Browse by Subject 혼합현실

Showing results 1 to 9 of 9

1
3D dynamic scene reconstruction method using multiple image sequences for mixed reality = 혼합현실감을 위한 순차적인 다중 영상들의 3차원 동적 장면 재구성 방법link

Han, Tae-Woo; 한태우; et al, 한국과학기술원, 2005

2
How Does Kinetic Interaction Change Gaming Experience in A Mixed Reality Environment?

Lee, Narae; Lee, Y.; Lee, Woohun, Archives of Design Research, v.30, no.3, pp.113 - 125, 2017-05

3
뇌-컴퓨터 인터페이스 예술에서 고찰한 혼합현실 콘텐츠의 발전 방안

김희영, 만화애니메이션연구, no.56, pp.505 - 533, 2019-09

4
동적 환경을 활용한 핸드헬드 증강현실 게임시스템 = Handheld augmented reality game system using dynamic environmentlink

강원형; Kang, Won-Hyoung; et al, 한국과학기술원, 2007

5
인공지능 예술의 분석을 통한 확장현실에서 사용자의 상호작용 최적화 연구

김희영, 만화애니메이션연구, no.72, pp.499 - 526, 2023-09

6
혼합현실 기반 게임 시스템 설계 및 응용 게임 구현 = Design of game system based on mixed reality and implementation of application gameslink

조규성; Cho, Kyu-Sung; et al, 한국과학기술원, 2005

7
혼합현실 기반 공정 배치 계획을 위한 안전표지판과 레거시 시뮬레이션 데이터의 이용 = Mixed reality-based virtual layout planning using safety sign and legacy simulation datalink

이종환; Lee, Jong-Hwan; et al, 한국과학기술원, 2009

8
혼합현실을 활용한 텔레비전 시청경험 확장에 대한 연구 = A study on augmenting viewers' experiences of watching TV with mixed realitylink

배희정; Bae, Hee-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2005

9
확장된 증강현실예술 분석을 통한 확장현실의 상호작용성 연구

김희영, 만화애니메이션연구, no.64, pp.643 - 672, 2021

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0