Browse by Subject user interface

Showing results 1 to 14 of 14

1
A framework for multi-agent systems with multi-modal user interfaces in distributed computing environments

Park, S; Choi, Key-Sun; Kim, KHK, INTERNATIONAL JOURNAL OF SOFTWARE ENGINEERING AND KNOWLEDGE ENGINEERING, v.7, no.3, pp.351 - 369, 1997

2
A User Interface System with See-Through Display for WalkON Suit: A Powered Exoskeleton for Complete Paraplegics

Choi, Hyunjin; Na, Byeonghun; Lee, Jangmok; Kong, Kyoungchul, APPLIED SCIENCES-BASEL, v.8, no.11, 2018-11

3
(A) study on the quantitative model of human response time using the amount and the similarity of information = 정보의 양과 유사성을 이용한 정량적 인간 반응 시간 모델에 관한 연구link

Lee, Sung-Jin; 이성진; et al, 한국과학기술원, 2006

4
An information theory-based approach for quantitative evaluation of user interface complexity

Kang, Hyun Gook; Seong, Poong-Hyun, IEEE TRANSACTIONS ON NUCLEAR SCIENCE, v.45, no.6, pp.3165 - 3174, 1998-12

5
Artistic editing for mirage image generation = 신기루 영상 제작의 직관적 편집link

Choi, Byungyoon; Yoon, Sung-eui; et al, 한국과학기술원, 2017

6
Asymmetric Interface: User Interface of Asymmetric Virtual Reality for New Presence and Experience

Jeong, Kisung; Kim, Jinmo; Kim, Mingyu; Lee, Jiwon; Kim, Chanhun, SYMMETRY-BASEL, v.12, no.1, 2020-01

7
Beyond-Screen Interface: 화면의 확장을 활용한 스마트 TV 사용자 인터페이스와 인터랙션 기법의 디자인 = Beyond-screen interface: designing user interface and interaction techniques specialized for smart TV by utilizing display extensionlink

신명수; Shin, Myeong-Soo; et al, 한국과학기술원, 2012

8
Finding a More Pleasant Compliance Illusion Method for a Hand-Held Device

Han, Joyoung; Lee, Geehyuk, IEEE ACCESS, v.9, pp.168154 - 168161, 2021-12

9
Investigating visual and interaction designs of a semi-transparent keyboard for a touch screen tablet computer = 터치스크린 태블릿 컴퓨터를 위한 반투명 키보드의 시각적 디자인 및 인터랙션 디자인에 대한 탐구link

Kim, Sunjun; 김선준; et al, 한국과학기술원, 2017

10
Method for generating real-time interactive virtual fixture for shared teleoperation in unknown environments

Pruks, Vitalii; Ryu, Jee-Hwan, INTERNATIONAL JOURNAL OF ROBOTICS RESEARCH, v.41, no.9-10, pp.925 - 951, 2022-06

11
Quantified Lockscreen: 감정 마이닝과 자기정량화를 위한 개인화된 표정인식 및 모바일 잠금화면 통합 어플리케이션

김성실; 박준수; 우운택, 정보과학회논문지, v.42, no.11, pp.1459 - 1466, 2015-11

12
Towards natural gesture interaction: design methods and case studies = 자연스러운 제스처 인터랙션 디자인을 위한 방법 개발 및 사례연구link

Lee, Sang-su; 이상수; Lee, Kun-Pyo; 이건표; et al, 한국과학기술원, 2014

13
What is the Right R&D Strategy for Overcoming the Difficulties of the South Korean IT Industry?

Park, Eunil; Kwon, Sang Jib; Kim, Heetae; Ohm, Jay Young; Chang, Hyun Joon, INFORMATION TECHNOLOGY FOR DEVELOPMENT, v.20, no.4, pp.339 - 352, 2014-10

14
사용자와의 거리에 따라 다른 형태의 정보를 제공하는 디지털 거울 연구 - 사용자 니즈 분석을 중심으로

한민수, 한국HCI학회논문지, v.1, no.2, pp.43 - 50, 2006-11

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0