GCT-Theses_Master(석사논문)

Recent Items

Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 249

1

타일드 디스플레이 환경에서 데이터 시각화를 위한 라이브러리 디자인 : Multivariate visualization을 중심으로 = Library design for data visualization in the tiled display system : focusing on multivariate visualizationlink

김예진; Kim, Yae Jin원광연researcher; Wohn, Kwang Yunresearcher한국과학기술원, 2015

2

개인 기부자들의 비영리단체에 대한 후원의사를 증진시키기 위한 기능성 게임 디자인 연구 = A study of serious game design for enhancing intention of individual donors to donate to non-profit organizations.link

도민석; Do, Min Seok도영임researcher; Doh, Young Yimresearcher; 이성희researcher; Lee, Sung Heeresearcher한국과학기술원, 2015

3

Incorporation of a vitality measure in socio-spatial analysis: a case of old city center in daejeon, korea = <대전중앙시장 활성화 구역>의 거리 활력 균등화를 위한 사회공간적 분석link

Min, Deedee Aram; 민아람Lee, Ji Hyunresearcher; 이지현researcher한국과학기술원, 2015

4

Generative spatial montage with multi-layered screens: a new non-linear cinema and media art = 제너레이티브 공간 몽타주와 멀티레이어 스크린: 새로운 비선형적 시네마와 미디어아트link

Bahng, Sojung; 방소정Shi, Chung Konresearcher; 시정곤researcher; Wakefield, Grahamresearcher; 웨이크필드 그라함researcher한국과학기술원, 2015

5

Longitudinal trend analysis of content on tumblr social media = 텀블러 소셜미디어의 장기적인 콘텐츠 트렌드 분석link

Sun, Keum Kyu; 선금규Cha, Mee Youngresearcher; 차미영researcher한국과학기술원, 2015

6

이모티콘 사용이 사용자의 인상 및 호감도 형성에 미치는 영향 : 카카오톡에서 초기 상호작용을 중심으로 = The impact of emoticon usages on user's impression and likability formation : on initial interaction phase in kakaoTalklink

송윤지; Song, Yoon ji시정곤researcher; Shi, Chung Konresearcher한국과학기술원, 2015

7

Ranking competitors using degree-neutralized random walks = 랜덤 워크에 기반을 둔 서열화 모델 제안link

Shin, Seungkyu; 신승규Park, Ju Yongresearcher; 박주용researcher한국과학기술원, 2015

8

Structuralizing the fluxus way of life: an analysis of the evolution and the pattern of interaction in the social network of fluxus, 1960-1996 = 플럭서스의 구조화 : 플럭서스 소셜 네트워크의 진화와 행동 패턴, 1960-1996link

Lee, Rooni; 이루니Lee, Won Jaeresearcher; 이원재researcher한국과학기술원, 2015

9

컴퓨터음악의 국악 장단 실감표현 향상을 위한 타점 및 강약에 관한 연구 = A study on the onset time and the sound intensity for improving realistic expression of Gugak rhythm based on computer musiclink

이준현; Lee, Jun Hyun구본철researcher; Goo, Bon Cheolresearcher한국과학기술원, 2015

10

Music visualization using flow graph and its effect on listening to classical music = Flow graph를 활용한 음악 시각화의 구현과 클래식 음악 감상에의 영향에 관한 연구link

Jeong, Dasaem; 정다샘Noh, Young Haeresearcher; 노영해researcher; Goo, Bon Cheolresearcher; 구본철researcher한국과학기술원, 2015

11

어드벤처 게임에서 의도형성 방식에 따른 플레이어 경험의 차이 = The differences of player experience according to intention formation method in adventure Gamelink

최준엽; Choi, Jun Yeob전봉관researcher; Jun, Bong Gwanresearcher한국과학기술원, 2015

12

빛의 조형물을 통한 서사공간 디자인: 혼성동물 프로젝션 맵핑 사례를 중심으로 = Narrative space design affected by light-sculpture: focused on making a hybrid animal applied with projection mappinglink

최함이; Choe, Ham-i김명석researcher; Kim, Myung Sukresearcher; 우성주researcher; Woo, Sungjuresearcher한국과학기술원, 2015

13

가상환경기반의 발레교육을 위한 발레기본자세 분석에 관한 연구 = An analysis of basic ballet postures for ballet education based on VR environmentlink

고상아; Ko, sang ah원광연researcher; Wohn, Kwang Yunresearcher; 이성희researcher; Lee, Sung Heeresearcher한국과학기술원, 2015

14

Perceptual disambiguation by multimodal information processing with predictive coding approach = 다중감각정보처리를 통한 인지적 모호성 해소와 예측적 코딩 접근link

Kim, Sungyong; 김성용Kim, Jeoung Hoonresearcher; 김정훈researcher한국과학기술원, 2015

15

인터랙티브 아트에서의 관객 참여 유형에 따른 어포던스 연구: [공생공존]을 중심으로 = The affordance-based approach for the patterns of participation in interactive artlink

김주연; Kim, Ju Yeon원광연researcher; Wohn, Kwang Yunresearcher; 구본철researcher; Goo, Bon Cheolresearcher한국과학기술원, 2015

16

Analysis of a narrative structure using quantitative methods: view from les miserables = 서사구조의 정량적 분석: 소설 레 미제라블을 중심으로link

Moon, kyung yeon; 문경연Park, Juyongresearcher; 박주용researcher한국과학기술원, 2015

17

Understanding social network of characters in a narrative : case of victor hugo's les miserables = 소셜 네트워크 분석을 통한 내러티브의 이해: 빅토르위고의 레미제라블의 사례를 중심으로link

Min, Semi; 민세미Park Juyongresearcher; 박주용researcher한국과학기술원, 2015

18

Mapping of dance movement to stage lighting mediated by emotion for interactive dance performances = 인터랙티브 무용 공연에서 감정을 매개로 무용 동작을 무대조명에 맵핑하는 방법에 대한 연구link

Soh, Joong Hee; 소중희Goo, Bon Cheolresearcher; 구본철researcher한국과학기술원, 2015

19

3D LAYERED SPHERE: 대규모 문화콘텐츠의 복잡한 다변수 네트워크 시각화 모델 디자인 = 3D layered sphere : large, complex, multivariate cultural contents network visualizationlink

염혜정; Yeum, Hea Jeong원광연researcher; Wohn, Kwang Yunresearcher한국과학기술원, 2015

20

Exploring self-expressions through #selfie and #mycar on instagram = 인스타그램에서 #selfie 와 #mycar 를 통한 자기 표현 사례 탐구link

Youn, Sun-Bum; 윤선범Cha, Mee Youngresearcher; 차미영researcher한국과학기술원, 2015

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0