MT-Theses_Master(석사논문)

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Covid-19이 온라인 채널에 미친 영향 : 고객 구매여정 마케팅 프레임워크 기반 삼성전자 Covid-19 대응 사례 분석 = Effect of Covid-19 on consumer purchase journey in online channel : case analysis of Samsung Electronics' marketing strategy for smart phone based on CDJ frameworklink

이재승; 한진수; et al, 한국과학기술원, 2022

2
모빌리티 시장 변화에 따른 상용 목적 차량의 잔존가치 요인 연구 = (A) study on the residual value factors of commercial vehicles according to mobility market changeslink

정민수; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022

3
고객 데이터 플랫폼 도입 요인에 관한 연구 : 국내 기업 사례를 중심으로 = (A) study on main adoption factors of customer data platform: focused on cases of Korean companieslink

배진현; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022

4
코로나19가 고객의 shopping time habit에 미친 영향에 관한 연구 = Does COVID-19 pandemic affect customers’ shopping time habit?: an empirical investigation from an offline retailerlink

정혜정; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022

5
통합기술수용이론(UTAUT)를 이용한 메타버스 (Metaverse) 이용의도에 관한 연구 = (A) study on factors affecting the intention to use the metaverse based on UTAUTlink

김윤기; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022

6
그레인저 인과관계 네트워크에 기반을 둔 주택가격지수 전이에 관한 연구 = (A) study on the housing price index transition based on granger causality networklink

최기훈; 이규민; et al, 한국과학기술원, 2022

7
OTT 콘텐츠 소비 패턴 및 웹 검색과의 종단적 연관 분석 : 넷플릭스(Netflix)를 중심으로 = Analyzing OTT contents consumption pattern and its longitudinal relevance to web search : the case of Netflixlink

왕지영; 장석권; et al, 한국과학기술원, 2022

8
소셜 네트워크 분석(SNA)을 활용한 국내 택배 서비스 수요 분석 = Analysis of domestic delivery service demand using social network analysis (SNA)link

오경은; 이희석; et al, 한국과학기술원, 2022

9
텍스트마이닝을 활용한 COVID-19 이후의 온라인 교육 만족도 분석 연구 = (A) study on the satisfaction of online education after COVID-19 using text mininglink

정재엽; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2022

10
(The) impact of cultural determinants in global tourism flow : a network analysis and a gravity model approach = 국제 관광 이동에서 문화적 요소가 미치는 영향 연구: 네트워크 분석과 그레비티 모형 접근법link

Kim, Jin Ju; Lee, Kyu Min; et al, 한국과학기술원, 2022

11
신용평가모형과 설명가능한 인공지능을 활용한 채권회수 예측모형 비교 연구 = (A) comparative study on the bond recovery prediction model using credit scoring and explainable AIlink

김민정; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2022

12
가상 인간에 대한 소비자의 일차적인 반응과 그것이 브랜드 이미지와 구매 의도에 미치는 영향 = (The) effect of consumers’ response to virtual humans on brand image and purchase intentlink

이민경; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2022

13
ESG가 기업의 성과에 미치는 영향 : 소비자 상호작용의 조절효과를 중심으로 = (The) impact of ESG on the firm’s performance : moderating effects of consumer interactionlink

안소현; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2022

14
Analysis of the effects of the online keyword review system : focusing on the effects of providing information for restaurants in South Korea = 온라인 키워드 리뷰 시스템의 효과 분석 : 한국의 음식점 정보 제공에 미치는 효과 중심으로link

Kim, David Kyungil; Kang, Keumseok; et al, 한국과학기술원, 2022

15
자연어처리와 기계학습을 통한 디지털 트랜스포메이션의 산업별 영향도 연구 : 스타트업 투자데이터를 중심으로 = (A) study on the impact of digital transformation in startup industry through natural language processing and machine learning: focusing on startup funding datalink

이윤곤; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2022

16
(An) analysis of driving factors of CO2 emissions by final energy consumption in Africa = 아프리카 국가들의 최종에너지 소비에서 이산화탄소 배출의 주요 요인 분석link

Lee, Eunhye; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2022

17
Industry concentration and substantive environmental performance : firm-level evidence from Korea’s manufacturing sector = 산업집중도와 기업의 실질적 환경 성과: 국내 제조업 기업을 중심으로link

Yoo, Changhyun; In, Younghwan; et al, 한국과학기술원, 2022

18
Industry sector pathways for Korea's carbon neutrality = 한국의 탄소중립 달성을 위한 산업부문 탈탄소 경로link

Lee, Han-Ju; Eom, Jiyong; et al, 한국과학기술원, 2022

19
(The) impact of climate-related physical risk on agriculture in Korea under the national self-sufficiency policy = 기후변화의 물리적 위험이 한국 농업에 미치는 영향 평가: 자급 정책 도입에 따른 변화를 중심으로link

Kim, Seulki; Eom, Jiyong; et al, 한국과학기술원, 2022

20
Study on the relationship between Scope 3 emissions and supply chain environmental disclosure = 제조 공급망 Scope 3 배출과 지속가능 공급망 공시 간 연관성 연구link

Jung, Young Seo; Yoo, So Young; 유소영; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2022

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