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Showing results 128 to 147 of 602

128
Facilitating Knowledge Integration in CoPs: The role of perception of inclusion = Inclusion을 통한 CoP의 지식통합 활성화link

Kwon, Young-Jin; 권용진; et al, 한국과학기술원, 2014

129
Factors affecting the adoption of drone delivery = 소비자의 드론 배송서비스 수용에 영향을 미치는 요인 분석link

Yoo, Won-Sang; Jung, Jaemin; et al, 한국과학기술원, 2018

130
Factors affecting users' continuance intention of car sharing service : (an) extension of the expectation-confirmation model = 카 셰어링 서비스의 지속적 이용 의도에 영향을 미치는 요인 분석 : 기대 일치 모델의 확장link

Lee, Seulgi; Jung, Jaemin; et al, 한국과학기술원, 2017

131
Factors influencing motion picture performance across different channels and development of online performance score = 멀티 채널에서 영화 흥행에 영향을 미치는 요소 분석과 온라인 흥행 지표의 개발에 관한 연구link

Song, Ga-Eun; 송가은; et al, 한국과학기술원, 2014

132
Feeding the funnel : the effects of mediating external channels on purchase propensities in social commerce platforms = 소셜 커머스 플랫폼에서 멀티 채널과 상품의 불확실성이 소비자의 구매에 미치는 영향link

So, Hyunji; 소현지; et al, 한국과학기술원, 2015

133
Financial development and renewable energy diffusion = 금융시장의 발전이 재생에너지 확산에 미치는 영향link

Kim, Jeayoon; 김재윤; et al, 한국과학기술원, 2015

134
Firm participation behavior in economic incentive-based resource conservation programs : the case of economic demand response in Korea = 경제적 인센티브 기반 자원관리 프로그램에 대한 기업의 참가 행태 분석 : 한국의 경제성 수요반응 사례link

Um, Ho Joon; Eom, Jiyong; et al, 한국과학기술원, 2020

135
Firm-level political risk and corporate investment = 기업단위의 정치적 불확실성과 기업투자에 대한 연구link

Shim, Yun; Park, Kwangwoo; et al, 한국과학기술원, 2020

136
FMCG기업 시장 결과 지표에 영향을 미치는 소비자 구매 행동 요인 실증 분석 : 가정편의식(HMR)을 중심으로 = (An) empirical analysis of consumer purchasing behavior factors affecting market outcome indicators of FMCG Firms : focused on home meal placement (HMR)link

임홍택; 김영걸; et al, 한국과학기술원, 2018

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Foreign investors and stock return anomalies : evidence from the Korean stock market = 시장이상현상을 활용한 외국인 투자자의 투자 행태 연구link

Son, Changho; Lee, Chang Joo; et al, 한국과학기술원, 2022

138
G-SEED 및 LEED 녹색건축인증제도가 국내 오피스빌딩의 임대료에 미치는 영향 분석 = (An) analysis of the effect of green building certifications, G-SEED and LEED, on rents of office buildings in Korealink

한동관; 박광우; et al, 한국과학기술원, 2019

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Gamified wearable devices that motivate people to exercise: a self-determination approach = 게임화된 착용형 장치가 소비자의 운동 동기부여에 미치는 영향: 자기결정성 이론을 통한 접근link

Lim, Jaewon; 임재원; et al, 한국과학기술원, 2015

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Gender economy in live streaming : moderating effects of relational motivation on viewer contributions = 관계 형성욕구가 1인 미디어 방송의 자발적 기부 행태에 끼치는 영향 : 성별 간의 상호작용을 중심으로link

Cho, Changhee; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2020

141
Global migration 1995-2020 : cross-sectional dyadic analysis of environmental and non-environmental drivers = 국제이주의 환경적, 비환경적 요인: 1995-2020년의 횡단면 분석을 중심으로link

Carine Louise Valarche; Shin, Euncheol; et al, 한국과학기술원, 2022

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Group contests with intragroup altruism = 그룹 내 이타심을 고려한 그룹 경합 분석link

Kim, Sunmin; Hwang, Sung-Ha; et al, 한국과학기술원, 2020

143
High-dimensional Dantzig dynamic minimum variance portfolio = 단지크 기법을 활용한 고차원 최소분산 포트폴리오 연구link

Lee, Junyong; Kim, Donggyu; et al, 한국과학기술원, 2020

144
Household heterogeneity in adaptation to particulate matter pollution : evidence from smart electricity meters = 미세먼지 오염으로 인한 가구 특성별 에너지 적응행태 분석link

Jeong, Eui-Kon; Eom, Jiyong; et al, 한국과학기술원, 2018

145
How a financial crisis affects the financing pattern of financially constrained firms in Korea? = 금융위기가 재무적 제약이 있는 기업의 외부 자금 조달에 미치는 영향link

Bea, Seung-Min; 배성민; et al, 한국과학기술원, 2013

146
How can yhumbnail images shape online profanity on web portals = 포털 뉴스의 썸네일 이미지가 온라인 공간에서의 욕설에 주는 영향link

Kang, Tae-Young; Jung, Jaemin; et al, 한국과학기술원, 2020

147
How cash flow news is associated with high idiosyncratic volatility stocks? = 현금흐름뉴스는 고유변동성이 높은 주식과 어떤 관련이 있는가?link

Choi, Go-Eun; 최고은; et al, 한국과학기술원, 2014

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