근사 과도 상태 모델을 이용한 유도 전동기의 고속 고효율 제어 알고리즘에 관한 연구A study on high-speed high-efficiency control algorithm for induction motors using approximated transient-time model

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
  • Hit : 395
  • Download : 0
Advisors
김병국researcherKim, Byung-Kookresearcher
Description
한국과학기술원 : 전기및전자공학과,
Publisher
한국과학기술원
Issue Date
1998
Identifier
134762/325007 / 000935310
Language
kor
Description

학위논문(박사) - 한국과학기술원 : 전기및전자공학과, 1998.2, [ [vii], 88 p. ]

Keywords

자속 기준 제어; 유도 전동기; 고속 고효율 제어; 근사 과도 상태 모델; 최대 토오크 제어; Maximum-torque control; Field-oriented control; Induction motors; High-speed high-efficiency control; Approximated transient-time model

URI
http://hdl.handle.net/10203/36432
Link
http://library.kaist.ac.kr/search/detail/view.do?bibCtrlNo=134762&flag=dissertation
Appears in Collection
EE-Theses_Ph.D.(박사논문)
Files in This Item
There are no files associated with this item.

qr_code

  • mendeley

    citeulike


rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0