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1
3-D Scene Graph: A Sparse and Semantic Representation of Physical Environments for Intelligent Agents

Kim, Ue-Hwan; Park, Jin-Man; Song, Taek-Jin; Kim, Jong-Hwan, IEEE TRANSACTIONS ON CYBERNETICS, v.50, no.12, pp.4921 - 4933, 2020-12

2
A usability study of multimodal input in an augmented reality environment

Lee, Minkyung; Billinghurst, Mark; Baek, Woonhyuk; Green, Richard; Woo, Woontack, VIRTUAL REALITY, v.17, no.4, pp.293 - 305, 2013-11

3
Antecedents and consequences of mobile phone usability: Linking simplicity and interactivity to satisfaction, trust, and brand loyalty

Lee, Dongwon; Moon, Jung Hoon; Kim, Yong Jin; Yi, Mun Yong, INFORMATION & MANAGEMENT, v.52, no.3, pp.295 - 304, 2015-04

4
Designing software architecture for usability = 시스템의 사용성을 고려한 소프트웨어 아키텍처 디자인link

Park, Mi-Yul; 박미율; et al, 한국정보통신대학교, 2006

5
Development of quantitative metrics to support UI designer decision-making in the design process

Yoon, Y.S.; Yoon, Wan Chul, LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE (INCLUDING SUBSERIES LECTURE NOTES IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND LECTURE NOTES IN BIOINFORMATICS), v.4550 LNCS, no.PART 1, pp.316 - 324, 2007

6
Dynamic pull-down menu organization in run-time by analysis menu selection behaviors = 사용자의 메뉴 선택 행위 분석을 통한 런타임 환경에서의 동적 풀다운 메뉴 구성link

Ro, Young-Jin; 노영진; et al, 한국정보통신대학교, 2008

7
Exploring complementary usages of the hover space to increase usability of a touch interface = 근접 공간의 보완적 활용을 통한 터치 인터페이스의 사용성 증강 방안의 탐구link

Han, Jaehyun; 한재현; et al, 한국과학기술원, 2016

8
Extension of TAM including consumer perception variables : focused on next generation smart phones = 소비자 지각 변수를 통한 TAM의 확장link

Bang, So-Yoon; 방소윤; et al, 한국정보통신대학교, 2007

9
Factors affecting the perceived usability of the mobile web portal services: comparing simplicity with consistency

Lee, Jongtae; Lee, Dongwon; Moon, Junghoon; Park, Myeong-Cheol, INFORMATION TECHNOLOGY MANAGEMENT, v.14, pp.43 - 57, 2013-03

10
I-Keyboard: Fully Imaginary Keyboard on Touch Devices Empowered by Deep Neural Decoder

Kim, Ue-Hwan; Yoo, Sang-Min; Kim, Jong-Hwan, IEEE TRANSACTIONS ON CYBERNETICS, v.51, no.9, pp.4528 - 4539, 2021-09

11
Implicit image tagging via image-based CAPTCHAs = 캡챠(CAPTCHA)를 통한 암묵적 사진 주석 생성 방법link

Kim, Jong-Hak; 김종학; et al, 한국과학기술원, 2013

12
Investigating the impact of scenario and interaction fidelity on training experience when designing immersive virtual reality-based construction safety training

Luo, Yanfang; Ahn, Seungjun; Abbas, Ali; Seo, Joonoh; Cha, Seung Hyun; Kim, Jung In, DEVELOPMENTS IN THE BUILT ENVIRONMENT, v.16, pp.1 - 14, 2023-12

13
The effects of simplicity and interactivity on the mobile device = 모바일 기기에 있어서 단순함과 상호작용성의 영향link

Lee, Dong-Won; 이동원; et al, 한국정보통신대학교, 2008

14
The Effects of Spatial Complexity on Narrative Experience in Space-Adaptive AR Storytelling

Shin, Jae-eun; Yoon, Boram; Kim, Dooyoung; Woo, Woontack, IEEE TRANSACTIONS ON VISUALIZATION AND COMPUTER GRAPHICS, v.29, no.12, pp.5137 - 5148, 2023-12

15
무리행동과 지각된 유용성이 이러닝 컨텐츠 구매에 미치는 영향: 구매경험에 의한 비교분석

문정훈, ASIA PACIFIC JOURNAL OF INFORMATION SYSTEMS, v.18, no.4, pp.105 - 130, 2008-12

16
사용자 인터페이스 디자인을 위한 비디오프로토콜 분석도구개발에 관한 연구 : 사용성 평가를 중심으로 = A study on the video protocol analysis tool development for user-interface design - with emphasis on usability testinglink

김병욱; Kim, Byoung-Uk; et al, 한국과학기술원, 1998

17
이동형 컴퓨팅 기기에서의 포인팅 입력 장치의 사용성 비교연구- 트랙포인터와 터치패드를 중심으로 -

정성원; 이건표, 디자인학연구, v.18, no.4, pp.175 - 184, 2005-11

18
인터랙티브 아트에서의 사용성 향상을 위한 관객 참여적 어포던스 연구 = A study on the affordance-based approach for improving usability in the interactive artlink

이효섭; Lee, Hyo-Sub; et al, 한국과학기술원, 2008

19
제품 사용자 인터페이스에서 사운드 피드백의 적절성에 관한 연구

김보민; 이주연; 정경원, 디자인학연구, v.21, no.5, pp.5 - 14, 2008-11

20
제품 사용자 인터페이스에서 사운드 피드백의 적절성에 관한 연구 = A Study on the suitability of sound feedback in product user interfacelink

김보민; Kim, Bomin; et al, 한국과학기술원, 2008

21
제품의 심미성이 제품의 사용시간, 몰입도, 정보 기억도에 미치는 영향

이재화; 석현정, 감성과학, v.11, no.2, pp.257 - 269, 2008-06

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