Browse "School of Management Engineering(경영공학부)" by Author Park, Byung Ho

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B2B 기업에서 인사이드 세일즈의 역할과 필요성에 대한 연구 : IT업체의 사례분석 = Role and needs for inside sales in the context of B2B : A case study of an information-technology companylink

황지원; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2018

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소비자 혁신성향이 관광지 특화상품 구매에 미치는 효과 연구 : 모바일 앱 사용의 조절효과를 중심으로 = (The) influence of consumer innovativeness on the purchase of specialized tourism products : moderating effect of mobile consumerslink

이성재; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2018

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심리적 요인과 온라인 인간관계가 SNS 전환 의도에 미치는 영향 : SNS 피로감과 인플루언서의 영향력을 중심으로 = (The) effects of psychological factors and online relationships on the switching intention of SNS : focusing on SNS fatigue and quality of influencerlink

서준휘; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2018

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의료 기관 내 의료기기추적관리에 대한 기술 수용 모형 연구 = Technology acceptance model about instrument tracking system in healthcare facilitylink

양은화; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2018

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지리적 위치 차이가 있는 암호화폐거래소간 차익거래 가능성에 관한 실증적 연구 : 북미, 유럽, 아시아 지역별 거래소 비트코인 가격 동향을 중심으로 = (An) Empirical study on the possibility of arbitrage trading between cryptocurrency exchanges located in different geographical regions : Based on the bitcoin price trend of three cryptocurrency exchanges located in North America, Europe and East Asialink

유현재; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2018

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차량 승차공유 서비스 플랫폼 수용의 영향요인 분석 연구 = Factors influencing acceptance of vehicle ride sharing service platformlink

민슬기; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2019

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