Browse by Subject text mining

Showing results 11 to 23 of 23

11
News big data analysis of international start-up innovation discourses through topic modelling and network analysis: comparing East Asia and North America

Lee, Kyeo Re; Kim, Jang Hyun; Jang, Jaeyeon; Yoon, Jeewoo; Nan, Dongyan; Kim, Yonghwan; Kim, Byungjun, ASIAN JOURNAL OF TECHNOLOGY INNOVATION, v.31, no.3, pp.581 - 603, 2023-11

12
Prediction of herbal multi-component drug effect based on multi-target analysis = 다중표적 분석에 기반한 다성분 천연물신약의 효능 예측link

Kim, Kwang-Min; 김광민; et al, 한국과학기술원, 2014

13
Probabilistic Topic Modeling for Comparative Analysis of Document Collections

Hua, Ting; Lu, Chang-Tien; Choo, Jaegul; Reddy, Chandan K., ACM TRANSACTIONS ON KNOWLEDGE DISCOVERY FROM DATA, v.14, no.2, pp.24, 2020-03

14
Sustainable Supply Chain Based on News Articles and Sustainability Reports: Text Mining with Leximancer and DICTION

Kim, Dongwook; Kim, Sungbum, SUSTAINABILITY, v.9, no.6, 2017-06

15
The effect of celebrity endorsement on sustainable firm value: evidence from the Korean telecommunications industry

Kang, Moon Young; Choi, Yonglim; Choi, Jeonghye, INTERNATIONAL JOURNAL OF ADVERTISING, 2019-04

16
The heterogeneous impact of sentiment embedded in review on review helpfulness = 리뷰에 내재된 감정이 리뷰의 유용성에 미치는 이질적 영향에 대한 연구link

Pak, Jeong-Hu; Zo, Hang Jung; et al, 한국과학기술원, 2021

17
Toward advice mining: advanced conditional random fields for extracting advice-revealing text units = 조언 관련 텍스트 추출을 위한 진전된 조건부 랜덤 필드 방법link

Wicaksono, Alfan Farizki; Wicaksono, Alfan Farizki; et al, 한국과학기술원, 2013

18
Tracking plan implementation using elected officials' social media communications and votes

Han, Albert Tonghoon; Laurian, Lucie, ENVIRONMENT AND PLANNING B-URBAN ANALYTICS AND CITY SCIENCE, v.50, no.2, pp.416 - 433, 2023-02

19
Understanding Brand Image from Consumer-generated Hashtags

Park, Keeyeon Ki-cheon; 김혜진, 아시아마케팅저널, v.22, no.3, pp.71 - 85, 2020-10

20
소셜미디어 분석을 통한 삭카린나트륨 소비자 인식 조사

이수연; 이원성; 권훈정; 문일철, 한국식품위생안전성학회지, v.30, no.4, pp.329 - 342, 2015-12

21
소셜미디어 분석을 통한 소비자들의 L-글루타민산나트륨에 대한 인식 조사

이수연; 이원성; 문일철; 권훈정, 한국식품위생안전성학회지, v.31, no.3, pp.153 - 166, 2016-06

22
텍스트 마이닝 및 자동 추론 기반 생물학 지식 발견 시스템을 위한 확률 기반 필터링

이희진; 박종철, 한국컴퓨터정보학회논문지, v.17, no.2, pp.139 - 147, 2012-02

23
텍스트에서 IS-A 관계 자동 추출 및 추론 = Automatic IS-A relation extraction & inference from textlink

류법모; Ryu, Pum-Mo; et al, 한국과학기술원, 2009

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0