Browse "GCT-Conference Papers(학술회의논문)" by Author 525

Showing results 1 to 49 of 49

1
A Study on the Application of Computer Graphics in Design Education

Chang Young Lim, Asia Design 국제학술회의, pp.247 - 252, 1997-10-01

2
A study on the construction of Corporate Identity through Product Design under the Ubiquitous Environment

Chang Young Lim, ADADA / Asia Digital Art and Design Association, pp.36 - 37, 2003

3
A Study on the Development of Educational Contents in Network Environment

Chang Young Lim, Asian Design Conference, pp.229 - 236, 2000

4
A study on the development of interactive tutor online produt manual

Chang Young Lim, ADADA / Asia Digital Art and Design Association, pp.40 - 41, 2003

5
A Study on the Development of Synthesis Tool-Kit for Form Analysis on User

Chang Young Lim, IASDR07/Intl' Association of Societies of Design Research, 2007

6
A Study on the Identification of Interactive Narrative Structure through Narrative Theory

Chang Young Lim, International Conference on Virtual Systems & Multimedia, pp.765 - 774, 2002

7
A Study on the Navigation System for User's Effective Spatial Cognition

Chang Young Lim, Asian Design Intrnational Conference, pp.118 -, 2003

8
A Study on the Structure and Visualization of Interactive Contents

Chang Young Lim, Asian Design Conference, pp.43 -, 2001

9
Augmented Art

Chang Young Lim, UMAT, 2007

10
Computer Graphics and Industrial Design

Chang Young Lim, Korea International Computer Graphics Exhibition & Conference '88 ID & VC, v.0, no.0, pp.0 - 0, KIC'88 국제 CG 세미나, 1988

11
Corporate Identity through Product Design Applied with Brand Management

Chang Young Lim, Asian Design Intrnational Conference, pp.76 -, 2003

12
Galaxy Talker: Visualization of Natural Communication Process using Cellular Phone

Chang Young Lim, UMAT, 2007

13
Guidelines for the use of Tactile Feedback on Simulation Games

Chang Young Lim, ADADA, 2005

14
Hanmadang : Entertainment systems for massive face-to-face interaction

Go G.; Han S.; Lee J.; Choi Y.; Sun B.; Park Y.; Jung D.; et al, 2008 International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology, ACE 2008, pp.397 -, 2008-12-03

15
Mobile Video User Interface visualization for Sharing experience

Chang Young Lim, Proceeding of International Conference on Designing Interactive User Experience for TV and Video, 2008

16
Prototyping Tool-kit Based on the Natural Interface of Design Activities for Physical Interactive Product

Chang Young Lim, International Association of Societies & Design Research, pp.87 -, 2005

