MT-Theses_Master(석사논문)

Recent Items

Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 620

1
(A) study on network extraction and clustering analysis based on consumer activity data in the distributed energy resources-market = 분산에너지 시장에서의 소비자 활동 데이터를 바탕으로 한 네트워크 추출과 군집분석에 대한 연구link

Jinwoo Park; 박진우; et al, 한국과학기술원, 2023

2
확장된 통합기술수용이론(UTAUT2)을 통해 본 가상인플루언서 기술이 브랜드 이용의도 및 브랜드 구매에 미치는 영향에 대한 연구 = (A) study on the influence of virtual influencer technology on the intention to use brand and purchase of brand by applying UTAUT2 modellink

최중원; Choi, Jung Won; et al, 한국과학기술원, 2023

3
아파트 매매가격에 대한 지역별 전이 효과 분석 : Diebold와 Yilmaz의 변동성 전이 방법론 적용 = Analysis on apartment price's spillover effect by region: based on Diebold and Yilmaz volatility spilloverlink

이정재; Lee, Jeongjae; et al, 한국과학기술원, 2023

4
뉴스 데이터 마이닝을 통한 창업 정책 변동과 시기별 이슈 분석 : 국내 규제샌드박스 정책을 중심으로 = Analysis of policy changes and issue trends related to start-up using news data mining : focusing on domestic regulatory sandbox policieslink

임혜원; Lim, Hyewon; et al, 한국과학기술원, 2023

5
자가평가건강에 영향을 미치는 요인에 대한 분석 및 예측 연구 = Factors influencing self-rated health: a predictive analysislink

성혜빈; Sung, Hyebin; et al, 한국과학기술원, 2023

6
스타트업의 사업모델과 기술 특허 정보가 투자에 미치는 영향 : 인공지능 스타트업 중심으로 = (The) effect of startup business models and technology patent information on investment: focusing on AI startupslink

김동연; Kim, Dongyeon; et al, 한국과학기술원, 2023

7
제로 트러스트 아키텍처 적용 방안에 대한 연구 : 재택근무 시스템 구성을 중심으로 = (A) study on applying Zero Trust architecture : focusing on implementing remote work systemlink

도재우; Do, Jaewoo; et al, 한국과학기술원, 2023

8
국내 스타트업 매출 및 가치에 영향을 끼치는 클라우드 도입 결정 요소 분석 연구 = Identifying Korean startup’s key cloud adoption factors and analyzing influence on the performance and valuelink

이준우; Lee, Junwoo; et al, 한국과학기술원, 2023

9
한국 스타트업 창업자 인맥이 투자금 유치에 미치는 영향 분석 = (A) study on the impact of personal connections among Korean start-up founders on attracting investmentlink

임경업; Lim, Kyeong Eop; et al, 한국과학기술원, 2023

10
금융 서비스 사용 의도에 따른 앱/서비스 경험 영향 요인 검증을 위한 연구 : 핀테크 앱 내 결제, 대출 서비스 사용자 경험을 중심으로 = (A) study on verifying factors affecting financial app/service experience depending on the user intention : focusing on user experience regarding payment and loan service in fintech applink

이애라; Lee, Aera; et al, 한국과학기술원, 2023

11
맥스(Max) 효과와 1월 효과: 한국 주식시장을 중심으로 = The MAX effect and the January effect: Evidence from Korealink

최재진; Choi, Jae jin; et al, 한국과학기술원, 2023

12
From aesthetic to ascetic: exploring socio-demographic traits on purchasing behaviour and the value of blockchain technology in the sustainable fashion industry = 지속 가능 패션의 구매 행동에 미치는 소비자 요인과 블록체인 기술의 활용 방안link

Moffet Gray, Rory; 로리 모펫 그레이; et al, 한국과학기술원, 2023

13
Greenness evaluation of electric vehicle considering LCA: Meta-path analysis = LCA를 고려한 전기차의 친환경성 평가: 메타경로분석link

Heo, jungwook; 허정욱; 엄지용; et al, 한국과학기술원, 2023

14
Not every green label looks good: The effect of customer’s environment involvement on perception of carbon labeling = 제품군에 따른 탄소표지에 대한 소비자의 인식과 환경관여도의 영향link

Shin, Hyeonju; 신현주; et al, 한국과학기술원, 2023

15
Key factors in determining the coverage of GHGs in national climate commitment = 국가별 기후변화 감축 목표의 온실가스 범위 결정요인 분석link

Koo, Jaeeun; 구재은; et al, 한국과학기술원, 2023

16
Korean EV users’ preference on smart charging program (V1G) = 한국 EV 사용자의 스마트 충전 프로그램(V1G)에 대한 선호 연구link

Lee, Ji-Hye; 이지혜; et al, 한국과학기술원, 2023

17
Assessment of the role of BEV and FCEV in the decarbonization pathway of Korea’s road transportation = 한국 도로 수송 부문 탄소배출 저감 경로에서의 전기차와 수소차의 역할 평가link

Ryu, Kwang Nam; 류광남; et al, 한국과학기술원, 2023

18
Assessing carbon transition risks: Evidence of carbon premium in Korean companies = 기후정책 이행리스크 평가: 우리나라 배출권거래제 대상 기업의 탄소 프리미엄 실증 분석link

Iskandar, Tamara Rizky Fadhilah; 이스칸다르 타마라 리스키 파딜라; et al, 한국과학기술원, 2023

19
Covid-19이 온라인 채널에 미친 영향 : 고객 구매여정 마케팅 프레임워크 기반 삼성전자 Covid-19 대응 사례 분석 = Effect of Covid-19 on consumer purchase journey in online channel : case analysis of Samsung Electronics' marketing strategy for smart phone based on CDJ frameworklink

이재승; 한진수; et al, 한국과학기술원, 2022

20
모빌리티 시장 변화에 따른 상용 목적 차량의 잔존가치 요인 연구 = (A) study on the residual value factors of commercial vehicles according to mobility market changeslink

정민수; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0