Browse "School of Management Engineering(경영공학부)" by Author 512

Showing results 7 to 13 of 13

7
The Persuasion and Risk Reduction Effect of Word-Of-Mouth: The Case of Motion Pictures

Lee, Baghun; Hahn, Minhi, 2010 INFORMS Marketing Science Conference, INFORMS, 2010-07

8
The Role of Taste Similarity on Recommendation Power: The Moderating Role of Emotional Attachment

Hahn, Minhi; Kim, Sara; Park, Do-Hyung, 2007 Winter Conference of Society for Consumer Psychology, Society for Consumer Psychology, 2007-02

9
디자인 전형성과 디자이너 브랜드와의 협업이 신제품 디자인 선호도에 미치는 영향

한민희; 이혜승; 강현모, 2007년도 한국마케팅학회 춘계학술대회 , pp.31 - 43, 한국마케팅학회, 2007-03

10
브랜드 확장으로 인한 소비자 인식변화에 대한 연구

김상용; 한민희; 김세나, 한국소비자학회 춘계학술발표회, pp.135 - 174, 한국소비자학회, 2000-05

11
자기잠식을 고려한 제품 라인의 광고 예산 설정

김옥남; 한민희, 한국마케팅학회 학술대회, pp.315 - 324, 한국마케팅학회, 2001

12
제품 품질과 인지된 기능간의 상관관계가 컨버전스 제품 평가에 미치는 영향

한민희; 김사라; 현용진, 한국마케팅학회 학술대회, 한국마케팅학회, 2008-05

13
혁신제품에 대한 소비자 반응에 영향을 미치는 선행변수에 관한 연구: 소비자의 전문성, 혁신의 연속성, 광고메시지 유형을 중심으로

김문용; 한민희; 현용진, 2003 한국경영과학회 하계학술대회, pp.1 - 23, 한국경영과학회, 2003-05

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0