko, Myung-Ah; et al, 한국과학기술원, 2006 |
95 | 제품 수명주기에 따른 디지탈TV의 가격 예측연구 = A study on the price forecast for digital TV over life cycle periodlink 김국일; Kim, Kuk-Il; 한민희; 김지수; et al, 한국과학기술원, 1999 |
96 | 제품과 정보의 유형이 온라인 구매에서의 비선택 옵션 선호에 미치는 영향 = The effects of type of products and information on preference for a no-choice option in the online shopping situationlink 김도연; Kim, Do-Yeon; et al, 한국과학기술원, 2002 |
97 | 제품관여도의 매개적 영향을 고려한 상표전환의 분석 = Mediating effect of product involvement on brand switchinglink 김익태; Kim, Ig-Tae; et al, 한국과학기술원, 1988 |
98 | 제품군에 대한 일반적 지식을 고려한 자발적 추론 모형 = The effects of general product class knowledge on spontaneous inferencelink 박부영; Park, Boo-Yeong; et al, 한국과학기술원, 1990 |
99 | 제품묶음명과 공통상표명의 영향을 고려한 인출단서의 효과 = Effect of product category name and common brand name on retrieval cue effectivenesslink 김인회; Kim, In-Hoe; et al, 한국과학기술원, 1989 |
100 | 조직의 마케팅조사 수행과 의사결정자의 마케팅정보 활용에 영향을 미치는 요인 = Factors affecting the use of marketing research : at organization and individual project levellink 김상훈; Kim, Sang-Hun; et al, 한국과학기술원, 1990 |
101 | 주거래 신용카드 선택 요인과 라이프스타일에 따른 차이에 관한 연구 = A study on how the lifestyle of credit card users affects the choice of their main credit cardlink 정명숙; Jung, Myung-Suk; et al, 한국과학기술원, 2003 |
102 | 지각 품질이 구매 평가 기준에 미치는 영향 : color TV에 대한 한국과 영국 소비자 비교분석 = Effects of the perceived quality of brands on consumers' evaluative criteria : a comparative study of Korean and English consumers for color television setslink 엄영훈; Eom, Young-Hoon; 한민희; 김지수; et al, 한국과학기술원, 1999 |
103 | 최대치 불용의 가격에 근거한 묶음판매제품의 최적가격결정 = Optimal bundle pricing based on the reservation priceslink 김강현; Kim, Kang-Hyeon; et al, 한국과학기술원, 1989 |
104 | 추상적 주장의 영향에 관한 연구 : 세부 속성 정보에 의한 신뢰도의 역할 = Effect of abstract claims : determinants and outcomes of claim credibilitylink 정상현; Sung, Sang-Hyun; et al, 한국과학기술원, 1994 |
105 | 타협전환자료를 이용한 시장구조분석 = Market structure analysis using compromise switching datalink 김기수; Kim, Kee-Soo; et al, 한국과학기술원, 1990 |
106 | 판매촉진 유형과 소비자 및 제품 유형간 일치성이 제품 선택에 미치는 영향 = The effect of congruency among the types of sales promotion, consumer and product on brand choicelink 박종욱; Park, Jong-Wook; et al, 한국과학기술원, 2002 |
107 | 판매촉진광고에 대한 소비자 반응의 이론적 체계 및 전략적 활용방법 = Theoretical framework and strategic implementation of SPAD (sales promotional advertising)link 김익태; Kim, Ik-Tae; et al, 한국과학기술원, 1995 |
108 | 표적집단면접 정보특성 및 정보개선을 위한 연구 = A study on the identification and improvement of focus group interview(FGI)'s informationlink 이장희; Lee, Jang-Hee; et al, 한국과학기술원, 1999 |
109 | 혁신제품에 대한 소비자 반응에 영향을 미치는 선행변수에 관한 연구 : 소비자의 전문성, 혁신의 연속성, 광고메시지 유형을 중심으로 = A study on antecedents of consumer response to new products : based on consumer expertise, innovation continuity and type of messagelink 김문용; Kim, Moon-Yong; et al, 한국과학기술원, 2003 |
110 | 확산모형을 이용한 수요예측모형의 개발 : 한국의 가전제품을 중심으로 = Sales forecasting of korean electronic products using diffusion modelslink 김태명; Kim, Tai-Myoung; et al, 한국과학기술원, 1988 |
111 | 확장 제품 군 내 지배적 경쟁 브랜드에 대한 브랜드 몰입이 브랜드 확장 제품 평가에 미치는 영향 = How the brand commitment in a dominant competitor influences consumer evaluation of brand extensionlink 김주희; Kim, Jue-Hee; et al, 한국과학기술원, 2009 |
112 | 환경이미지광고 실행의 위험성 해소에 관한 연구 : 광고 주장의 진실성 평가를 중심으로 = A study on the reduction of the risk in the execution of eco-image advertising : based on the evaluation of truthfulness in advertising claimslink 장길연; Jang, Gil-Yeon; et al, 한국과학기술원, 1999 |
113 | 효과적 산업고객관리를 위한 고객만족지수 개발 및 활용에 관한 사례연구 : 철강기업을 중심으로 = A case study on design and application of customer satisfaction index for effective industrial customer relationship management : a steel company caselink 박종호; Park, Jong-Ho; et al, 한국과학기술원, 2003 |
114 | 中國 消費財市場의 媒體廣告 戰略 硏究 : 4대 매체를 중심으로 = A study of media strategies for Chinese consumer marketslink 김흥수; Kim, Heung-Soo; et al, 한국과학기술원, 1997 |
115 | 中國에서의 新商品 마케팅 成敗要因 : 國內企業의 中國市場 進入觀点에서 = Success and failure factors of marketing for Korean firms entering consumer electronic in Chinalink 한창호; Han, Chang-Ho; et al, 한국과학기술원, 1997 |
116 | 核心力量에 根據한 統合的 戰略計劃 樹立의 硏究 = A framework for integrated strategic planning based on core competencelink 권재중; Kwon, Jae-Joong; et al, 한국과학기술원, 1997 |
117 | 流通經路 行態變數의 相對的認識 = Relative perception of behavioral dimensions in the marketing channellink 원재환; Won, Jae-Hwan; et al, 한국과학기술원, 1988 |
118 | 海外生産基地 進出의 動態的 戰略模型에 關한 硏究 = A study of dynamic strategic planning model for oversea plantslink 강병문; Kang, Byung-Mun; et al, 한국과학기술원, 1997 |
119 | 說得 過程에서 注意分散이 否定的 사고에 미치는 영향 = Effect of distraction on counter-argumentation in persuasion processlink 민태기; Min, Tae-Gi; et al, 한국과학기술원, 1988 |
120 | 關與度와 時間制約을 고려한 情報負荷의 意思決定에 대한 影響 = Effect of involvement and time pressure on information overloadlink 이영규; Lee, Young-Gyu; et al, 한국과학기술원, 1988 |
121 | 韓國 石油化學産業의 國際競爭力 分析 및 强化에 關한 硏究 = A study on international competitive power of Korean petrochemical industrylink 고정석; Koh, Jung-Suk; et al, 한국과학기술원, 1997 |