17
Reverse Design Process Applied with Knowledge Design Management

Chang Young Lim, Asian Design Conference, pp.65 -, 2001

18
Simulacra in the Korean Internet Mass Media

Chang Young Lim, UMAT, 2007

19
Tangible Nature; 유형적 사용자 상호작용을 기반 가상 정원 제어 시스템의 개발에 대한 연구

Chang Young Lim, 한국정보과학회, pp.0 - 0, 2002-02-01

20
The Selection of Learning Theories and Representation Techniques in Computer Aided Instruction

Chang Young Lim, Asian Design Intrnational Conference, pp.145 -, 2003

21
가상 강좌 사이트에서 대화형 에이전트의 구현에 관한 연구

Chang Young Lim, 한국정보과학회, pp.0 - 0, 2002-02-01

22
가상 카메라 조작을 위한 햅틱 인터페이스에 개발에 관한 연구

임창영, 한국디자인학회, pp.214 - 215, 2005

23
가전제품 디지틀화에 따른 네트웍 모듈화에 관한연구

임창영, 디자인학회, pp.52 - 53, 1999

24
디지털 미디어 디자인의 햅틱 인터랙션구현을 위한 모델링 기법에 대한 연구

임창영, HCI학회, 2004

25
산업디자인 프로세스상의 실체화 단계를 위한 동시공학 개념 도입에 관한 연구

임창영, 한국디자인학회, pp.2 - 5, 1995

26
산업디자인에서의 컴퓨터 응용-범용 CAD PACKGE 중심으로

임창영, KIC'89국제 컴퓨터그래픽스세미나, v.0, no.0, pp.0 - 0, KIC'89국제 컴퓨터그래픽스세미나, 1989-01

27
산업디자인에서의 컴퓨터의 응용

임창영, KOCOGRAPH CG SEMINAR, v.0, no.0, pp.0 - 0, KOCOGRAPH CG SEMINAR, 1988-01

28
산업디자인에서의 컴퓨터의 응용-디자이너를 위한 CAD Workstation

임창영, KICOGRAPH 88, 1988

29
아무도 가지 않은 길 사람의 움직임에 따라 반응하는 동영상 인터랙션에 관한 연구

Chang Young Lim, 한국정보과학회, pp.0 - 0, 2003-02-01

30
어린이 영어교육을위한 Tangible CrossWord 개발에 관한연구

임창영, HCI2003 정보과학회, pp.704 - 709, 2003

31
인공지능 대화엔진의 새로운 활용-복수의 쳇봇 사이의 대화를 이용한 엔터테인먼트시스템 디자인

임창영, 한국디자인학회, pp.56 - 57, 2006

32
인터랙티브 튜터 온라인 온라인제품매뉴얼 개발에 관한 연구

임창영, 디자인학회, pp.148 - 149, 2002

33
인터랙티브 튜터 온라인제품매뉴얼 개발에 관한 연구

Chang Young Lim, 한국디자인학회 봄 학술발표회, pp.148 - 149, 2002-05-01

34
인터페이스로서의 신체: 인터랙티브 아트에서의 신체의 의미와 역할

임창영, HCI학회, pp.450 - 455, 2006

35
제품디자인에 있어서 동조화의 의미와 적용방안에 관한 연구

임창영, 한국디자인학회, pp.4 - 5, 2007

36
제품디자인의 아이덴티티 유연성 적용에 관한 연구

임창영, 한국디자인학회 학술대회, pp.108 - 109, 2006

37
제품디자인의 형태분석을 위한 통합적 접근방법에 대한 연구

임창영, 한국디자인학회, pp.206 - 207, 2006

38
주문형 전자상거래를 위한 3차원 주문 프로그램 개발에 관한 연구

Chang Young Lim, 한국디자인학회, pp.228 - 229, 2003-05-01

39
지식 경영 시스템을 활용한 리버스 디자인 프로세스

임창영, 한국디자인학회 학술대회, pp.48 - 49, 2003

40
직접구동방식 로보트의 개발과 응용에 관한 연구 (ID 부문연구)공동연구

임창영, 대한기계학회, 87 특정연구발표논문집, pp.298 - 305, 1988

41
참여미학에 기초한 상호작용 디자인에 관한 연구 - 지각원리를 활용한 상호작용 모듈의 구조 디자인 및 구현을 중심으로

Chang Young Lim, 한국정보과학회, pp.0 - 0, 2003-02-01

42
체크리스트를 활용한 화상디자인의 유사성 판단기준에 대한 연구

임창영, HCI학회, 2004

43
컴퓨터를 이용한 한글서체 개발

임창영, 한국정보과학회 S/W공학연구회 학술대회, pp.27 - 30, 1989

44
텐저블즈 중심의 모델링 언어 개발에 관한 연구

임창영, HCI2002 한국정보과학회, 2002

45
파노라마 체험적인 3차원 내비게이션 시스템

Chang Young Lim, 제 12회 HCIDesign 학술대회, pp.0 - 0, 2003-02-01

46
포스트 PC 시대의 제품디자인

임창영, 한국디자인학회, pp.8 - 9, 2004

47
홈네트 환경에서 컴퓨터를 이용한 가전제품 사용방법에 관한 연구

임창영, HCI2001 한국정보과학회, pp.275 - 280, 2001

48
화상 디자인의 의장권 보호를 위한 적용 범위에 대한 연구

Chang Young Lim, 한국디자인학회 학술발표회, pp.138 - 139, 2003-05-01

49
화상디자인의 의장법 적용을 위한 물품성 입증에 관한 연구

Chang Young Lim, 한국디자인학회 봄 학술발표회, pp.136 - 137, 2003-05-01

Discover

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0