GCT-Theses_Master(석사논문)

Recent Items

Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 260

1

웨어러블 디바이스 서비스에 대한 사용자 선호기반 시장예측 연구: 혁신의 저주 이론과 스마트워치를 중심으로link

김원준researcher; Kim, Won Joonresearcher; 김민석; Kim, Minseok
한국과학기술원, 2015

2

타일드 디스플레이 환경에서 데이터 시각화를 위한 라이브러리 디자인 : Multivariate visualization을 중심으로link

원광연researcher; Wohn, Kwang Yunresearcher; 김예진; Kim, Yae Jin
한국과학기술원, 2015

3

개인 기부자들의 비영리단체에 대한 후원의사를 증진시키기 위한 기능성 게임 디자인 연구link

도영임; Doh, Young Yim; 이성희; Lee, Sung Hee; 도민석; Do, Min Seok
한국과학기술원, 2015

4

Incorporation of a vitality measure in socio-spatial analysis: a case of old city center in daejeon, korealink

Lee, Ji Hyunresearcher; 이지현researcher; Min, Deedee Aram; 민아람
한국과학기술원, 2015

5

Generative spatial montage with multi-layered screens: a new non-linear cinema and media artlink

Shi, Chung Konresearcher; 시정곤researcher; Wakefield, Graham; 웨이크필드 그라함; Bahng, Sojung; 방소정
한국과학기술원, 2015

6

Longitudinal trend analysis of content on tumblr social medialink

Cha, Mee Youngresearcher; 차미영researcher; Sun, Keum Kyu; 선금규
한국과학기술원, 2015

7

이모티콘 사용이 사용자의 인상 및 호감도 형성에 미치는 영향 : 카카오톡에서 초기 상호작용을 중심으로link

시정곤researcher; Shi, Chung Konresearcher; 송윤지; Song, Yoon ji
한국과학기술원, 2015

8

Ranking competitors using degree-neutralized random walkslink

Park, Ju Yongresearcher; 박주용researcher; Shin, Seungkyu; 신승규
한국과학기술원, 2015

9

Structuralizing the fluxus way of life: an analysis of the evolution and the pattern of interaction in the social network of fluxus, 1960-1996link

Lee, Won Jae; 이원재; Lee, Rooni; 이루니
한국과학기술원, 2015

10

컴퓨터음악의 국악 장단 실감표현 향상을 위한 타점 및 강약에 관한 연구link

구본철; Goo, Bon Cheol; 이준현; Lee, Jun Hyun
한국과학기술원, 2015

11

Music visualization using flow graph and its effect on listening to classical musiclink

Noh, Young Haeresearcher; 노영해researcher; Goo, Bon Cheol; 구본철; Jeong, Dasaem; 정다샘
한국과학기술원, 2015

12

어드벤처 게임에서 의도형성 방식에 따른 플레이어 경험의 차이link

전봉관researcher; Jun, Bong Gwanresearcher; 최준엽; Choi, Jun Yeob
한국과학기술원, 2015

13

빛의 조형물을 통한 서사공간 디자인: 혼성동물 프로젝션 맵핑 사례를 중심으로link

김명석researcher; Kim, Myung Sukresearcher; 우성주; Woo, Sungju; 최함이; Choe, Ham-i
한국과학기술원, 2015

14

가상환경기반의 발레교육을 위한 발레기본자세 분석에 관한 연구link

원광연researcher; Wohn, Kwang Yunresearcher; 이성희; Lee, Sung Hee; 고상아; Ko, sang ah
한국과학기술원, 2015

15

Perceptual disambiguation by multimodal information processing with predictive coding approachlink

Kim, Jeoung Hoonresearcher; 김정훈researcher; Kim, Sungyong; 김성용
한국과학기술원, 2015

16

인터랙티브 아트에서의 관객 참여 유형에 따른 어포던스 연구: [공생공존]을 중심으로link

원광연researcher; Wohn, Kwang Yunresearcher; 구본철; Goo, Bon Cheol; 김주연; Kim, Ju Yeon
한국과학기술원, 2015

17

Analysis of a narrative structure using quantitative methods: view from les miserableslink

Park, Juyongresearcher; 박주용researcher; Moon, kyung yeon; 문경연
한국과학기술원, 2015

18

Understanding social network of characters in a narrative : case of victor hugo's les miserableslink

Park Juyongresearcher; 박주용researcher; Min, Semi; 민세미
한국과학기술원, 2015

19

Exploring the influence of visual tactile attributes in online product presentations for improving purchase intentionlink

Kim, Won Joonresearcher; 김원준researcher; Suh, YouHyun; 서유현
한국과학기술원, 2015

20

Mapping of dance movement to stage lighting mediated by emotion for interactive dance performanceslink

Goo, Bon Cheol; 구본철; Soh, Joong Hee; 소중희
한국과학기술원, 2015

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0