Browse "School of Management Engineering(경영공학부)" byAuthorKang, Keumseok

Showing results 1 to 8 of 8

1
(A) study on the effects of diversity and similarity of experiences on employee performance: A data analytics approach = 경험의 다양성과 유사성이 직원의 성과에 미치는 영향에 대한 연구: 데이터 애널리틱스 접근법link

Kim, Subin; Kang, Keumseok; et al, 한국과학기술원, 2020

2
IT 프로젝트 애자일 적용사례 분석 및 실용적인 애자일 프레임워크 제안을 위한 연구: 웹서비스 구축 프로젝트 중심으로 = A study of agile framework: focusing on web service implementation projectslink

신정민; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2020

3
Learning Effects of Domain, Technology, and Customer Knowledge in Information Systems Development: An Empirical Study

Kang, Keumseokresearcher; Hahn, Jungpil; Dec, Prabuddha, INFORMATION SYSTEMS RESEARCH, v.28, no.4, pp.797 - 811, 2017-12

4
Mobile coupons delivery problem: Postponable online multi-constraint knapsack

Kang, Keumseokresearcher; Altinkemer, Kemal; Hur, Inkyoung, DECISION SUPPORT SYSTEMS, v.116, pp.13 - 25, 2019-01

5
Postponable Acceptance and Assignment: A Stochastic Dynamic Programming Approach

Kang, Keumseokresearcher; Shanthikumar, J. George; Altinkemer, Kemal, M&SOM-MANUFACTURING & SERVICE OPERATIONS MANAGEMENT, v.18, no.4, pp.493 - 508, 2016

6
간편결제 서비스 수용의도와 이용에 관한 연구 : 통합기술수용이론을 중심으로 = (A) study on the acceptance and use of simple payment service : based on the UTAUTlink

김지원; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2020

7
모바일 게임 관련 스트리밍 서비스의 유저 댓글 감성과 비즈니스 성과 간의 상관관계에 대한 연구 = Studying correlation between the sentiments of comments on streaming service videos about mobile games and their business performance.link

박윤; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2020

8
자동차 산업의 체험마케팅이 고객 만족도, 브랜드 태도 및 구매의도에 미치는 영향: 캐딜락 브랜드의 언택트 마케팅 채널을 중심으로 = The impact of experiential marketing on customer satisfaction, brand attitude, and purchase intention in automotive industry with focus on the cadillac untact marketing channelslink

장미정; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2020

Discover

Type

Open Access

Date issued

. next

Subject

. next

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0