1 | Essays on credit expansion, analyst forecasts, and expected stock returns = 신용확대, 애널리스트 예측과 주식의 기대수익률에 대한 연구link Kim, Sun Yung; Kang, Jangkoo; 강장구, 한국과학기술원, 2019 |
2 | Essays on stock return predictability = 주식 수익률 예측에 관한 연구link Jeon, Byoung Hyun; Byun, Suk-Joon; 변석준, 한국과학기술원, 2019 |
3 | Essays on high frequency market microstructure = 고빈도 시장 미시구조에 관한 연구link Kim, Wooyeon; Kang, Jangkoo; 강장구, 한국과학기술원, 2020 |
4 | Two essays on the service quality driven by new technologies and consumer reactions = 신기술 기반 서비스 품질과 소비자 반응에 관한 두 연구link Yun, Seonghun; Kim, Minki; 김민기, 한국과학기술원, 2020 |
5 | Sustainability in supply chain management = 공급사슬관리에서의 지속 가능성link Kim, Taehyung; Kim, Bowon; 김보원, 한국과학기술원, 2019 |
6 | Essays in corporate finance and sustainability = 기업재무와 지속가능성에 관한 연구link Kim, Jeayoon; Park, Kwangwoo; 박광우, 한국과학기술원, 2020 |
7 | (The) impact of IT adoption on user behavior and organizational performance = 정보시스템 도입에 따른 사용자 행태 및 조직 성과에 대한 영향link Park, Yongjin; Ahn, Jae-Hyeon; 안재현, 한국과학기술원, 2020 |
8 | Essays on asymmetry of trading costs, factor investment profitability, and mispricing attenuation = 거래비용의 비대칭현상과 요인 투자 수익성 및 가격책정 오류의 개선에 관한 연구link Kang, Nae Young; Kim, Tong Suk; 김동석, 한국과학기술원, 2020 |
9 | Essays on the change of media consumption and distribution = 미디어 소비 및 유통의 변화에 대한 연구link Yu, Eun; Jung, Jaemin; 정재민, 한국과학기술원, 2020 |
10 | Three essays on the effects of mobile-based social IT artifacts on consumer emotion, identity, and self-control = 모바일 기반 소셜 IT 아티팩트가 소비자의 감정, 정체성, 그리고 자기 절제에 미치는 영향에 관한 세 연구link So, Hyunji; Oh, Wonseok; 오원석, 한국과학기술원, 2020 |