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Showing results 239 to 258 of 602

239
Technological diversification and R&D productivity: the moderating roles of technological relatedness, R&D consistency, and technology portfolio centrality = 기술 다각화와 R&D 생산성: 기술 관련성, R&D 일관성 및 기술 포트폴리오 중심도의 조정 역할에 대한 연구link

Yoo, Seh-Hyun; Lee, Chang-Yang; et al, 한국과학기술원, 2021

240
Technology combination and new product introduction : an empirical analysis of electric vehicle in the auto industry = 기술 조합과 신제품 소개 : 자동차 산업의 전기차에 대한 실증분석link

Yi, Yong Sup; Chang, Seajin; et al, 한국과학기술원, 2017

241
The association between analyst coverage and management forecast = 애널리스트와 경영자 이익예측의 상관관계link

Kim, Se-Hun; 김세헌; et al, 한국과학기술원, 2012

242
The effect of ambient and social factors on the impulse purchasing in social commerce = 소셜 커머스에서 환경적, 사회적 요인이 충동구매에 미치는 영향link

Ju, Jae-Hyeon; 주재현; et al, 한국과학기술원, 2012

243
The effect of benefit point perception on ideal spending mode and satisfaction = 복지 포인트에 대한 인식이 이상적 지출 방법과 지출 만족도에 미치는 영향link

Moon, Ji-Hye; 문지혜; et al, 한국과학기술원, 2014

244
The effect of consumer participation type of corporate social responsibility on brand loyalty: focused on relay-for-baby campaign = 고객의 CSR 활동 참여 형태가 브랜드 로열티에 미치는 영향: 수유마라톤을 중심으로link

Kim, Jisu; 김지수; et al, 한국과학기술원, 2015

245
The effect of large shareholders' risk aversion on CEO compensation structure = 대주주의 위험회피 성향이 CEO 보상 구조에 미치는 영향link

Ko, Byung-Joon; 고병준; et al, 한국과학기술원, 2012

246
The effects of cognitive sources of emotions on consumer’s moral judgment and purchase intention of a counterfeit luxury brand = 정서의 인지적 발상 분석을 기반으로 한 소비자의 도덕적 판단과 위조 명품 브랜드 구매의도에 대한 연구link

Park Sung-Jun; 박성준; et al, 한국과학기술원, 2014

247
The effects of information source diversification on firms' innovation propensity = 정보 원천의 다각화가 기업 혁신 유인에 미치는 영향link

Koo, Byeong-Seok; 구병석; et al, 한국과학기술원, 2013

248
The effects of technology position and architectural knowledge on breakthrough inventions in complex systems = 기술 포지션과 아키텍처 지식이 복잡계 속에서 기술혁신에 미치는 영향: 자동차 산업의 녹색성장을 중심으로link

Sohn, Jong-Jin; 손종진; et al, 한국과학기술원, 2016

249
The financial crisis and CEO compensation of finanacial firms = 금융위기와 금융회사의 경영자 보수link

Kim, Minsung; 김민성; et al, 한국과학기술원, 2015

250
The impact of managerial characteristics on earnings persistence and information asymmetry = 경영자의 특성이 이익 지속성과 정보비대칭에 미치는 영향link

Park, Sang-Kyu; 박상규; et al, 한국과학기술원, 2014

251
The impact of switching barriers and customer satisfaction components on actual switching behavior = 고객만족의 선행변수와 전환 장벽이 실제 전환 행동에 미치는 영향link

Cho, In-Jun; 조인준; et al, 한국과학기술원, 2014

252
The impact of the functional currency system in korea on the value relevance of foreign translation adjustments = 기능통화제도의 도입이 외화환산항목의 기업가치 관련성에 미치는 영향 연구link

Khil, Meenseok; 길민석; et al, 한국과학기술원, 2015

253
(The) business impact of cryptocurrency : an empirical investigation of the impact of bitcoin acceptance on online-performance of retailers = 암호화폐의 비즈니스적 영향 : 비트코인을 도입한 소매상들의 온라인 성과에 대한 연구link

Shin, Jiho; Lee, Byungtae; et al, 한국과학기술원, 2020

254
(The) contagion effects in audit fees = 회계감사비의 전염성에 관한 연구link

Choi, Yunmin; 최윤민; et al, 한국과학기술원, 2016

255
(The) digital diet : effects of self-regulatory IT artifacts on mobile app usage patterns = 디지털 다이어트 : 스마트폰 자기 절제와 모바일 앱 사용 패턴에 관한 연구link

Lee, Seung Yoon; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2018

256
(The) disbursement of official development assistance for climate change adaptation: focusing on vulnerability, adaptive capacity, and readiness = 기후변화 적응 분야를 위한 공적개발원조금 지출에 관한 연구: 취약성, 적응 능력, 준비성에 집중하여link

Lee, Yerim; Shin, Euncheol; et al, 한국과학기술원, 2021

257
(The) double-edge effect of expert review : how michelin stars affect the restaurant business? = 전문가의 품질 정보가 레스토랑 산업에 미치는 영향: 미쉐린 스타를 중심으로link

Kim, Eun-Hye; Yoon, Taejung; et al, 한국과학기술원, 2022

258
(The) effect of board gender diversity, corporate environmental and social responsibility on firm performance = 이사회 성별 다양성, 환경 및 사회적 책임이 기업의 성과에 미치는 영향에 대한 연구link

Jeong, Woobin; Park, Kwangwoo; et al, 한국과학기술원, 2017

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