Browse "School of Management Engineering(경영공학부)" by Author 오원석

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All for one or one for all? effects of mobile banking app integration on customer churn, multi-homing and engagement = 모바일 뱅킹 앱 통합이 고객 이탈, 멀티호밍, 인게이지먼트에 미치는 영향link

Ji, Sin Jeoung; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2019

2
Effects of weather on financial activities in mobile platforms = 모바일 플랫폼에서 금융 활동에 대한 날씨의 효과link

Jeong, Jae-Hwan; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2019

3
Feeding the funnel : the effects of mediating external channels on purchase propensities in social commerce platforms = 소셜 커머스 플랫폼에서 멀티 채널과 상품의 불확실성이 소비자의 구매에 미치는 영향link

So, Hyunji; 소현지; et al, 한국과학기술원, 2015

4
From free to fee for digital content through utility-based business analytics = 효용 기반 비즈니스 애널리틱스를 이용한 디지털 콘텐츠의 유료화에 관한 연구link

Lee, Dongwon; 이동원; Han, Ingoo; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2014

5
Spillover effect of pre-installed mobile apps usage on third-party mobile apps usage = 모바일 선탑재 앱 사용이 다운로드 앱 사용에 미치는 스필오버 효과link

Kim, Dabee; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2022

6
(The) digital diet : effects of self-regulatory IT artifacts on mobile app usage patterns = 디지털 다이어트 : 스마트폰 자기 절제와 모바일 앱 사용 패턴에 관한 연구link

Lee, Seung Yoon; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2018

7
(The) truth behind items on sales: effects of adjusting consumption on transaction utility = 소비 반영 거래 유틸리티 측정의 효과 분석 연구link

Oh, Hyelin; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2021

8
Three essays on digital consumer behaviors and mobile analytics : economic implications for innovation, personalization, and platform strategies = 모바일 애널리틱스를 활용한 소비자 행동 분석과 경제학적 고찰 : 혁신, 광고, 플랫폼 전략 측면에서link

Hong, Jinpyo; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2019

9
Three essays on the economics of emerging consumer channels : how artificial intelligence and mobile technologies influence consumer behaviors and firm profitability = 인공지능과 모바일 기술이 고객 행태와 기업 수익에 미치는 영향에 관한 세 연구link

Son, Yoonseock; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2020

10
Three essays on the effects of mobile-based social IT artifacts on consumer emotion, identity, and self-control = 모바일 기반 소셜 IT 아티팩트가 소비자의 감정, 정체성, 그리고 자기 절제에 미치는 영향에 관한 세 연구link

So, Hyunji; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2020

11
Three essays on the influence of mobile technologies on social precepts, economic matching, and public health = 모바일 기술이 사회, 경제 및 건강 문제에 미치는 영향에 관한 세 연구link

Kwon, Hyeokkoo Eric; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2018

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Three studies on digital content sales strategies : effects of content previews, monetization pricing, and consumption-based promotions on E-book sales = 디지털 콘텐츠의 판매와 소비를 위한 마케팅, 유료화, 홍보 전략의 실증적 연구link

Choi, Angela Aerry; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2019

13
Two-faces of the online prepaid card : effects of online retailer-specific prepaid card on the consumers' purchase behavior and consumption behavior = 온라인 선불카드의 양면 : 온라인 선불카드가 소비자의 구매와 소비에 미치는 영향link

Lee, Jaewon; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2018

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개인 성향과 이미지 분석 기반 스마트폰 고객 분류에 대한 실증 연구 : 인스타그램 데이터를 중심으로 = (An) empirical study on smartphone user segmentation based on personality traits and image analysis : focusing on Instagram datalink

권정호; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

15
고객의 대중교통 카드 사용 패턴에 따른 이탈 예측 실증 연구 = (An) empirical analysis on churn prediction using customers' transit card usage patternslink

정윤정; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2019

16
금융앱 및 소셜미디어 사용이 암호화폐 투자에 미치는 영향 = Exploring cryptocurrency investment : the effects of investment apps and social media usagelink

김보경; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2019

17
매체별 “새벽배송”서비스의 성향 연구: 빅데이터 연관 검색어 분석을 중심으로 = A study on the propensity of "dawn delivery" service by media: focusing on big data related search term analysislink

서평덕; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

18
모바일 인앱 상품 구매자의 공통 요인 분석 : 커플 SNS의 사례를 중심으로 = (An) analysis of common factors in mobile in-app purchase : a case of SNS for coupleslink

한지현; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2019

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외부 이슈 발생이 신제품 출시에 대한 소비자의 검색 의도 및 구매 의도에 미치는 영향 실증 분석 = An empirical study on the external effect on customers search and purchase intention on newly launched productslink

최창환; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

20
인스CAR그램 (인스타그램 이미지 기반 브랜드이미지 측정) : BMW 화재게이트 전후를 중심으로 = InsCARgram (Instagram image based brand image measurement) : focusing around the BMW fire gatelink

강태우; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2019

21
전자책 무제한 정액제의 소비자 이용행태 분석: 가격제 선택과 구독 갱신, 그리고 전자책 구매에 관하여

홍진표; 오원석, Information Systems Review, v.22, no.1, pp.91 - 111, 2020-02

22
텍스트 마이닝과 소셜 네트워크 분석을 활용한 가짜뉴스 탐지에 관한 연구 = A study on the detection of fake news using text-mining and social network analysislink

이세민; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

23
텍스트 마이닝을 통한 구매 추천시스템 고도화 연구 = Study on enhancing purchase-driven recommendation system through text-mining techniquelink

이동환; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

24
텍스트마이닝을 활용한 COVID-19 이후의 온라인 교육 만족도 분석 연구 = (A) study on the satisfaction of online education after COVID-19 using text mininglink

정재엽; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2022

25
한국 대기업의 경영권 승계에 대한 대중인식 텍스트 네트워크 분석 연구 = Text network analysis of public perceptions about succeeding the management rights in Korean conglomeratelink

김진원; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

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