Browse by Subject 집단지성

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(A) new online ad model for UGC based on qualitative social tagging = 정성적 소셜태깅 기반의 새로운 UGC 광고 모델link

Shin, Seung-Eui; 신승의; et al, 한국과학기술원, 2009

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Collective intelligence for election prediction & behavioral analysis of online crowd in Korea = 집단지성을 활용한 선거 예측 및 온라인 군중 행동 분석link

Han, Deug-Cheon; 한득천; et al, 한국과학기술원, 2011

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From word-of-mouth to word-of-mouse: information processing of electronic word-of-mouth messages = 전자구전메시지(electronic word-of-mouth)의 소비자 정보처리link

Park, Do-Hyung; 박도형; et al, 한국과학기술원, 2008

4
Qtag: tagging as a means of self-expression and harnessing collective opinion for VLSC = VLSC를 위한 집단 의견 수집 및 사용자 의견 표현으로써의 정성태깅(Qtag)의 개발link

Lee, Sung-Eob; 이성업; et al, 한국과학기술원, 2008

5
Tower of Babel: a crowdsourcing game building sentiment lexicons for resource-scarce languages = 바벨탑: 다국어 감정분석 지원을 위한 집단지성 게임 기반의 감정분석자원 생산 방법link

Hong, Yoon-Sung; 홍윤성; et al, 한국과학기술원, 2013

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인터넷 주식게시판을 통한 집단지성과 주식시장과의 상관관계 분석 = Correlation analysis between collective intelligence on the internet stock message board and stock marketlink

남달우; Nam, Dal-Woo; et al, 한국과학기술원, 2012

7
전문가와 일반인 집단을 통한 ICT 미래유망기술의 발굴에 관한 연구 = Exploring emerging technology in the ICT sector through specialists and general populationlink

이승직; Lee, Seungjick; et al, 한국과학기술원, 2015

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집단지성 기반 학습자료 북마킹 서비스 시스템

장진철; 정석환; 이슬기; 정치훈; 윤완철; 이문용, 지능정보연구, v.20, no.2, pp.179 - 192, 2014-06

9
통합형 집단지성에 근거한 새로운 이러닝 시스템

윤완철; 이문용, TELECOMMUNICATIONS REVIEW, v.20, no.6, pp.943 - 952, 2010-12

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