GCT-Theses_Master(석사논문)

Recent Items

Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 285

1

Discourse on nuclear safety after fukushima disaster among Korean twitter users = 후쿠시마 사고 이후 원자력 안전에 대한 한국 트위터 사용자의 담화 연구link

Kim, Seung-Hoi; 김승회Cha, Meeyoungresearcher ; 차미영researcher 한국과학기술원, 2016

2

금전적 보상 시 가상 화폐와 현실 화폐의 차이에 의한 행동 및 생리 반응 비교 연구 = Virtual and real money related difference in behavioral and physiological responses to the monetary reward stimulilink

윤상섭; Yoon, Sang Sup정재승researcher ; Jeong, Jae Seungresearcher 한국과학기술원, 2011

3

TV 프로그램과 시청자의 상호작용성 강화를 위한 참여자 보상 방법에 관한 연구 = Study on the method of rewarding participants for enhancing the interactivity between TV programs and viewerslink

이수지; Lee, Su ji전봉관researcher ; Jun, Bong Gwanresearcher 한국과학기술원, 2016

4

온라인 메모리얼 뮤지엄 방문 만족에 영향을 미치는 전시 특성과 방문 동기 유형 연구 : ‘위안부 피해자 e-역사관’ 사례를 중심으로 = A characteristic of exhibition and visitor’s motivation that affects satisfaction in online memorial museum : focusing on the ‘e-museum of the Japanese military sexual slavery’link

조수연; Cho, Su Yeon전봉관researcher ; Jun, Bong Gwanresearcher 한국과학기술원, 2016

5

A comparative study on thematic building color usages based on digital image analysis : Focusing on regional and cultural differences in global theme parks = 디지털 이미지 분석을 통한 테마 건물 색채 비교 연구link

Lee, Ji Ho; 이지호Lee, Ji-Hyunresearcher ; 이지현researcher 한국과학기술원, 2016

6

Identifying the influence of design features on vehicle style recognition using contour deletion = 자동차 스타일 인식에 대한 디자인 요소 형태의 시각적 중요도 정량화link

An, Sungeun; 안성은Lee, Ji-Hyunresearcher ; 이지현researcher 한국과학기술원, 2016

7

스마트폰 홈 화면에서의 공간적 행동 양상 탐구 : 에드워드 홀의 프락시믹스를 중심으로 = Revisited Edward T. Hall : Investigating spatial behavior in smartphone home screenslink

이인정; Lee, Injung이지현researcher ; Lee, Ji-hyunresearcher ; 시정곤researcher ; Shi, Chung-Konresearcher 한국과학기술원, 2016

8

기업 및 브랜드 아이덴티티와 대중적 이미지에 기초한 CI/BI 로고 색채 및 형태 추천 시스템 = Color and shape recommendation system for CI/BI logos based on corporate/brand identity and public imageslink

이상은; Lee, Sang Eun이지현researcher ; Lee, Ji-Hyunresearcher 한국과학기술원, 2016

9

Image-based tactile emojis : higher emotional clarity in computer mediated communication(CMC) for the visually imparied = 이미지 기반 촉각에모지 : 시각장애인의 컴퓨터 매개 커뮤니케이션(CMC)에서의 더 명확한 감정전달에 관한 연구link

Choi, Yuri; 최유리Lee, JihHyunresearcher ; 이지현researcher 한국과학기술원, 2016

10

협업 네트워크에서의 네트워크 닫힘이 개인성과에 미치는 효과 : <리그오브레전드>에 대한 시계열 네트워크 분석 = The effect of network closure in collaboration network on performance : time-series network analysis in league of legendslink

여찬구; Yeo, Chan-Ku이원재researcher ; Lee, Wonjaeresearcher 한국과학기술원, 2016

11

Sonicontrol : gesture recognition system for electric guitar using VLF electromagnetic wave = 전자기파의 VLF 대역을 이용한 전기 기타용 제스처 인식 시스템link

Suh, Sangwon; 서상원Lee, Sung-Heeresearcher ; 이성희researcher ; Nam, Juhanresearcher ; 남주한researcher 한국과학기술원, 2015

12

캐릭터 표면 공간 관계가 유지되는 인터랙션 모션 리타게팅 = A motion retargeting method to preserve spatial relationship of skinned characterslink

진태일; Jin, Tae Il이성희researcher ; Lee, Sung-Heeresearcher 한국과학기술원, 2016

13

차원 축소방법을 이용한 걸음걸이 생성 = Gait generation with low dimensional embeddingslink

상종희; Sang, Jonghee이성희researcher ; Lee, Sung-Heeresearcher 한국과학기술원, 2016

14

베니시 노테이션 기법을 이용한 키포즈 기반 발레 스코어링 = Key pose-based ballet scoring using benesh movement notation systemlink

김혜지; Kim, Hye Ji이성희researcher ; Lee, Sung Heeresearcher 한국과학기술원, 2016

15

해석적 전시 디자인을 위한 인터랙션 모델 = A study on the interaction model for the interpretive exhibition designlink

이소형; Lee, So-Hyeong원광연researcher ; Wohn, Kwangyunresearcher ; 남주한researcher ; Nam, Juhanresearcher 한국과학기술원, 2016

16

타일드 디스플레이를 활용한 협업 환경에서의 사용자 상호작용 및 인터페이스 디자인 = User interaction and interface design in collaborative environment using tiled-displaylink

정영헌; Jung, Younghun원광연researcher ; Wohn, Kwangyunresearcher ; 이성희researcher ; Lee, Sungheeresearcher 한국과학기술원, 2016

17

실제 물체를 활용한 정보 시각화 증강 실험 : 컬러링 유형별 디자인 및 평가 = An experiment on augmenting information visualization with real objects : design and evaluation by the coloring typelink

김건기; Gim, Geon Gi원광연researcher ; Wohn, Kwang Yunresearcher 한국과학기술원, 2016

18

증강현실에서 실제 환경 정보를 활용한 인스턴트 래디오시티 기반의 전역 조명 기법 = Instant radiosity-based global illumination in AR considering a real-world environmentlink

박진우; Park, Jin-Woo우운택researcher ; Woo, Woontackresearcher 한국과학기술원, 2016

19

AR petite theater : 아동의 공감 행동을 도와주는 증강현실 동화책 인터랙션 연구 = AR petite theater : influence about children’s empathy behavior using augmented reality storybooklink

길경원; Gil, Kyung Won우운택researcher ; Woo, Woontackresearcher ; 도영임researcher ; Doh, Young Yimresearcher 한국과학기술원, 2014

20

HMD 기반 증강현실 환경에서의 강건한 6-DOF 객체 조작을 위한 스마트 워치 활용 손 추적 시스템 = Smartwatch-assisted robust 6-DOF hand tracking system for HMD-based augmented realitylink

김형일; Kim, Hyung-il우운택researcher ; Woo, Woontackresearcher 한국과학기술원, 2016

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0