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Effectiveness of advertisements featuring social context on social network sites: an investigation of effects of tie strength-moderated interaction between reward type for advertising recommenders’ i = 소셜 네트워크 사이트의 소셜 컨텍스트 광고 효과에 대한 연구: 광고 추천인과 소비자 사이의 관계 강도의 조절 효과에 따른 광고 추천인의 추천 의도 관련 보상 유형과 광고 제품 유형 간의 상호 작용 효과link Kim, Jee-Young; 김지영; et al, 한국과학기술원, 2012 |
Virtual self construction in social network sites:The interplay between technology and its users 민진영, e-비즈니스연구, v.13, no.3, pp.405 - 425, 2012-09 |
대의명분 마케팅의 적합성과 지속성이 이용자 행위 의도에 미치는 영향: SNS 채널효과와 소비자 귀인을 중심으로 = The effect of fit and durability in cause-related-marketing on user behavioral intention: focusing on the effect of SNS channel and consumer's attributionlink 김기준; Kim, Ki-Jun; 정재민; Jung, Jae-Min; et al, 한국과학기술원, 2014 |
소셜 네트워크 사이트의 소셜 추천 광고 효과에 대한 연구 서기슬; 김원준; 김송미, 한국콘텐츠학회 논문지, v.17, no.4, pp.108 - 118, 2017-04 |
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